Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2011, 14:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

vääntösauva


Hei, onko kukaan siirtänyt vääntösauvan kiristystä pooreiltaan lisää?
Hiluxi kyseessä ja ajattelin josko tuota poorijakoa muuttamalla saisi nostettua lisää siten että ei tarvi vääntää kiristystä tappiin ja jää joustovaaraakin vielä.
Takapään nostohan on helpompaa riipukkeita muuttamalla ja laittamalla tavaraa jousien alle.
Kuitenkin n5cm nosto riittää tässä tapauksessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2011, 15:01
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Ei kai se sauvan kiriminen joustovaroihin mitenkään vaikuta?
Eikös vaikutus ole ihan sama kääntääkö booria vai kiriikö sitä sauvaa sillä ruuvilla?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2011, 18:51
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ulosjousto poistuu tappiin kirimällä?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2011, 19:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ulosjousto poistuu tappiin kirimällä?
Kuten yölento jo sanoikin, aivan sama onko ne tappiin kiritty vai booria hyppäyttämällä samaan asentoon saatettu. Jos ylätukivarret nojaa pyörillään ollessa pohjauskumeihin niin ne on "tappiin kiritty" oli se tehty kummalla tavalla tahansa, eli tällöin ulosjoustoa ei enää ole.

SDORIn palikat vaan väliin niin saadaan kaupanpäälle vielä reilumpi ulosjoustokin vakioon/sauvojen kirimiseen verrattuna.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2011, 11:04
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

sori topiikin lainaaminen mut mites ku pitäs suburbania laskea ni tuleeko ongelmia vääntösauvaa löysäämällä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.01.2011, 13:38
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
SDORIn palikat vaan väliin niin saadaan kaupanpäälle vielä reilumpi ulosjoustokin vakioon/sauvojen kirimiseen verrattuna.
Sopiiko tuollaiset risukeulaan ja mistä noita saa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.01.2011, 14:08
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Sopii ja saa esim tuolta:

http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/...cmo1qrdme771m7
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.01.2011, 14:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Onko kellään mitään fiksua ratkaisua tohon jos on korokepalat pyöräntuennassa, niin etuvetareiden kulma muuttuu haasteellisemmaks, olen itse kuvitellut, että olis kestävyyden kannalta edukasta jos vetarit olis pääasiassa melko suorassa?

Olen säädellyt vääntösauvoja ja todennut, että ilman korokepaloja säätömahdollisuus ei ole maatamullistava jos huomioidaan samaan aikaan ulosjousto, sisäänjousto, mahdollinen sauvojen kuoleentuminen, vetarien asento...

Mites isoja nakkeja etuvoimansiirto kestää, ny ilman korotusosia on 235/85/16 ja ajatellu, että mahdolliset ketjut on takana mm. siksi kun takavoimansiirto vahvempi ja tilaa enemmän, missä vaiheessa tulee kestävyysongelmat vastaan?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vääntösauva korotus? (king cab) jansku Tekniikka & Jutustelu 10 28.05.2022 16:13


Sivu luotu: 13:57 (GMT +2).