Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2010, 15:55
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

2L ja 2L-T moottorien erot


elikkäs miten eroaa siskalut turbottomassa ja turbollisessta 2L moottorissa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2010, 17:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
elikkäs miten eroaa siskalut turbottomassa ja turbollisessta 2L moottorissa?
Turbossa kiertokangen laakerikaula 3mm isompi,männäntappi taisi olla samat 3mm paksumpi ja männät vankemmat.Nokkaprofiili loivempi.Ei muistaakseni muuta eroa sisuksissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2010, 18:37
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

mites kannessa. onko eroa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2010, 20:08
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Onko vaparissa öljy ruiskut männille? Turbossa ainakin on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2010, 20:18
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kaksiviikkoa sitten 2l koneen turbottaneena, kyllä siellä ruiskut on, taitaa suurimmassa osassa koneita ola ne ruiskut, en muista mistä vuosimallista asti ne kaikissa koneissa oli.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2010, 22:41
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

tällä hetkellä 2L kone turbotettuna ja 30tkm ajettu 0.8barin ahdoilla ilman välijäähdytintä. ajattelin vaan jos jumppais ton 2L-T koneen hiaceen nii jos uskaltais työntää lisää ahtoja!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2010, 22:45
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
tällä hetkellä 2L kone turbotettuna ja 30tkm ajettu 0.8barin ahdoilla ilman välijäähdytintä. ajattelin vaan jos jumppais ton 2L-T koneen hiaceen nii jos uskaltais työntää lisää ahtoja!
cooleria kehiin ja kunnon ahdinta kanssa ja pumppu täysille... n. kilon ahdoilla lähtee sitten se mitä vakio pumppu pystyy antamaan, vanhempi 130 heppaa 9 mm päällä ja uudempi 160 heppaa 10mm päällä kotona säädettynä...
2l on luja pata, se hajoaa ahdettuna väärin käytettynä eli mini turbo ja syötöt isolla... ja annetaan mennä urku auki muuta kilometri
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.11.2010, 00:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Onko vaparissa öljy ruiskut männille? Turbossa ainakin on.
On,tais olla -82 L moottori mihin tuli ruiskut.Samaan saumaan muuttui jakoremmin hammas kanttisesta pyöreäksi.

Niin,ja kannessa on erona pari pultinreikää pakopuolen laipassa.Valumuotit on samat kummallekin kansimallille mutta reiät pitää porata ja kierteyttää jos laittaa orkkis turbon pakosarjan vapariin ja päinvastoin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2010, 15:54
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

mulla tossa ct20 celican turbon siiville muutettuna. syötöt tapissa, kovasti on alavääntöö ja 3200kg painosta kärryä mukava vetää sitä 120km h, voimasavua tulee niin pirusti!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2011, 12:22
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

onkos noissa 2l-t moottoreissa eroja kun niitähän on cressidassa, lj:ssä, hiacessa yms
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2011, 18:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Öljypohja ainakin.Niin ja imusarjoja on erinäköisiä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.02.2011, 18:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 Näytä viesti
onkos noissa 2l-t moottoreissa eroja kun niitähän on cressidassa, lj:ssä, hiacessa yms
Cressidassa on ainakin kaasuläppä, mitä ei ainakaan LJ:ssä ole.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.02.2011, 01:11
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Ennakon säädöstä


Onko mitään kepulikonsteja säätää ennakkoa suht kohilleen ilman kelloa? Ittellä jälki ahdettu 2l Swischzerin s1:llä ja keulassa iso cooleri. Pumppu oli ajotettu summassa puoleen väliin siitä mitä sitä nyt pystyy säätään. Ahdot nousi herkästi sinne 1,5 kiloon. Väänsin ennakkoa sitten sen verran (noin reilusti) että käyntiääni muuttu hieman terävemmäks ja vaikutti seuraavaa, ahdot nousee hieman hitaammin, mutta kulutus laski, käynnistyvyys ja vääntö parani. Kokeilut ovat ainakin osoittaneet itelle jo kauan sitten että pelkän ahtoviisarin tuijottaminen on verrattavissa autojen vertailuun pelkän värin perusteella Nyt palaa nafta käsittääkseni suurimmaks osaks männänpäällä eikä puoliks turbiini pesässä. Syöttöjäkin ruuvattu sen verran että pitäs pumpulle näyttää laikkaa että tyhjäkäynti vähän laskis.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.02.2011, 06:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kyllähän se kellon vaati jos hyvän haluaa, itsellä sama 2l turbotettuna, ja piti pumppua hampaalla hyppyyttä ennenkuin sai tarpeeksi ennakkoa. ahdonalaisen syötön kansi otti imusarjaan kiinni niin ei siksi saanut ennakkoa tarpeeksi.
melko karkeilla ahdoilla kyllä ajelet, mutta ei taida pumppukaan olla vakio jos noinkin iso ahdin hyvin heräilee, vaiko siellä kolmessatonnissako vasta rupee vetää??
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.02.2011, 09:50
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kyllähän se kellon vaati jos hyvän haluaa, itsellä sama 2l turbotettuna, ja piti pumppua hampaalla hyppyyttä ennenkuin sai tarpeeksi ennakkoa. ahdonalaisen syötön kansi otti imusarjaan kiinni niin ei siksi saanut ennakkoa tarpeeksi.
melko karkeilla ahdoilla kyllä ajelet, mutta ei taida pumppukaan olla vakio jos noinkin iso ahdin hyvin heräilee, vaiko siellä kolmessatonnissako vasta rupee vetää??
Ei. kyllä pumppu on aivan vakio... aika loppuun ruuvattu kun se ei edes pienilläkään ahdoilla enää mustaa työnnä patsi oikein matalilla kierroksilla. Kiekkomittaria ei oo mutta yllättävän hyvin se heräilee. Tyhjänä 80 ajellessa 5 vaihteella pysyy noin 0.3 baria siiitä kun junttasee lämän tiskiin niin suht äkkiä yhtä baaria huutaa. Pumpusta loppuu tosiaan soppa, ei työnnä savua. Eihan tuo s1 muuten ole edes kovin iso. s2 vois olla sellanen peli että vähän aikaa kestää herätellä.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.02.2011, 11:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Ei. kyllä pumppu on aivan vakio... aika loppuun ruuvattu kun se ei edes pienilläkään ahdoilla enää mustaa työnnä patsi oikein matalilla kierroksilla. Pumpusta loppuu tosiaan soppa, ei työnnä savua.
Tuossa tapauksessa jos kone ei pukkaa savua yhtään niin ahtoja voi koneen eliniän jatkamiseksi laskea.
Saat samalla jokusen lisähevosen käyttöön kun koneen voima ei mene turhan ahtopaineen+Pakopaineen tekemiseen

Myöhäinen ennakko aihettaa vaan kovan lämpökuorman koneelle. Toki sillä ahdin herää paremmin mutta koneen kannalta on parempi että ennakko on vaikka aavistuksen aikaisella kuin myöhässä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.03.2011, 20:55
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Mites toi korvasäädöllä ennakon säätö tapahtuu,käsittääkseni lähemmäksi lohkoa?Tekisi mieli koittaa millanen vaikutus tuolla on koneen toimintaan,hihnan kiristin tarvii varmaan kiristää uusiksi?Oisko kellään tiedossa jotain diesel velhoa tässä pääkaupunkiseudulla joka noita ajotuksia osaisi säätää muullakin kuin korvakuulolla ja mitähän moinen operaatio kustantaa suuripiirtei.
Nyt käyntiääni ei ole terävä yhtään,ehkä lähempänä lotkotusta.Ennen pumppu ja suutin remppaa ääni oli terävämpi,sillon kone tuntu vähän tehokkaammalta ja savutti,tosin syöttöä oli enempi kuin nyt.
Olisi mukava kun saisi tuota 5 vaihteella ajoa vähän pirteemmäksi,nyt tuntuu että vedot loppuu mutta ahdot nousee,kun taas 4 vaihteella samassa vauhdissa kone kiertää enempi ja pakolämmöt pysyy alempana.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.03.2011, 21:44
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

nyt kun kaikki on sen ennakon kimpussa ja korvakuulolta säätelette, niin muistakaa, että toyotan kammiokone ei saa kuulostaa volkkarilta... jos käyntiääni on kovin terävä, on ennakkoa liikaa ja voi sitten tulla ikäviä yllätyksiä. säätäkää mielellään kellolla...

tuo vanhempi 2l pata on kanneltaan sitten paljon huonommin virtaava kuin uudempi 2l2, tuohon uudempaan voi sovitella kivasti HX40 holsetin kokoisia ahtimia 12mm nestepäällä olevalla pumpulla . schwizerin s2bg hyrrä toimi luvatoman herkästi moisessa padassa 12mm nestepäällä siivet 60/54 ja pakopesä luokkaa 12-14 holsetin nummeroissa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.03.2011, 10:23
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Jos palstalta löytyisi joku joka omaisi heittokellon ja taidon ajotuksen säätämiseen,voisi laittaa mulle priva viestiä.Voisin maksaa hommasta korvauksen ja olla ite apuna hommassa.
Mahdollisimman lähellä pääkaupunkiseutua olisi hyvä,kone on tuo 2L-T ja hiluxsissa.Pumpun puolella on aika kivasti tilaa.

Olen myös miettiny tota moottorin ilman saantia,en saanu lj:n omaa putsaria mahtumaan järkevästi konetilaan,niin nyt on ollut ln65 ilmanputsari koneessa.Moottorin kokohan noissa on sama mutta vaatisko ahdettuna vapaammin ilmaa.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...un-ajoitus.php eipä noiden ohjeiden perusteella kauhean vaikeelta vaikuttanut tuo operaatio,työnnetäänkö tuo pinna niinku tuon putkiadapterin sisälle?
Minkälaisia arvoja tuommosen 2L-T koneen pitäisi antaa kun ajoitus on kohillaan?ja minkä verran ois järkevä koittaa ennakoa laittaa.

Viimeksi muokannut diakka : 06.03.2011 17:32
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.03.2011, 20:43
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Ite säädätin ennakot PR-dieselelillä (Rovaniemi), 1,5 h työ 99 e.
Säätöön tarvii sen Toyotan oman saksimallisen adapterin heittokellolle, ilman voi olla melkoista tuusaamista.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.03.2011, 13:03
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

ok,täytyypi kysellä vähän,itte tohon hommaan saa kulumaan varmasti semmosen ajan että maksaa tuon 100e mieluusti.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.03.2011, 22:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Häh?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Ite säädätin ennakot PR-dieselelillä (Rovaniemi), 1,5 h työ 99 e.
Säätöön tarvii sen Toyotan oman saksimallisen adapterin heittokellolle, ilman voi olla melkoista tuusaamista.
Saximallisen? Ite tein ko.homman ihan siitä nestepään persiistä keppi/putki/heittokello systeemillä. En oo koskaan denson pumppua ajoittanu,mullahan on siis bosch nestepää. Eli denso vaatii jonku erimallisen adapterin?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 17.03.2011, 13:43
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Jostain syystä Toyota on tuonkin sst työkalun keksinyt..

kuva => http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=76922
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 17.03.2011, 16:44
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Saximallisen? Ite tein ko.homman ihan siitä nestepään persiistä keppi/putki/heittokello systeemillä. En oo koskaan denson pumppua ajoittanu,mullahan on siis bosch nestepää. Eli denso vaatii jonku erimallisen adapterin?
Taitaa olla ihan tilan puutteen takia tuo työkalu keksitty... Näppärästin kävi homma tuolla Toyotan SST:llä , kun omasta viimeeksi ajoitin
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 29.02.2012, 12:14
Eissä Eissä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

Nojo...

Mites noin ulkosesti eroo 2L ja 2LT?

Pitäis käydä pällistelemässä 2LT konetta mutta ei varmaa onko lohkokin 2LT saatika sit kansi?

kiitos ja kumarrus, kesä tulee ja haisuli huohottaa jo aikas mukavasti...!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota H, 2H ja F moottorien pulttijako? Jeeper Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2010 01:48
Toijjotan moottorien painot? (Valmet) A-P Tekniikka & Jutustelu 39 01.12.2009 23:14
Moottorien vertailupainot mki Tekniikka & Jutustelu 5 31.10.2008 18:51
Toyotan moottorien malleista ja missä autoissa on. tonnisata Tekniikka & Jutustelu 7 16.10.2006 23:15
moottorien kumityynyt.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 11 09.08.2006 10:26


Sivu luotu: 07:59 (GMT +2).