Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2010, 23:28
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Hi-Lift:in lyhentäminen?


Yritin netin kuvista katella mutta ei oikein selvinny... Voiko Hi-Liftiä tarvittaessa lyhentää niin että siihen yläpäähän saa vielä kiinni sen murikan jota tarvinee vinssauksessa ketjun tms. kiinnittämiseen? Pitäis saada sopimaan tunkki Jimnyn kyytiin niin että se sais lojua aina mukana. Takapenkit on poistettu mutta eihän sitä tilaa silti ole ihan kauhean pitkälle esineelle Eikä viittis ihan vaan varuiksi mini mittaista tunkkia tilata ennen ku pääsee sovittelemaan sitä autoon ihan livenä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.10.2010, 23:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Käsittääkseni se reikätanko on aivan tasa jaolla, joten voi lyhentää. Itsellä 60" pitkä kiinan-tunkki, Hi-liftiä en omista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.10.2010, 00:11
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tätyyhän sen olla tasajaolla että mekanismi toimii.Siitä en tiedä sitten kuinka yläpään leuan sovittaminen käy lyhennettyyn varteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2010, 04:49
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Ela lyhenna, tee reika takaoveen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2010, 08:26
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Laikalla poikki jos tarvii lyhentää.
Se päätypala tulee pultilla kiinni ylimmäiseen reikään.
Ja voihan sitä reikää vinguttaa suuremmaks jos pultti ei mahdu..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2010, 13:53
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Laikalla poikki jos tarvii lyhentää.
Se päätypala tulee pultilla kiinni ylimmäiseen reikään.
Ja voihan sitä reikää vinguttaa suuremmaks jos pultti ei mahdu..
Tuohon malliin mä sitä itekin järkeilin. Eli täysmittanen tunkki tilaukseen, ja sit kun se tulee niin voi katella tarviiko se sovittaa autoon laikan kanssa. Ehkä se pelkääjän penkkikään ei lopulta ihan välttämätön oo kun oikein tärkeistä asioista on kyse...

Ajattelin hankkia samalla sen "vanne adapterin" ettei tarvi vielä alkaa järeempää rautaa hitsaamaan helmoihin (tai jimnyn tapauksessa vissiin ylipäänsä rautaa ).
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2010, 13:57
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Mulla kiinantunkki, siinä ei ollu ees mitään yläpalaa mukana, oon tarvittaessa kiinnittäny liinan suoraan 12 mm sakkelilla, varren reiät ½" eli just sopiva.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.10.2010, 14:36
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Joo ilman muuta, rälläkällä poikki missä haluat vaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2010, 22:08
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

No niin, kotimainen kauppias oli tyyris mutta toimitus oli todella nopea! Ensimmäinen Jimnyynsovitus vaikutti hyvältä. Ehkä ei tarvikaan lyhentää. Tyvipää kuskin puolen takanurkkaan ja latvapää pelkääjän penkille, siihen se istuu aika hyvin (onneks omassa autossa ei usein tarvi olla pelkääjän paikalla . Siihen sen sais luultavasti köytettyäkin etu ja takaturvavöihin tms. Muuten on iso kuhmu päässä jos joskus sattuu kellahtamaan auto nurin

On se 60 tuuman Hi-Lift ainakin riittävän järeän tuntunen suikkeliin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.10.2010, 11:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Aiheeseen loivasti liityen; mitä sillä liftin yläpään palalla tekee? En itse keksinyt sille mitään käyttöä joten talletin jonnekin, enkä ole kertaakaan kaivannut, mistähän olen jäänyt paitsi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.10.2010, 11:20
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Sen palan kääntämallä saa tunkista tehtyä puristimen, jos tarvii jotain suurta puristaa..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.10.2010, 11:21
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Aiheeseen loivasti liityen; mitä sillä liftin yläpään palalla tekee? En itse keksinyt sille mitään käyttöä joten talletin jonnekin, enkä ole kertaakaan kaivannut, mistähän olen jäänyt paitsi?
Jos käyttää liftiä vinssinä niin siihen saa näppärästi liinan/narun/vaijerin/ketjun kiinni
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.10.2010, 14:20
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Aiheeseen loivasti liityen; mitä sillä liftin yläpään palalla tekee? En itse keksinyt sille mitään käyttöä joten talletin jonnekin, enkä ole kertaakaan kaivannut, mistähän olen jäänyt paitsi?
Jos pidat tunkkia auton ulkopuolella telineessa, se pala keraa hyvin kaikki oksat yms. mukaan.
Kun tunkkaat autoa ja nouset ylos lyot siihen paasi tai muun ruumiin osan.
Tunkatessa tunkki monesti kallistuu autoon pain, silloin pala onkin hyva olemassa mennessaan sivuikkunasta sisaan.
Pick uppia tai muuta reunallista vehetta tunkatessa se estaa hyvin auton nousemisen tarttuessaan kiinni.
Pia paavo se pulikka vaan hyllyssas.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.10.2010, 14:31
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Aiheeseen loivasti liityen; mitä sillä liftin yläpään palalla tekee? En itse keksinyt sille mitään käyttöä joten talletin jonnekin, enkä ole kertaakaan kaivannut, mistähän olen jäänyt paitsi?
Massikkaa pellosta ylös vinssatessa pistin pylpyrän siihen "yläpään palaan" kiinni, tuumin et joko kestää tai sit ei...siis tunkki-pylpyrä välissä että sai massikan keulan nousemaan eka ylös..


Ja alkuperäiseen aiheeseen, itte junttasin tunkin kyljelleen katto häkkiin kiinni:

Mukavampi kun ei tarvitse sotkea pyhäauton sisätiloja.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.10.2010, 14:43
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.862
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Jos pidat tunkkia auton ulkopuolella telineessa, se pala keraa hyvin kaikki oksat yms. mukaan.
Kun tunkkaat autoa ja nouset ylos lyot siihen paasi tai muun ruumiin osan.
Tunkatessa tunkki monesti kallistuu autoon pain, silloin pala onkin hyva olemassa mennessaan sivuikkunasta sisaan.
Pick uppia tai muuta reunallista vehetta tunkatessa se estaa hyvin auton nousemisen tarttuessaan kiinni.
Pia paavo se pulikka vaan hyllyssas.
Saahan sen palan käännettyä mihin asentoon tahansa, myös alas ja myötäiseksi. Eiköhän 95% offareista ronttaa paljon muutakin turhempaa ja painavampaa mukanansa, ihan vain varoiksi...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.10.2010, 15:42
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Saahan sen palan käännettyä mihin asentoon tahansa, myös alas ja myötäiseksi. Eiköhän 95% offareista ronttaa paljon muutakin turhempaa ja painavampaa mukanansa, ihan vain varoiksi...
Hieno huomio, mutta mulla se jai siihen lyhennettyyn palaan kiinni.
Eika ois tarvinnu lyhentaa, jos oisin tajunnut, etta sen voi kaantaa myotaiseksi.

Viimeksi muokannut Topi1982 : 21.10.2010 16:19
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.10.2010, 17:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

lonrly rider


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Yritin netin kuvista katella mutta ei oikein selvinny... Voiko Hi-Liftiä tarvittaessa lyhentää niin että siihen yläpäähän saa vielä kiinni sen murikan jota tarvinee vinssauksessa ketjun tms. kiinnittämiseen? Pitäis saada sopimaan tunkki Jimnyn kyytiin niin että se sais lojua aina mukana. Takapenkit on poistettu mutta eihän sitä tilaa silti ole ihan kauhean pitkälle esineelle Eikä viittis ihan vaan varuiksi mini mittaista tunkkia tilata ennen ku pääsee sovittelemaan sitä autoon ihan livenä.
varokaa näitä halpis liikkeiden offitunkkeja,itsellä petti 3500kg farmi jack tasaisella betonilattialla,auton paino 1900kg.varsi meni mutkalle.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.10.2010, 09:01
HELLE:n Avatar
HELLE HELLE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.07
Sijainti: kymi
Viestit: 273
Perusasetus

katolle vaan jos minkäänlaista tellinkiä löytyy,sieltä yleensä helpoin myös kaivaa käyttöön.
maastotunkki+betoni lattia=ei hyvä, itsekkin kapineestä päähän saaneena. maasto tunkki maastoon, hallitunkki yms. betonille.
__________________
-WHISKILLÄ SIITÄ SELVIÄÄ-
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.10.2010, 17:59
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HELLE Näytä viesti
katolle vaan jos minkäänlaista tellinkiä löytyy,sieltä yleensä helpoin myös kaivaa käyttöön.
maastotunkki+betoni lattia=ei hyvä, itsekkin kapineestä päähän saaneena. maasto tunkki maastoon, hallitunkki yms. betonille.
Kyllähän ne kattotelineet löytyy, mutta sillonhan sitä tunkkia joutuu huoltamaan, rasvailemaan jne aikas usein. Vai minkälaiseen kortonkiin pakkaatte sen?

"Off-raod" ajelu on ainakin enimmäkseen pelkkä sivujuonne mun touhuissa kun kuljen jorpakossa metsällä ym. luontoharrastuksissa. Idea oli että se tunkki sais olla aina mukana pahan paikan varalle. Erityisesti talvella tunkki/vinssi, lumiketjut, lapio ym. pitäis olla aina mukana kun harrastusautolla ajellaan.

Kattelin muuten alustavasti että jos sitä hi-liftiä oikeesti haluaa lyhentää, niin todennäköisesti se kannattais lyhentää alapäästään. Ne yläpään härpäkkeet jäis sillon ihan ennalleen. Jalusta näkyy olevan ihan vaan sokalla kiinni varressa.

On se 60 tuumanen vähän liian pitkä jimnyn sisälle. Ei se oikeen oo mistään kotosin että pakottaa kyydissä olijat istumaan hi-lift hanurissa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hi-lift Angelo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.09.2010 13:37
rungon lyhentäminen MiKo Tekniikka & Jutustelu 3 10.04.2007 21:09
korotus jousien lyhentäminen. Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2006 14:53
Korin lyhentäminen JERKKU Tekniikka & Jutustelu 1 15.03.2006 16:12
Lyhentäminen baxxter Tekniikka & Jutustelu 23 07.11.2003 23:13


Sivu luotu: 08:20 (GMT +2).