|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Mistä EFI-Rangen bensapumpun liittimiäMoi, mistä saa uusia liittimiä, joita käytetään classikki-rangeissa mm. bensapumpussa? Sellainen kolminapainen pyöreärunkoinen liitin, bensapumpun tapauksessa tosin käytössä vain kaksi napaa. Tarvetta parille, eli uros ja naras, mielellään kolminapaisina. Tuolla on varmaan joku oma nimi tai tyyppi, mikähän se mahtaisi olla, että osais vaikka kuukkelilla hakea? Alla jostain napatu kuva, kyse siis vasemmanpuolesesta liittimestä ja sen vastakappaleesta. Jos liittimissä on piuhat valmiina, niin mielelään ainakin 1.5mm2, ja jos mittaa on vähintään metri niin ei tartte jatkaa. Näitähän löytyy myös varaosaautosta kannibalisoimalla, mutta tähän tarkoitukseen pitäis olla uusi eli ainakin erittäin puhdas ja muutenkin hyväkuntoinen liitinpari, että ei tule kamalasti jännitehäviöitä. -Paavo
Viimeksi muokannut Paavo : 15.02.2011 15:34 |
#2
|
||||
|
||||
Rover-boutiqueista jos autosähköpajoista ei löydy? Hollolan Laatuvaunussa kehuivat aiemmin että ainakin niitä moottorissa olevia liittimiä löytyy.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitääpä kysellä Laaruvaunusta, vähän vaan pelottaa että nuo pyöreärunkoiset on jotain engelsmannien omiä keksintötä, jotka on hiljaa ja ansaitusti haudatu syvälle ja kauas. Eipä silti, taitaa muissakin merkeissä olla omanlaisensa liittimet, ja pääseehän niistä kaikista helposti (sivuleikkureilla) eroon, mutta vähän haluttais säilyttää alkup. liittimet, ettei kovin montaa varaosaa tartte alkaa "kustomoimaan" ennen kuin sen vaihtaa autoon. -Paavo |
#4
|
||||
|
||||
Ainakin niitä neliskanttisia tosiaan löytyy, taannoin kyselin asiaa kun tuosta omastani on lämpöanturilta plugin muovirunko poikki. Semmoinen mielikuva että muitakin liittimiä voisi löytyä, jossei hyllystä, niin tilaamalla. Asia on kyllä jo vuosia vanha joten harva pää saattaa muistella omiaan...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kerran löysin noita liittimiä ihan sähkötarvikeliikkeestä ja ostin silloin kaikki pois, mutta lopussa näkyy taas olevan. Ja mootoritilan liittimet on ihan normaalia BOSCH:n tavaraa ja saa melkein mistä tahansa BOSCH:n jälleenmyyjältä.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
|||
|
|||
Rangen bensapumpun piuha
Tuoltahan niitä löytyy!!
Famousfour.co.uk Osa numero FF 001988. Tosin tulee pumppu samaan hintaan n.40 puntaa+ alv. |
#7
|
|||
|
|||
Päivitetääs tämäkin, kun ratkaisu on kerta löytynyt.
> Tuoltahan niitä löytyy!! > Famousfour.co.uk > Osa numero FF 001988. Tosin tulee pumppu samaan hintaan n.40 puntaa+ alv. Jee... mutta vaan toista puoliskoa liittimestä. Liittimiä saa vanhasta rangesta, esim. -85 keulalla on ainakin kolme sopivaa töpseliä, 1 kahdella liittimellä kalustettu (bensapumppu tarttee vaan nämä 2) ja kaksi täyteen kolmella liittimellä kalustettua (nämä on parkit/vilkut). Toista puoliskoa liittimestä saa esim. vanhoista rikkinäisistä bensapumpuista. Onneksi minussakin on jonkinveran hamsteria, ja varastotilaakin on näköjään kohtalaisesti, vanhoja romuja kun hetken penkoi niin löysin 4 vanhaa pumppua, osa rikki ja osa epävarmasti toimivia (ei tosin kaikki mun omista autoista peräisin). Liittimet saa purettua rungosta irti esim. pienellä minusmeiselillä, ja niihin voi liittää paksummat johtimet, ainakin 2.5mm2 meni vielä kohtuudella, paksumpien kanssa vois jo tulla hieman haasteita. Uudet johtimet puristelin kiinni, ja sitten vielä tinasin ne. Työn alla siis sellainen viritelmä, että vanhasta bensapumpun tulotöpselistä otetaan ohjaus releelle, josta 2.5mm2 johtimella virtaa bensapumpulle. Koska tässä käytettään alkuperäisiä liitimiä, voi nämä "suomi-sähköt" tarvittaessa ohittaa, kun kytkee vaan alkuperäisen auton johtosarjan littimen suoraan bensapumpun liittimeen, niinkuin se on alunperin ollutkin. Motiivina hommalle on se, että auton johtosarja näkyy tehdyn todella ohuilla piuhoilla, arvio 0.75mm2 (jos engelsmannit ovat osanneet näitä vakiokokoja käyttää?). Ainakin näiden tarvike-bensapumppujen johdot näkyy olevan paksumpia, arviolta 1.5mm2, mikä vaikuttaa jo jotakuinkin järkevälle, kun miettii/arvaa mitä tollanen vajaa parisataa litraa tunnissa 2.5kilon vastapaineeseen työntävä pumppu vois tarvita. Tällä saadaan siis bensapumpulle varmasti tarpeeksi virtaa, eli johtimien jännitehäviöt minimoitua. Soppaa on kyllä tähänkin saakka riittänyt, mutta paremmin se pumppu varmasti toimii kun pääsee imemään sähköä isommalla jännitteellä. -Paavo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
king-capin bensapumpun vaihto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.04.2010 16:04 |
Ostetaan Vitaran Bensapumpun kansi ja sen putket | Mutis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.08.2009 21:11 |
Grand Cherokee bensapumpun johtokaavio? | Pete4WD | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.12.2008 19:40 |
AMP Superseal liittimiä | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.03.2008 12:07 |
Efi-rankun bensapumpun herääminen? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 06.09.2004 22:00 |