Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2011, 22:47
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Unhappy

Patrolin(vm.91 2.8td GR pätkä) ilmaaminen?? TÄYSI MYSTEERI!!!!


Auttakee miestä mäessä, tai sen alla. Tein suutinremppaa patroliin(vaihdoin uusia) ja nyt en saa sitä ilmattua, tai siihen tulokseen tulin, että ilmauksessa on syy. Välillä lähtee vaivoin käyntiin ja konehuoneen puolelta kaasuttelemalla pysyy yläkierroksilla käynnissä, vaikka kuinka ilmailen suutinputkien kautta, niin tuntuu ettei onnistu.

Pysyy kyllä käynnissä yläkierroksilla ja käy suht tasaseen, mutta alakierroksille ei passaa päästää, sammuu ja taas kauhee veivuu että saa käyntiin, mistään ei enää vuoda polttoainetta, ainakaan ulospäin. Taidot on jo loppunut, hermotkin meni jo, auttakaa nyt tietäjät!!

__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!

Viimeksi muokannut Arttuperkule : 17.05.2011 22:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2011, 11:58
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Kuinka kauan käytit konetta? Minkä väristä savua tuli, vai tuliko mitään? Pätkiikö vai käykö vaan niin vaivalloisesti, että ei jaksa pysyä tulilla? Vaikuttaako ollenkaan, jos vähän säätää syöttöä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2011, 21:18
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

vaihdoitko siis oikeen uudet uudet suuttimet vai kärjet vanhoihin vai mitä? teitkö mitään muuta samalla? esim pa suodattimen vaihtoa tms? jos vaikka hörsisi ilmaa sieltä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.05.2011, 21:44
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Kuinka kauan käytit konetta? Minkä väristä savua tuli, vai tuliko mitään? Pätkiikö vai käykö vaan niin vaivalloisesti, että ei jaksa pysyä tulilla? Vaikuttaako ollenkaan, jos vähän säätää syöttöä?
Auto pysyi käynnissä pisimmillään 5-10min käsin konehuoneesta kaasuttelemalla, käynnistyessään työnti paksua mustaa ja sekaan tuli vähän valkosta savua, tosin saattoi johtua siitä että kylmä kone kännistyi, mutta tosiaan siinä konehuoneesta kaasuttelemalla ei kauheesti edes savuttanut, mitä huomasin katella. Uusia kärkiä siis vaihdoin, tossa viime vkolla sain tietoa, että tarvii ne suutinten avauspaineet olla aika tarkalleen kohillaan, että toimii, huomenna vien dieselikorjaamolle säädettäviks, saa nähä auttaako vai onko vika muualla.

Pätkimistä en huomannu, yläkieeroksilla kuulosti jopa paremmalta kun ennen, mutta alas, sanotaan alle 1500-2000rpm ei passannu päästää. Siihenkin kiinnitin huomioo, että kun yritin ilmata suuttimia, niin auto jaksoi pysyä käynnissä kun ilmasi niitä suuttimia missä oli vanhat kärjet, mutta kun aukasin niitä kahta ekaa suutinta missä oli uudet kärjet, niin auto sammui heti. JA syötön säädöllä ei ollut vaikutusta, ainakaan ohjaamon pakkosyötöllä..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.05.2011, 22:14
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Aina kun vaihdetaan kärjet, niin avautumispaineensäätö on pakko tehdä, paineensäätö suoritetaan noissa suuttimissa painejousen ja suutinkäjen väliin tulevilla välilevyillä, joita pitää olla sitten melko hyvä kokoelma, sillä jo sadasosan muutos paksuudessa muuttaa avautumispainetta jo huomattavasti. Uusien kärkien valmistustoleransseista johtuen, on avautumispaineet säädettävä aina uudestaan.

Viimeksi muokannut Pauli : 01.05.2011 22:57
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.05.2011, 22:52
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Juu näinhän se näköjään on. Kyseiseltä dieselikorjaamolta(Hiomo Kantanen Jkl) jo aikaisemmin asiaa tiedustelin ja sanoivat, että tuurilla saattaa toimia, että "voihan sitä kokeilla" Köyhän oli pakko kokeilla, nyt sit nöyränä suuttimet penkkiin.. =) Mutta jos jotain positiivista, niin ompahan nyt tuo suutinremppakin tuttua hommaa, aika monta kertaa tuli paikat auottua..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2011, 10:07
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Kiva juttu, tänään soitti ukko Kantaselta ja kerto että eivät saa kahta uusilla kärjillä varustettua suutinta pelaamaan, mutta ei osaa kertoa, että miksi ei toimi. Nyt sitten pitäs taas ostaa 2 uutta kärkeä. V#&tu että korpee tollanen, mistäs mä nyt tiedän etteivät ole ite kämmänneet jotain ja nyt maksattavat mulla..prkl!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.05.2011, 16:56
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Noh, näköjään uudet osatkin voi olla susia, kävin hakeen 2 uutta kärkee Ad:ltä toimimattomien tilalle takuuseen, toivottavasti nyt alkaa skulaamaan...
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2011, 22:35
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Viddustana..tänään vihdoin sain suuttimet uusine säädettyine kärkineen dieselikorjaamolta. Illalla menin laittamaan paikalleen, niin EI! kun sain auton käyntiin, niin muutaman minuutin kävi hienosti ja tasasesti ja sitten alkoi taas sama rykiminen ja epäkäynti kun aikaisemmin. Joutuu nostamaan kädet pystyyn kun en enää tajua mikä sitä riivaa.

Edelleen tuntuu siltä ettei ilmaannu, aina kun onnistuu sen saamaan käyntiin, niin ehkä 10-15 sek käy hyvin ja sitten alkaa epätasainen käynti ja jos ei pidä yläkierroksilla niin sammuu..Kellään ideoita??!! Menee herrrmo ku ei osaa!!
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.05.2011, 05:53
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

onko sinulla suodattimen ja pumpun välissä kirkasletku ettää näet jos siellä menee ilmakuplia?
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.05.2011, 07:32
RM RM ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.07
Sijainti: Hki
Viestit: 59
Perusasetus

Käyntihäiriöt


Mulla oli joskus käyntihäiriöitä GR Patrollissa. Ne johtu siitä että tankin päällä olevat letkulähdöt oli niin kusahtaneet että otti välillä ilmaa sieltä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.05.2011, 16:33
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
onko sinulla suodattimen ja pumpun välissä kirkasletku ettää näet jos siellä menee ilmakuplia?
Ei ole kirkasta letkua, ehkä pitää laittaa..mistäs sinne sit ilmaa pääsis kun sehän on paluuletku??
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.05.2011, 16:38
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RM Näytä viesti
Mulla oli joskus käyntihäiriöitä GR Patrollissa. Ne johtu siitä että tankin päällä olevat letkulähdöt oli niin kusahtaneet että otti välillä ilmaa sieltä.
Niin ja en oikein usko tuohonkaan, kun auto toimi normaalisti siihen asti, kun suuttimet otettiin irti, pari suutinta siis vuoti, auto kulutti jumalattomasti löpöä, käynnistyi huonosti ja tästä syystä aloin remonttiin..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.05.2011, 20:05
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arttuperkule Näytä viesti
Ei ole kirkasta letkua, ehkä pitää laittaa..mistäs sinne sit ilmaa pääsis kun sehän on paluuletku??
Miten päin sulla soppa siellä kiertää? Pumpulta suodattimen kautta takaisin tankkiin?
Ja ilmavuodot ei ole uskon asia, pitää vaan tarkastaa ettei niitä ole. Vai mistä tiedät varmasti että ainoastaan suuttimissa oli vika, ettei jo aikaisemmin ollut linjoissakin vikaa?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.05.2011, 16:32
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

No en ehkä satavarmasti mistään, mutta auto toimi normaalisti ennen remonttia, pari suutinta vuoti, auto kulutti polttoainetta reiluhkosti ja käynnistyi vähän heikosti(lämpöisenä siis kävi ja kuulosti normaalilta). Mutta oletan että nämä viat johtui vuotavista suuttimista, tänään muistin että polttoaine letku on uusittu tankilta asti, edellisen omistajan toimesta, sen huomasinkin kun pakoputkirempan yhteydessä könysin auton alla, eli se tuskin on hapertunut.

Jos jossain olis halkeamia tai yleensä jonkinlaista vuotoa, niin kai se se näkyisi maassa läikkänä??

Polttoaineen kierto menee juurikin noin, eli suutinputkistosta yhden letkun kautta pumpulle, ja siitä suodattimelle, siitä liittimen läpi(missä kiertosuunta nuoli) toiseen letkuun, mikä jatkaa tankille. Tänään vaihdan sen pumpulta suodattimelle menevän ja tulopuolen letkut kirkkaaksi, että näen kulkeeko siellä ilmaa..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.05.2011, 18:27
Akipell Akipell ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 161
Perusasetus

ilmavialta kuulostaisi


meneekö paluu suuttimilta tankille vai pumpulle ?. olin jo vaihtanut uuden letkunkin kyseiseen väliin ,mutta lemmarit eivät puristaneet letkua tarpeeksi tiukkaan samallailla toimi yläkierroksilla hetken pyöri sitten hiipu. omassa paluu suuttimilta pumpun tuloliitttimeen.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.05.2011, 23:21
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Akipell Näytä viesti
meneekö paluu suuttimilta tankille vai pumpulle ?. olin jo vaihtanut uuden letkunkin kyseiseen väliin ,mutta lemmarit eivät puristaneet letkua tarpeeksi tiukkaan samallailla toimi yläkierroksilla hetken pyöri sitten hiipu. omassa paluu suuttimilta pumpun tuloliitttimeen.
Pumpulle menee, ainut pilli mikä on toisen suuttimen "laipassa" siitä menee letku siirtopumpulle liittimeen ja siitä vierestä toisen letkun kautta suodattimelle ja edelleen tankille, eikö sulla sitten vuotanut tuosta polttoainetta jos ei klemmarit pitäny? eihän siinä letkussa kova paine ole, mutta tuo diiseli tuntus kyllä tulevan läpi jos vähänkin vuotaa??..

Tosiaan siihen väliin(siirtopumpulta suodattimelle) vaihdoin kirkkaan letkun ja ei siellä enää ilmaa kulje, välillä jotain juuri silmällä havaittavia(mulla on hyvä näkö) =) neulankärjen kokosia kuplia, eikä niitäkään paljon, vai saako edes sellasta määrää ilma siellä kulkea??

Tänään tuli sellanen mieleen, että pitääköhän pumpun ajotuksiin kajota suutinrempan yhteydessä?? ja miten mä saan sen kohalleen, pahoittelut näistä tyhmistä kysymyksistä, mutta en ole näin "laajaa" polttoainepuolen remppaa koskaan ite tehnyt?...
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.05.2011, 06:19
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Laitas sinne sähkönenpumppu.
Aika monelta on mennyt tuo auton oma pumppu hajalle...
Itselläkin on sähkönen pumppu patrollissa ja hyvin pelaa.
Ja sillä on helpompi ilmata kuin että tarvis yrittää autoa käyntiin.
Eikä maksan paljoa.n.25€ Osaset liikkeestä.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.05.2011, 19:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ilmaus


ei se välttämätä tule ulos vaan ilmaa sisään. se oli ainaki semmoinen ja yksi kans jos polttoaine suodattimen on vaihtanut ja sieltä vuotaa , sen huomaa kylä melko helposti... onko muuten selvinnyt vika vielä vai joko toimii?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.05.2011, 21:55
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Ei ole selvinnyt, tänään ei vaan jaksanut, sunnuntaina vien sen parille dieselpro:lle tutkittavaks, toinen virittää diesel koneita lähes työkseen ja toinen on pelannu patrolien kanssa ikänsä jospa siellä jotain selviää.
Tuota siirtopumppu juttua tässä onkin jo ilmoille heitelty, suodatin oli vaihdettu hiljattain edellisen omistajan toimesta, kun tammi/helmikuussa auton ostin..ei ainakaan vuoda pihalle asti..
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.05.2011, 22:28
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Hyvin harvoin ne ulos asti vuotaa. Yhdessä Patrolissa oli sellainen ongelma että suodatin löystyi itekseen. Ei auttanut kuin vaihtaa suodatinjalka vaikka entisessä ei näkynyt mitään halkeamia tms. Olikos GR:ssä joku karkeasuodatin, sihti ennen varsinaista suodatinta? Jos siellä olis joku isompi kikkare joka haittaa tavaran kulkua.. Puhalla linja suodattimelta tankille päin ja kato tapahtuuko parannusta, edes hetkeksi. Voihan sun tankki olla vaan niin mätä että sieltä tulee liikaa ruostetta linjaan.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.05.2011, 23:07
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

Joo täytyy kokeilla ja kiristellä. Ei ainakaan konehuoneen puolella ole toista suodatinta. Kummastuttaa vaan, että olis joku tollanen paskaa linjassa vika tai muu, kun tuo käynti vika ilmetyi vasta kun suuttimet irrotettiin ja alettiin kasata takas...noh, toivottavasti sunnutaina selviää..tai kohta laitan tulta nurkan alle.. xD
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 13.05.2011, 19:38
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tuokin pate oli semmonen et vähänkin enemmän kuormitti ni veto loppu ja rupes käymään huonosti mutta uusi suodatin paikalleen ni johan rupes toimimaan.Mutta tarkistappa se veden erotin suodattimen pohjasta kun se voi vuotaa ilmaa joukkoon vaikka ei vuodakkaan naftaa ulos.(Edelliset huollot tehty alan ammattilaisella)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC01977.jpg‎
Views:	274
Size:	86,6 Kt
ID:	18848  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 13.05.2011, 23:11
Arttuperkule:n Avatar
Arttuperkule Arttuperkule ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.12.03
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 358
Perusasetus

No mutta! tässähän puhutaan samasta autosta, ostin sen joskus tammi/helmikuussa Raumalta.. =) pitääpä käydä maanantaina suodatin kaupalla..Olikos siinä sillon missään muualla vikaa kun siinä suodattimessa??
__________________
Hyvin menee, hyvin menee!! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 14.05.2011, 07:37
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Eipä ollu muuta vaivaa, sillon ne uudet pa,putketkin laitoin,4 eri GR,ää on parantunu ku olen suodattimen vaihtanu.Olis vaan semmonen tunne jääny et vaikka antais tankillisen käydä tyhjäkäynnillä ni ei täyty suodatin mut reilulla kaasulla ajoa ni johan alkaa pelit soida .Multa auto lähti jo viime kesänä, mut kuulin jälkeen et olis ollu syöttöpumpun kans jotain ongelmia mut nähtävästi se oli kuitenkin korjattu.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:pätkä patrolin pska kori. kami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 26.12.2007 20:32
O:pätkä patrolin takakardaani O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.11.2006 10:04
Käykö pätkä Patrolin takakehät/alatakakulmat.....? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2006 22:05
Lämppärin ilmaaminen pkarlstedt Tekniikka & Jutustelu 1 18.04.2006 20:26
O: Pätkä patrolin kardaanit ja vetarit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 26.03.2006 20:11


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).