Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2010, 07:41
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Dodge w150


Tulipa otsikon mukainen 78 vuoden rumilus hommattua viime talvena. Ostaessa oli jo selvillä, että voiman siirtoo on säpäleinä. Nippu uusia ristikoita matkaan kun lähin autoa hakeen. Takakardaanin sai auttavasti paikalleen, etu kardaania ei viittiny ees koitaa kun perän pinionin yoke oli pashana ja sitä oli koitettu hitsailla kuosiin. Takaperän yokesta ja kardaanista myös puuttu palasia, mutta sai niihin joten kuten ristikon kiinni. Suunnilleen tuon näkönen ostohetkellä.


Aika nopsalla tahdilla riivin kahdet lisäpitkät pois. D44 etuperään laitoin Jeepin yoken ja kardaani on yhdistelmä Dodgea ja Jeeppiä. Takaperään löysin mopsin oman yoken. Takakardaani on yhdistelmä Dodgen ja Blatserin kardaania. Perän yokeen tuleva ristikko on sekotus Moparia ja Chevyä.
Leima siihen tuli kolmannella yrittämällä. Kaikennäkösiä mukavia turauksia siittä löytykin, joista parhaana ohjaussimpukan nysäakseliin hitsattu ohjausakseli. Ihan hyväkin, että pomppas leimalla tuosta.
Pikkasen sitä piti väritelläkkin välissä, kun ei tuo musta oranssi väri oikeen napannu. Mattamustaa kilikali pullosta kylkeen, niin sai oranssit piiloon. Nykyään kulkine näyttää tämmöseltä.


Tuo Moparin 8 vartti taka ja etu Dana 44 perät on hivenen rimpulat otteessa oleville 38 renkaille, niin tarvis talven aikana sovitella seuraavaa osakasaa auton alle.


Eli 93 vuoden Cumssi Dodgen alta puretut D60 ja D70 perät.

Nykysissä akseleissa on välityksenä on 3 ja jotain. Niillä ja 35 tuumasilla renkailla tuppaa vauhtia oleen liiankin kanssa metsässä. D60 ja D70 perissä on 3.54 vällärit, joten liian pitkäks jäis niilläkin. Nyt onkin mietinnän alla miten välitykset sopivaks metsään ja kadulle. Varmaan periin 4.5 välitykset olis sopiva kompromissi. Toisaalta on ruvennu tekeen mieli 203/205 doubler jakista jolla sais lyhyen puolen aika hitaaksi. Etenkin kun nyt alla olevassa 203 jakolaatikossa ketju pomppii yli lyhkäsellä puolella joten sitä pitää joka tapauksessa rempata. Samoin haluan mahollisuuden ajaa pelkällä takavedolla kun tuossa D60 etusessa on napalukot.
Jotain muutakin on tullut mieleen hitaan puolen hidastamiseksi, mutta siittä myöhemmin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2010, 20:44
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tulipa haettua käsittääkseni Plymouth Traildusterin jämät lisä harmiks. Tuolla automaatti/manuaali vaihteisto paketilla sais jo melko hitaat välitykset ilman perien uudelleen välittämistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2010, 21:09
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Hitaat on tänkin projektin kiireet.
Sentään sain jakiksen vaihdettua.



Piti nysvätä maitokärrystä tuommoinen tellinki tunkin päähän, että sai jakolaatikon vaihdettua. Öljyt valumassa pihalle.

Eikä sit tietenkään mahtunut tuo vaihtojakiksessa oleva voiman ulosotto paikalleen. Pickupissa kun on bensatankki rungon sivussa niin siihen otti ulosotto kiinni. Eipä muuta kuin kalikka pois ja peitinlevy paikalleen ja jakis auton alle.



Täytys vielä vaihdettu jakis koeajaa ennekuin rupeaa akseleiden vaihtoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2010, 01:36
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Vaihettu jakis tuli koeajettua muutamalla poljin lattiassa lähdollä. Ei paukkunu enään ketju yli, joten kait se parempi on.
Antaa meinaan aika paljon katu-uskottavuutta ku viritin pakoputkistoa sen verta, että tommosen pätkän rälläköin irti toisen puolen putkistosta.


Piti tuo pätkä poistaa että sai jakiksen pudotettua paikaltaan. Vielä se kasilta kuulosti vaikka neljä sylinteriä hengitti vapaasti ja toiset neljä vaimetimen takaa.

Vaihto perät sain vihdosta viimen purettua. Tuskaa meinas teettää takaperän purku, että sai rummun laakeroinnin purettua kun ei ollu 65mm hylsyä käsillä. No huonoista pihdeistä sai rälläkällä tehyä käypäsen avaimen. Melko piukaa on pyörittää 65mm nylokki mutteria. Kasaukseen pitää kyllä hommata sopiva hylsy.

Kokoisimpa hallilta löytyneitä vetareita yhteiskuvaan. Jos nuo joku laakista tietää mistä kotosin, niin oluet tarjoon. Sen verta helpotan, että kaks vetaria on fyysisesti samoja, vaikka aivan eri merkkien alta lähtösin. Kuvaus kulma ja paikka ei varmasti helpota tietämistä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2010, 21:41
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lisää tutkailtu tavaroita hallilla.
Jonnin verta kokoeroa Dana 44 ja 60 ristikoilla.


Veijon-essolta ostin letukan Dana 60:sen ulkovetarit aikoja sitten. Näyttäshän nuo liki samoilta ku Dodgen vetariin vertaa.


On noissa Dodgen kamoissa tommosta vaaleeta savea(?) kiinni, niin ei tuosta kuvasta kunnolla näe. Mistä lie vanhasta kaivosautosta purettu akselit.

Vielä lajitelma perämurikoita hallilta.

Parit Rangen murikat, sekä Dana 60 ja 70 murikat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2010, 22:02
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Tuollaiset hauskat kikkareet tuli vastaan yhdessä murikassa.
Onko yleinen tapa danalaisissa.
Kuvassa tosin puolet osista jo purettu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Rasor kaahausta ja wrankun kasausta 007.jpg‎
Views:	1050
Size:	44,8 Kt
ID:	16333  
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2010, 23:46
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tuollaiset hauskat kikkareet tuli vastaan yhdessä murikassa.
Onko yleinen tapa danalaisissa.
Kuvassa tosin puolet osista jo purettu.
Näyttäis olevan "mini spool", eli halvempi kuin normi spooli, muuta kestävyyden raja sitten ton tasauspyörästön kuoren? (carrier) kestävyys. Ei kait toi kovin yleinen ole, maksaa nyt rahaa tuotteesta, joka on ominaisuuksiltaan sama kuin kemppilukko. :-)

http://www.summitracing.com/parts/RMG-78-4430-1/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.12.2010, 15:33
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kaikkien viiden - kuuden puretun Dana akselin kokemuksella en voi sanoa, että vielä tehdastekosta spoolia olisin nähnyt. Tosin kahessa puretussa on ollu hitsi spoolit.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.01.2011, 23:52
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Saipahan sentään loppuviimen riipastua akselit auton alta pois.


Jonkun aikasemman omistajan tekemä "light weight" puskuri ei oikeen tykänny kun autoo maastotunkilla mallailtiin taas omalle paikalleen.



Jotain koristeita nysväsin etu ja takaperään.



Dodgen D44 etuakselin kääntöpäätä piti pitempäänkin vilkasta ja verrata tallikaverin D44 Hi-steer projekti osaan.


Näyttäs olevan tuossa Moparin akselissa olevassa päässä olevan valmiiks kierteytetyt reijät jo valmiiks Hysteeriseen ohjaukseen. Jakokin käyttäs olevan liki sama. Kaverin rojektin kilkkeet on muistaakseni Jeepistä ja Jeepin D44:seen ne on ainakin menossa.

Taas pikku vertailu kuvatus. Kuvassa jousen ja akselin väliin tulevat palikat. Oikealla oleva oman auton alta ja vasen akselien luovuttajasta.


Tulis aika ravakasti korotusta lisää jos nuo korkeemmat nakkais alle. Taidan kumminkin pitäytyä vanhoissa palikoissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.03.2011, 20:18
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Pikkuhiljaa tämäkin edistyy. Kaikennäkösiä paketteja noudettiin tullista ja matkahuollosta.


Tosin niinkuin muutenkin tosielämässä, kuva huijaa. Nuo laatikot on suurimmaks osaks tyhjiä, kun kamat oli jo akseleissa kiinni.


Melkosen aikaavievää touhua noita periä on shimmailla kun se kokemus puuttuu. Kuva etuakselista kun siihen väriä olin sutannu.


Tuolla kosketuskuviolla etuperässä mennään. Backlashiä tuli eteen ja taakse 0.2mm. Välityksiks tuli periin 4.11 ku läheisellä RuottalaisHinuri tallilla semmoset haittoina pyöri. Vähä harvat, mutta niiden kanssa ny eletään. Muutos kumminkin alkuperäseen 3.21 välitykseen on reipas.

Erikoistyökalu jotta saa pinionin yokesta pidettyä kiinni ku pinionin mutteria vetää momenttiin.


Hyvin self made työkalu kesti kun vanhalle pinionin mutterille kävi näin.


Toinen speziaali työkalu mikä tuli nysvättyä, oli 65mm hylsyavain. Raaka-aineena 4mm levy.

Oishan 65mm avaimia kaupastakin saanu, mutta ne oli aina liian paksuja tuhon väliin, että ois pitäny ohentaa ja hinnaltaan olivat tyyriitä.

Akselit on ny auton alla vihdosta viimen.



Melkosia porsaita nuo D70 ja D60 murikkojen kuoret. Ja kyllähän jo tyhjien akseliputkien nostelu kävi otsalohkoa rypistään.

Renkaiksi tuli ostettua 38.5/14.5 creepyt.


Vertailukuvassa 34/10.5 LTB, vanhat ja kuluneet 36/12,5 TSL SXät, hyvät 35/12.5 mutiaiset ja ne Creepyt.

Auton alla olleet vanteet oli ilmeisesti alkuperäset ku niistä paljastu seuraava leima.


No sinne meni vanteet loppuviimen renkaiden mukana.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.04.2011, 23:06
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Valoa rupee oleen illasta ja tunnelin päässä. Saatu autoa hiplattua tähän kuosiin.


Kuvassa myös se liki jokaisen rakentelu topicin must juttu, olut tolkki. Auto vielä pukkien päällä, niin hivenen se tuosta tipahtaa.

Nimimerkki Maddis apuna ähräsin noi 14.5 leveet renkaat seiska leveille vanteille. Eväänä kaks rengasrautaa ja persikan hajuista saippuaa liukasteena. Noin vartti ja rengas oli vanteella. Startti pilottia kun ei ollu, niin paria rengasta joutu liinalla puristaan kasaan, että saatiin nouseen vanteelle.

Ei ihan terveen näkönen tuo Creepyn kuvio kun on aivan liian kapeella vanteella. Ilmaa sisässä 1.5 baaria.


Täytyy jostain kehittää leveemmät vanteet.

Jotain tuo ilta-aurinko tahi sitkee lunssa saa aikaseksi ku oikeen innostuin takakardaania väritteleen.


No pianhan se on ravassa ja ruosteessa, niin ei sit pistä enään niin silmään.
Niin kartaani tehtiin pätkitystä pitkälava Dodgen kaksosasesta kartaanista.

Taasen pikku vertailukuva aiheesta uus jakiksen yoke ja ristikko sekä vanha yoke ja ristikko.


Josko se voiman siirto vähä vanhaan verrattuna tymäköitys.

Oishan sen saanu riehuttua testikuntoon (tänpäiväsille) MMCen ajopäiville, mutta ku lupasin aikoja sitten lähteä seuran pilkkikisoihin. No josko sunnuntaina paskarinkiä sais suditeltua hallin pihassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.04.2011, 07:11
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.034
Perusasetus

Ei ihan terveen näkönen tuo Creepyn kuvio kun on aivan liian kapeella vanteella. Ilmaa sisässä 1.5 baaria.


Täytyy jostain kehittää leveemmät vanteet.

[/QUOTE]


tässä on 37x12.5/16 10" leveellä vanteella

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.04.2011, 08:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Nimimerkki Maddis apuna ähräsin noi 14.5 leveet renkaat seiska leveille vanteille. Eväänä kaks rengasrautaa ja persikan hajuista saippuaa liukasteena. Noin vartti ja rengas oli vanteella. Startti pilottia kun ei ollu, niin paria rengasta joutu liinalla puristaan kasaan, että saatiin nouseen vanteelle.
Eikös nuo ole 8" leveät, mitta näyttää noin 200 mm? Mutta juu, aikas kapeat silti.

Teillä on ollut herkkä hetki tallilla persikan tuoksussa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.04.2011, 21:58
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
tässä on 37x12.5/16 10" leveellä vanteella

Sen tuossa totesinkin, että pikkusen jää ainakin mun Creepyissä keskinappulat pömpölleen vaikka ei olis ees vanteella.
Niin se jäikin mainittematta, että kyllä oli 35 mutiaisen kyljet ohkaset/pehmoset verrattuna näihin Creepyihin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Eikös nuo ole 8" leveät, mitta näyttää noin 200 mm? Mutta juu, aikas kapeat silti.

Teillä on ollut herkkä hetki tallilla persikan tuoksussa.
Niin toi vanne mitta kuvatus on vanhoista 15 tuumasista vanteista jotka lähti kiertoon. Nyt alla on jokku nolla offsetin seiska tuumaset Cragarit.
Persikan tuoksuun ku yhdistetään parit rengasraudat, niin herkkää se ei ainakaan ollut.
Enempi semmosta voimalla tekemistä.

Vielä kun pistää periin öljyt niin pääsee hallinpihasta ruopiin lumia penkkoihin ja seinille.

Viimeksi muokannut pjtk : 03.04.2011 19:54
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.04.2011, 10:09
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Pistitkö se truetrac siihen etuakseliin, niin olen itte vähän ajatellut kun saisin vähän intoa jostain. Mistä ostit sitä ja mitä maksoi? Mahtavan näköset nuo Creepyt noihin toisiin verrattuna. Olenkin miettinyt jotain 37"+ renkaita omaan Dodgeen itsekin ja tallinlattialla makaa 4,56 välityksinen "fullfloat" 14 bolttinen takaakseli ja siihen pitäisi laittaa Detroit Locker myös, no se siitä. Seuraan innolla seuraava askel ja on aina hauskaa nähdä että joku muukin rakentaa näitä Dodgeja.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.04.2011, 19:52
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Pistitkö se truetrac siihen etuakseliin, niin olen itte vähän ajatellut kun saisin vähän intoa jostain. Mistä ostit sitä ja mitä maksoi? Mahtavan näköset nuo Creepyt noihin toisiin verrattuna. Olenkin miettinyt jotain 37"+ renkaita omaan Dodgeen itsekin ja tallinlattialla makaa 4,56 välityksinen "fullfloat" 14 bolttinen takaakseli ja siihen pitäisi laittaa Detroit Locker myös, no se siitä. Seuraan innolla seuraava askel ja on aina hauskaa nähdä että joku muukin rakentaa näitä Dodgeja.
Itte asiassa paketissa oli detroit locker jonka sulloin taka-akseliin. Tuli kuva lootasta otettua näköjään suunnasta missä oli truetrackin kuva. Yhellä sivulla oli kuva Eatonin sähkölukosta, yhellä detroitista ja oisko neljännellä ollu kitkalukon kuva.
Roinat ostin http://completeoffroad.com/ sieltä niitä hintoja myös näkee.

Myönnettäköön, että hyvin vakavasti harkitsin myös tuon truetrackin hommaamista etupäähän. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että käytettään se raha sit vaikka mielummin vinssiin. Ja se raha menikin jo, ku nimimerkki Rytarilta hain virvelin.

Tänään tuli hallinpihassa ruoviteltua paskarinkiä ja kiipeilty lumipenkkoihin minkä ne kanto.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.04.2011, 20:15
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Muutama kuva testi ympyrän ajosta.
Ei pahemmin Creepy painu vaikka ilmaa on renkaassa 0.7-0.5 väliin.


Vaikka auto on jonkin verta pystyssä.


Ois pitäny ajaa kekoon toisin päin ja kattoo eturenkaasta.

Vakio Disco ja ei ihan vakio Dodge.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.04.2011, 21:38
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.04.2011, 07:52
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.
Täytyypä koittaa ku saa leveämmät vanteet alle.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.04.2011, 09:00
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

creepyn painuminen...


tässä paineet jo aika alhaalla 37" rinkulassa... en muista varmaks paljonko painetta oli mutta alhaalla kuitenkin... jossain 0.3-0.4.. ehkä... hj:n alla... ja kuva oli otettu alaspäin kääntyvässä paikassa missä paino ko renkalla hyvin pitkälle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	user11630_pic78072_1301990380.jpg‎
Views:	644
Size:	81,3 Kt
ID:	18129  

Viimeksi muokannut metsienmies : 07.04.2011 09:14
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.04.2011, 20:19
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Volvolla olen ajellut joskus karvan alle 0.5 paineilla, painuu Creepy jo pikkuisen. Sivuttain vinssatessa meneekin ihan makkaralle mutta ei oo ainakaan V:n vanteelta irronnut, ja onhan mulla sisäkumitkin. Jollain 0.5-0.7 paineilla useimmiten, ei oo kyllä mitenkään liian pehmeät.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.04.2011, 09:59
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Ostin vanhan vedenkeittimen tilalle pikkasen isomman. Tulee samalla vähä blingblingiä konehuoneeseen.

Yks vesi proppu siihen pitää vaihtaa. Edellinen omistaja oli siihen uudet proput kone rempan yhteydessä laittanu, mutta mikä lie valmistusvikanen ollu kun parin vuoden jälkeen jo vuotaa.

Pitihän sitä käydä taas lumikasassa ruopimassa kun sai renkaat leveemmillä vanteilla alle. Ja tohon kohtaan jumiin.

Kyllä se suojalumi vaan aika tiukkaan imasee kiinni. Hetki lapiointia niin tulihan se poiskin omin avuin.
Tällä kertaa jätin persikan hajuset saippuat pois renkaan laitossa ja käytin vaan enemmän voimaa. Sytkärien täyttökaasulla poksauttelin renkaat vielä paikalleen. Oli kyllä kertakaikkisen hauskaa hommaa tuo jysäyttely. Kolmannen renkaan kohalla tuli semmonen isompi jytky. Neljänteen oli pakko panostusta penentää.

Pikku joustattelua

Toimii nuo lokarit tehokkaina sisään jouston rajoittimina ku renkaat nappaa niihin vähäisessäkin sisään joustossa kiinni. Sekä edessä että takaa.
No tietääpä mitä seuraavaks rupee tekeen auton kanssa.

Vielä yleisilmestys kuva.

Viimeksi muokannut pjtk : 23.04.2011 10:15
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.04.2011, 10:05
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kokeile vähentää vielä painetta, ois mielenkiintoista nähä milloin creepy alkaa painumaan. Joskus muuten pirateksella oli juttua kuinka "sisäänajoivat" uusia renkaita ultramatalilla paineilla, jonka jälkeen alkoi kumit elämään reilusti paremmin ja paineita pysty nostamaan jolloin rengas pysy paremmin vanteella, ollen silti joustava.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Täytyypä koittaa ku saa leveämmät vanteet alle.
Enpä muistanu tätäkään testata. No onhan tässä "kesää" jäljellä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 04.08.2011, 11:22
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tääkin on vihdosta viimen saatu muutoskatsastettua isommalle moottorille ja akseleille. Ihanan halpaa, laaja muutoskatsastus +100€ ja kaikki muut maksut päälle, niin pikälti tonni meni vanhaa rahaa. No iteppähän on harrastuksensa valinnut. Niin ja tulihan noi nykysetkin renkaat otteeseen.
Pikku shakedown run tuli tehtyä viime lauantaina MMCen ajoihin, eikä kauheesti osia matkalle jääny.
Kuvia on otettu matkan varrella, mutta laiskuuttaan on jääny laittamatta niitä tänne.
Joitain huomioita tähän mennessä. Etupää ottaa kammo voblauksia töyssistä hitaassa vauhdissa. Vauhtia jos on enemmän niin ei rupee voblaan. Täytyy vielä koittaa saada videoitua tuo voblaus. On se niin veikeen tuntunen ainakin ohjaamossa.
Automaatin öljyt lämpiää liki 100 asteiseks nopeessa ajossa. Täytyy laitella isompi jäähdytin linjaan.
Hitaassa ajossa menee kone pirun laihalle ja aivastelee kaasuttimeen. Joutuu pitään ryyppyä hivenen päällä, jotta jaksaa vetää. Eli kaasarin säätö jumppaa luvassa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 04.08.2011, 18:17
jakke ja sepi jakke ja sepi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.10
Sijainti: Pohojammaa,Lapua
Viestit: 65
Perusasetus

Mukava huomata että jotkut menee mettähä kunnon panssarivaunulla. Seuraan projektia innolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jenkkiprojektia (-76 suburban) tare Maasturiprojektit 151 07.02.2019 12:47
Myydään Dodge w150 4x4 5.9l v8 power ram -84(voi poistaa) ovaska O/M/V Ajoneuvot 0 25.06.2009 22:25
Myyty dodge W-450 4x4 tare O/M/V Ajoneuvot 7 29.03.2009 23:01
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
M:DODGE 4X4 -95 MURSU O/M/V Ajoneuvot 2 29.09.2006 14:22


Sivu luotu: 20:50 (GMT +2).