Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2010, 10:33
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

HJ:n konetta taaksepäin?


Jokainen HJ:n omistaja joka on vähänkään tieltä poistunut on varmaan huomannut keulan ylipainoisuuden. Tässä oon ajatusta aina välillä kypsytellyt että mitäs jos sitä malmikasaa siirtäis hiukan taaksepäin? Samalla sais etukartaanista hiukan pidemmän, jolloin se olis loivemmassa kulmassa eikä välttämättä tarttis tuplanivelkartaania (ku ne on niin kortilla tai kalliita ja jokseenkin rikkoontumis alttiita) josautossa on esim. SOA. Takakartaani taas olis lyhkäsempi eikä niin altis maakosketuksille.
Äkkiä aatellen teknisesti ei olis mikään mahdoton hommakaan vaikka työtähän siinä olis. Tulipeltiin pitäs tehä jonkinmoinen kyhmy ja samalla siirtää "kartaanitunnelia" jotta vaihdekeppien reiät osuis oikeeseen kohtaan. Paskamaisin homma olis varmaan lämppärin kennon ja niitten kaikkien puhallinvehkeiden siirtäminen jos haluais niiden kaikkien toimivan edes jokseenkin entiseen malliin.

Voisko moisen katsastaa???.... No sitte ajetaan punakilvillä?

Ja samalla tulis tilaa nokkapumpulle

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2010, 10:59
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Voihan sitä malmikasaa kompensoida muutenkin. Esim. siirtämällä keulasta vinssit, akut ym. takakonttiin. Ite lähtisin katselemaan lisäksi sen 2H:n tilalle jotain kevyempää moottoria, niin ei tartteisi niin paljon askarrella pelkän painojakauman takia, vaan keula oikeasti kevenisi.
Ja jos keula tuntuu painavalta, niin renkaat on vaan liian pienet :P
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2010, 18:09
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Perusasetus

Alko se siis sakkeakin mietityttään. Mun on pakko aloittaa siirto projekti äkkiä eli hetimiten.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2010, 19:36
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Eiks sellanen tuplajakkis tai tuplavaihteisto olis hyvä? Etukardaani pitenis,takakardaani lyhenis,painopiste siirtyis taaemmas ja tulis paljon pieniä vaihteita.
Tilanpuutekaan ei varmaan hojossa aiheuttais ongelmia.
Yhtään se auto ei kyllä tällä virityksellä kevene,päinvastoin..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2010, 20:55
motörhead:n Avatar
motörhead motörhead ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.03.06
Sijainti: Pirkkala, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

Siirrä pelkkiä akseleita eteenpäin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään talliin konetta ventora O/M/V Muut 4 20.06.2009 11:33
Bj:n mekaanisen vinssin siirto taaksepäin ? HannuN Tekniikka & Jutustelu 2 25.01.2006 11:38
vinssi eteen vai taaksepäin upi7 Tekniikka & Jutustelu 30 30.11.2005 15:59
Blazer ei kulje kuin taaksepäin chevy-70 Tekniikka & Jutustelu 5 17.07.2005 19:31
toyota vinssin nosto ja taaksepäin siirto? jjtp Tekniikka & Jutustelu 4 12.10.2004 12:28


Sivu luotu: 09:50 (GMT +2).