Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2011, 22:29
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Land Cruiser 80 4.2TD


Olisi hankinnassa joko manuaali tai automaatti vm 91 -92.
-mitä murheita/ongelmia
-automaatti (aj.n650tkm) vai manuaali (aj.n.400tkm)
-vaiko 61 ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2011, 22:40
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

toi automaatti vai manuaali taitaa olla aikalailla maku kysymys. tyyppi vikoina kannattaa testata lukkojen toimivuus, takalukon moottorista tahtoo syöpyä moottorin jalka ku on alumiini ja uus aika kallis, itselläni oli käynyt noin. sitten joku on puhunu et etuperä ois ongelmana mut itsellä ei sen suhtee oo ollu mitään ongelmaa. kk laakerit kannattaa vaihtaa jos ei oo vaihdettu. kuluuvat laikukkaaks ja kajahtaa sit kerralla kokonaan ilman ennakko varotusta. tosin sitä vikaa ei vissiin ollu 93 ja uudemmissa. muuten hyvä pirssi, ite ainakin ollu tyytyväinen. suosittelen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2011, 22:48
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Mulla ei ainakaan ole 475tkm ajetusta automaatista mitään moitetta.
Todella hyvä maastossa missä joutuu ryömimään hitaasti. Ei tarvi luistatella kytkintä.
Ja mukavahan tuo on muutenkin ajellessa. Vaihdot on varsin sivistyneitä tuollaseksi työkoneen laatikoksi.

Tosin loota tuntuu lämpenevän aika herkästi reilummalla kaasulla esim lumessa myllätessä.
Laatikon jäähdytyksen parantamiseen kannattaisi perehtyä.

ps. Auto on myynnissä =)
Löytyy tuolta myyntipalstalta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2011, 22:55
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Joo mielummin ottaisin automaatin.Kuulin vaan,että niissä on kylmänä ongelmia vaihtamisen kanssa.
Onko yleensä kalliita osia ja niitä taitaa löytyä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2011, 23:00
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Eipä tuo mulla ainakaan oireile mitenkään kylmänäkään vaihdoissa.

Turbiinilukon kytkeytyminen vaatii pikkusen enemmän vauhtia kytkeytyäkseen kylmänä.
(n.80kmh. Normaalilämmössä kytkee 75kmh)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2011, 23:14
Kratz Kratz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 477
Perusasetus

osia kyllä on tarjolla, varsinkin jos tilailee ulkomailta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2011, 18:34
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Mulla on ollut automaatti ja nyt on manuaali. Automaatti huomattavasti mukavampi ajaa, mutt soppa maistuu ihan erilailla kun manuaalilla. Tällä hetkellä dieseliä menee joku 11,5 litraa sekalaisessa ajossa mikä on mun mielestä ihan kohtuu kulutus tommosseella hiukan piristetyllä vehkeellä. Automaatti tais viedä talvella liki 20l/100 mikä johti siihen että laitoin sen aikanaan myyntiin. Molemmissa on ollut etuperän kanssa ropaamista. Automaattiin vaihdoin aikanaan laakerit ja tähän manuaaliin taitaa olla sama edessä. Tehdyistä remonteistä kannattaa varmistua, että ne on joku osaava kaveri tehnyt. Mulla on vähän huonoja kokemuksia aiempien omistajien tekemistä moottoriremonteista. Kaverille kävi myös semmonen juttu että meni remontoidusta koneesta kampura poikki. Oli edellinen kyläseppä laittanut kk-laakeriliuskan väärinpäin, siten että ne liuskan ja kk:n hahlot ei osunut kohdalleen. 30tkm oli kuitenkin kestänyt ennen kuin antautui.
Noi lukkojen moottorit on toinen seikka mitä saattaa joutua huoltamaan. Näistä voi kuitenkin selvitä pelkästään moottorien herkistelyllä jos ovat vaan käyttämättömyyttään ryytyneet kiinni.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2011, 07:59
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Kuulin myös manuaalivaihteisesta,että kytkinpolkimen ja sylinterin välissä on joku nivel mikä "löystyy/kuluu" ja kytkin tuntuu olevan ihan "loppu"... Onko tietoa ja korjaus parannusta?
Sit kuulemma 4veto ja lukot pelaa (kyseisessä autoss.Manuali n.400tkm) kunnolla,mutta kun rattia kääntää vasemmaalle niin kuuluu pieni ääni.Voiko olla murros vai mikä?
Ja kiitos tähän astisesta tiedoista.

Viimeksi muokannut make764 : 29.04.2011 08:35
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2011, 08:22
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Kuulin myös manuaalivaihteisesta,että kytkinpolkimen ja sylinterin välissä on joku nivel mikä "löystyy/kuluu" ja kytkin tuntuu olevan ihan "loppu"... Onko tietoa ja korjaus parannusta?
Sit kuulemma 4veto ja lukot pelaa (kyseisessä autoss.Manuali)kunnolla,mutta kun rattia kääntää vasemmaalle niin kuuluu pieni ääni.Voiko olla murros vai mikä?
Ja kiitos tähän astisesta tiedoista.
tuo äänihän voi olla murroksesta, mut riippuu paljolti kilometreistä yms.. omassa ex-hodarissa (vajaa 500tkm ajettu) vähän naputti murrokset keskilukon ollessa kiinni kun käänteli jyrkästi mutta lukko auki ajettaessa ei minkäänlaista ääntä. en huolestuisi vielä tuosta.

kytkinpolkimesta sen verran et omassa esiintyi joskus semmosta et meinas jäädä poljin melkein pohjaan, nousi alle puoleenväliin eli ei jääny kuitenkaa niin alas et kytkin olis luistanu..

ja akselilukothan ei näissä mene päälle jossei keskilukko kytkeydy..... kannattaa koeajolla tarkistaa
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.04.2011, 09:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
kytkinpolkimen ja sylinterin välissä on joku nivel mikä "löystyy/kuluu" ja kytkin tuntuu olevan ihan "loppu"... Onko tietoa ja korjaus parannusta?
Pyöräytä toisinpäin, tarvittaessa väännät niin että ei lähe linksahtamaan vinoon.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Cruiser HJ61 -89 -> Safari Bruiser Glutton Maasturiprojektit 476 11.08.2014 20:31
Myydään Land Cruiser HJ 61 -89 tossu O/M/V Ajoneuvot 6 25.03.2011 05:55
land cruiser kdj 120 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 16.01.2011 20:14
Land Cruiser panzer Linkit 0 08.04.2009 22:56
Land Rover VS Land Cruiser jussi83 Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2009 20:15


Sivu luotu: 05:15 (GMT +2).