Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2010, 23:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Hydraulisylinterin lähtöjen asento


Elikkäs ohjauksen apusylinteriä asennellessa tuli mieleen onko sylinterissä olevien lähtöjen oltava ylöspäin, vai ilmautuisiko sylinteri vaikka nipat olis sivulle päin tai vaikka alaspäin? Joissain henkilöautoissa on orkkis hammastankotehostimessa lähdöt alapuolella, kuulemma. Eli periaatteessa toi lisäsylkky vois ilmautua kun aikansa kääntelee? vai onko edes merkitystä jos sinne jää vähän ilimaa?

Tai jos sylinterin ja koko systeemin ilmaisi kääntelemällä laidasta laitaan nipat ylöspäin ja sitten asentaisi paikalleen että nipat sojottaa kuubaan, niin eikös tuon pitäisi pelata. Eihän ehjä systeemi kehitä mistään ilmaa ohjauksen painepuolelle kun sen on kerran saanu ilmattomaks?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2010, 15:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

No eikös tähän löydy ny mitään kommenttia suuntaan tahi toiseen?

Kysytääs sitte boonus kysymyksenä että löytyykö männän varren päälle tulevia liikkeen rajoittimia jostain valmiina, vai pitääkö sorvailla ite mieleiset palikat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2010, 16:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Aikanaan kun kaivinkoneita tuli tehtyä niin niissähän sylintereiden nipat oli ihan miten sattui. Systeemiin ajettiin öljyä ja jokaista sylinteriä ajettiin edestakaisin. Yhteensä yhden kaivurin testaus + ilmaus otti sellaiset pari tuntia. Pikku hiljaa ilma tuli putkista, sylintereistä ja letkuista ulos säiliöön.

Tiiviiseen hydraulisysteemiin ei ilmaa mistään kehity. Mutta kyllä se ilma sieltä pääosin pitää saada pois, muuten tulee sellainen "kumimainen" kaivuri (=ilma painuu kasaan ensin ja sitten vasta alkaa toivottu liike).
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2010, 16:44
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kysytääs sitte boonus kysymyksenä että löytyykö männän varren päälle tulevia liikkeen rajoittimia jostain valmiina, vai pitääkö sorvailla ite mieleiset palikat?
Eli rajoitin holkkeja? Että saa iskun mieleisekseen. Sen voi pätkästä vaikka jostain sopivasta putkesta tai sitte sorvata. Vesijohtoputken seinämävahvuus kyl riittää, tietysti ois parempi, jos se ei paljoo pääsis hölskymään varren päällä.

Kyllä ne ilmat sieltä pois tulee ja pysyy poissa. Ilmatessa vaan pitää huolta, että öljyä on kokoajan riittävästi. Varsinkin silloin oltava tarkkana, jos järjestelmän tilavuus on lähellä tai suurempi kuin säiliön tilavuus. Jos ei voi kerralla kaataa säiliötä täys.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski

Viimeksi muokannut HRD : 10.11.2010 16:50
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2010, 16:55
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Mä kuvittelisin että jos rajoitin holkkeja sinne sisälle laittaa niin voi olla työläs paikallaan ilmata, kun ei pääse mäntä liikkumaan koko sylinterin matkaa. Onko paha homma ottaa sylkkyä irti kun sen ilmaa? Ei kai sitä tarvii ilmailla muuten kun letkuja kiinnittäessä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2010, 17:02
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

rauhallisilla liikkeillä. jos ilmaa ja nopeita liikkeitä saattaa ilma lämpii ja polttaa tiivisteet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2010, 18:44
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

ok, eiköhän tämä tästä. Nipat tulee alaspäin, ilmaan irrallaan täydellä iskun pituudella nipat ylöspäin ja rajoitin palikka tulee ulkopuolelle. Nyt korvakkeita kiinnittämään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2010, 18:53
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Mä kuvittelisin että jos rajoitin holkkeja sinne sisälle laittaa niin voi olla työläs paikallaan ilmata, kun ei pääse mäntä liikkumaan koko sylinterin matkaa.
Voi varmaan noinkin käydä, ei vaan vielä ole omalle kohalle sattunu.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2010, 20:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eipä siinä ilmauksessa ole mitään kummallista. muutaku letkut kiinni ja laidalta toiselle. On noin suunnilleen melko paljon tullut rikkoontuneita letkuja vaihdettua poravaunuun. monesti nipat miten sattuu ja sylinteri valunut tyhjäksi jne...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
panhard asento? MotorPsycho Tekniikka & Jutustelu 16 19.01.2010 17:21
Kuormatunnistimen asento Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 19.09.2009 06:41
Bj-75: n öljynputsarin oikea asento ? Palde Tekniikka & Jutustelu 8 01.05.2009 19:02
Iskareiden asento Repro Tekniikka & Jutustelu 12 28.02.2006 14:17
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? kivinen Tekniikka & Jutustelu 12 25.08.2005 10:48


Sivu luotu: 20:25 (GMT +2).