|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
2L ja 2L-T moottorien erotelikkäs miten eroaa siskalut turbottomassa ja turbollisessta 2L moottorissa?
|
#2
|
|||
|
|||
Turbossa kiertokangen laakerikaula 3mm isompi,männäntappi taisi olla samat 3mm paksumpi ja männät vankemmat.Nokkaprofiili loivempi.Ei muistaakseni muuta eroa sisuksissa.
|
#3
|
|||
|
|||
mites kannessa. onko eroa?
|
#4
|
||||
|
||||
Onko vaparissa öljy ruiskut männille? Turbossa ainakin on.
|
#5
|
|||
|
|||
kaksiviikkoa sitten 2l koneen turbottaneena, kyllä siellä ruiskut on, taitaa suurimmassa osassa koneita ola ne ruiskut, en muista mistä vuosimallista asti ne kaikissa koneissa oli.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#6
|
|||
|
|||
tällä hetkellä 2L kone turbotettuna ja 30tkm ajettu 0.8barin ahdoilla ilman välijäähdytintä. ajattelin vaan jos jumppais ton 2L-T koneen hiaceen nii jos uskaltais työntää lisää ahtoja!
|
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
2l on luja pata, se hajoaa ahdettuna väärin käytettynä eli mini turbo ja syötöt isolla... ja annetaan mennä urku auki muuta kilometri |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Niin,ja kannessa on erona pari pultinreikää pakopuolen laipassa.Valumuotit on samat kummallekin kansimallille mutta reiät pitää porata ja kierteyttää jos laittaa orkkis turbon pakosarjan vapariin ja päinvastoin. |
#9
|
|||
|
|||
mulla tossa ct20 celican turbon siiville muutettuna. syötöt tapissa, kovasti on alavääntöö ja 3200kg painosta kärryä mukava vetää sitä 120km h, voimasavua tulee niin pirusti!
|
#10
|
||||
|
||||
onkos noissa 2l-t moottoreissa eroja kun niitähän on cressidassa, lj:ssä, hiacessa yms
|
#11
|
|||
|
|||
Öljypohja ainakin.Niin ja imusarjoja on erinäköisiä.
|
#12
|
||||
|
||||
Cressidassa on ainakin kaasuläppä, mitä ei ainakaan LJ:ssä ole.
|
#13
|
||||
|
||||
Ennakon säädöstä
Onko mitään kepulikonsteja säätää ennakkoa suht kohilleen ilman kelloa? Ittellä jälki ahdettu 2l Swischzerin s1:llä ja keulassa iso cooleri. Pumppu oli ajotettu summassa puoleen väliin siitä mitä sitä nyt pystyy säätään. Ahdot nousi herkästi sinne 1,5 kiloon. Väänsin ennakkoa sitten sen verran (noin reilusti) että käyntiääni muuttu hieman terävemmäks ja vaikutti seuraavaa, ahdot nousee hieman hitaammin, mutta kulutus laski, käynnistyvyys ja vääntö parani. Kokeilut ovat ainakin osoittaneet itelle jo kauan sitten että pelkän ahtoviisarin tuijottaminen on verrattavissa autojen vertailuun pelkän värin perusteella Nyt palaa nafta käsittääkseni suurimmaks osaks männänpäällä eikä puoliks turbiini pesässä. Syöttöjäkin ruuvattu sen verran että pitäs pumpulle näyttää laikkaa että tyhjäkäynti vähän laskis.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#14
|
|||
|
|||
kyllähän se kellon vaati jos hyvän haluaa, itsellä sama 2l turbotettuna, ja piti pumppua hampaalla hyppyyttä ennenkuin sai tarpeeksi ennakkoa. ahdonalaisen syötön kansi otti imusarjaan kiinni niin ei siksi saanut ennakkoa tarpeeksi.
melko karkeilla ahdoilla kyllä ajelet, mutta ei taida pumppukaan olla vakio jos noinkin iso ahdin hyvin heräilee, vaiko siellä kolmessatonnissako vasta rupee vetää?? |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
Saat samalla jokusen lisähevosen käyttöön kun koneen voima ei mene turhan ahtopaineen+Pakopaineen tekemiseen Myöhäinen ennakko aihettaa vaan kovan lämpökuorman koneelle. Toki sillä ahdin herää paremmin mutta koneen kannalta on parempi että ennakko on vaikka aavistuksen aikaisella kuin myöhässä. |
#17
|
|||
|
|||
Mites toi korvasäädöllä ennakon säätö tapahtuu,käsittääkseni lähemmäksi lohkoa?Tekisi mieli koittaa millanen vaikutus tuolla on koneen toimintaan,hihnan kiristin tarvii varmaan kiristää uusiksi?Oisko kellään tiedossa jotain diesel velhoa tässä pääkaupunkiseudulla joka noita ajotuksia osaisi säätää muullakin kuin korvakuulolla ja mitähän moinen operaatio kustantaa suuripiirtei.
Nyt käyntiääni ei ole terävä yhtään,ehkä lähempänä lotkotusta.Ennen pumppu ja suutin remppaa ääni oli terävämpi,sillon kone tuntu vähän tehokkaammalta ja savutti,tosin syöttöä oli enempi kuin nyt. Olisi mukava kun saisi tuota 5 vaihteella ajoa vähän pirteemmäksi,nyt tuntuu että vedot loppuu mutta ahdot nousee,kun taas 4 vaihteella samassa vauhdissa kone kiertää enempi ja pakolämmöt pysyy alempana. |
#18
|
|||
|
|||
nyt kun kaikki on sen ennakon kimpussa ja korvakuulolta säätelette, niin muistakaa, että toyotan kammiokone ei saa kuulostaa volkkarilta... jos käyntiääni on kovin terävä, on ennakkoa liikaa ja voi sitten tulla ikäviä yllätyksiä. säätäkää mielellään kellolla...
tuo vanhempi 2l pata on kanneltaan sitten paljon huonommin virtaava kuin uudempi 2l2, tuohon uudempaan voi sovitella kivasti HX40 holsetin kokoisia ahtimia 12mm nestepäällä olevalla pumpulla . schwizerin s2bg hyrrä toimi luvatoman herkästi moisessa padassa 12mm nestepäällä siivet 60/54 ja pakopesä luokkaa 12-14 holsetin nummeroissa. |
#19
|
|||
|
|||
Jos palstalta löytyisi joku joka omaisi heittokellon ja taidon ajotuksen säätämiseen,voisi laittaa mulle priva viestiä.Voisin maksaa hommasta korvauksen ja olla ite apuna hommassa.
Mahdollisimman lähellä pääkaupunkiseutua olisi hyvä,kone on tuo 2L-T ja hiluxsissa.Pumpun puolella on aika kivasti tilaa. Olen myös miettiny tota moottorin ilman saantia,en saanu lj:n omaa putsaria mahtumaan järkevästi konetilaan,niin nyt on ollut ln65 ilmanputsari koneessa.Moottorin kokohan noissa on sama mutta vaatisko ahdettuna vapaammin ilmaa. http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...un-ajoitus.php eipä noiden ohjeiden perusteella kauhean vaikeelta vaikuttanut tuo operaatio,työnnetäänkö tuo pinna niinku tuon putkiadapterin sisälle? Minkälaisia arvoja tuommosen 2L-T koneen pitäisi antaa kun ajoitus on kohillaan?ja minkä verran ois järkevä koittaa ennakoa laittaa. Viimeksi muokannut diakka : 06.03.2011 17:32 |
#20
|
||||
|
||||
Ite säädätin ennakot PR-dieselelillä (Rovaniemi), 1,5 h työ 99 e.
Säätöön tarvii sen Toyotan oman saksimallisen adapterin heittokellolle, ilman voi olla melkoista tuusaamista. |
#21
|
|||
|
|||
ok,täytyypi kysellä vähän,itte tohon hommaan saa kulumaan varmasti semmosen ajan että maksaa tuon 100e mieluusti.
|
#22
|
|||
|
|||
Häh?
Saximallisen? Ite tein ko.homman ihan siitä nestepään persiistä keppi/putki/heittokello systeemillä. En oo koskaan denson pumppua ajoittanu,mullahan on siis bosch nestepää. Eli denso vaatii jonku erimallisen adapterin?
|
#23
|
||||
|
||||
Jostain syystä Toyota on tuonkin sst työkalun keksinyt..
kuva => http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=76922 |
#24
|
||||
|
||||
Taitaa olla ihan tilan puutteen takia tuo työkalu keksitty... Näppärästin kävi homma tuolla Toyotan SST:llä , kun omasta viimeeksi ajoitin
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#25
|
|||
|
|||
Nojo...
Mites noin ulkosesti eroo 2L ja 2LT? Pitäis käydä pällistelemässä 2LT konetta mutta ei varmaa onko lohkokin 2LT saatika sit kansi? kiitos ja kumarrus, kesä tulee ja haisuli huohottaa jo aikas mukavasti...! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyota H, 2H ja F moottorien pulttijako? | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.03.2010 01:48 |
Toijjotan moottorien painot? (Valmet) | A-P | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 01.12.2009 23:14 |
Moottorien vertailupainot | mki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.10.2008 18:51 |
Toyotan moottorien malleista ja missä autoissa on. | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.10.2006 23:15 |
moottorien kumityynyt.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.08.2006 10:26 |