|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
LJ:n turbon asennus kysymyksiäEli tuli ostettua LJ70 kun halvalla sai...Ainoana "vikana" tai paremminkin puutteena on autosta joskus aikoinaan poistettu turbo (kuulemma rikkoutunut) Ei ole ikinä tullut näitten td vehkeitten kanssa pelattua, mutta kaiketi siihen joku fööni pitäs asennella kun on aika laiskan olonen tuo 2L-T ilman ahdinta. CT20 lienee orginaali turbo ollut, mutta joskus supran omistaneena muistelisin, että nuo toyotan omat valmisteet ei oikein timantteja olleet. Eli mikä tilalle? Pihassa seisois yksi sd33t patrulli turbon kera? Olisko jollain kuvia 2L-T turbon asennuksesta, selviäis samalla onko kaikki letkut yms vielä tallella? Mistä kierroslukumittari saa signaalinsa? (ei toimi) Tietysti jos jollain lähialueella olis kokemusta asennuksesta tai vois esitellä omaa LJ:n myllyä, niin kovasti helpottas. Tuossa alkuun muutama kysymys konkareille, monta varmasti tulee vielä matkan varrella.
|
#2
|
||||
|
||||
Latailehan tuo L,2L,2L-T manuaali, jos siitä olisi vaikka apua
http://landcruiser.grundahl.ca/Toyot...vice%20Manual/
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#3
|
||||
|
||||
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=11335&page=7
Just laitoin T3 rungolle tehyn urpon välilaippa tuli mukaan mutta pultit piti tehdä sorvissa |
#4
|
|||
|
|||
Kiitos manuaali linkistä. Google tavoittaa huonosti kuvia tuosta 2L ja 2L-T pakosarjojen erosta.
Mistäs vehkeestä tuo Joker:n turbo on? Lähinnä ajattelin kuitenkin "kevyehköllä" budjetilla näin alkuun touhuilla eli uusi turbo taitaa olla poissa kuvioista. Tai no saahan noita välillä edukkaasti. (ihan Biltema turboa ei taida uskaltaa ostaa) |
#6
|
||||
|
||||
tuolla muutama kuva kun ct26 menee ct20 tilalle....aika nätisti
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#7
|
|||
|
|||
Taitaa mitsun ahtimen 1500€ olla aika kaukana budjetista. Tuollahan jo tuplais auton hinnan.
Tuli vähän ajeltua ja moottori tuntus tyhjäkäynnillä heiluvan aika rajusti. Lienee moottorin tyynyt antautuneet valtavan voiman alla. Saako uusia vielä vai pitääkö itte askarrella. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?
|
#10
|
|||
|
|||
No on semmonen ainakin nissanforumilla yms. eli jos kysyy säpolla saa sellaisenkin.
Vai minkä hintaista ja minkälaista turboa olet etsimässä?
__________________
Holset siellä lukee.. |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Hienokuntoinen e21:nen!!! On kyllä turbokin asiallisesti laitettu. |
#12
|
||||
|
||||
kiva että silmää miellyttää
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#13
|
|||
|
|||
Mistäs / milläs erotan onko tossa alkuperäinen syöttöpumppu vai onko sekin vaihdettu kun turbo on poistettu?
Pakosarjaa tulkitsin manuaalista ja turbon pakosarjassa on vissiin lähtö keskenpänä kun vaparin, vai päinvastoin? |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Turbon pumpun kannessa on ahtopainekello,vaparissa ei ole mitn siinä. |
#15
|
||||
|
||||
Mitä noiden Turbojen kanssa bensapuolella pelannut, niin ei noi Mitsut kaikkein laadukkaimpien ahtimien maineessa ole..
|
#16
|
|||
|
|||
Mitä h... Kk sit soittelin turbohuoltoon Mitsun TD04-09:n huollostakin, niin arvioitu kunnostus ois alk. 350€:n seudusta... Ja UUSI vastaava hyrrä ois sit ovh. 1590€.a... Ois kyllä saanu sit 1200€:n hintaan sellasen... Mut ei tullu silti kauppoja kumpaankaan suuntaan... Holset We221:stä ois sillon saanu 590€:n hintaan UUTTA eräältä katajostolta Tampereen suunnalta, mutta oli ehtinyt myydä sen hyrränsä.. Tuo suoraan Japanista ahtimia, ja ois ollut Garret GT22:nekin ton Holsen kaa suht samoissa hinnoissa, mutta sekin oli mennyt ku soittelelin...
|
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mitsu tekee hemmetin hyviä ahtimia.
__________________
Holset siellä lukee.. Viimeksi muokannut Solmurauta : 03.08.2010 20:01 |
#18
|
||||
|
||||
Turbo menossa vaihtoo niin nyt ois muutama kysymystä. Elikkä eikös vakio turbossa ole se mehupillin kokonen putki öljyn tulo ja paksumpi öljyn paluu? uuden turbon tulo öljy putki varmaan siitä samasta kohtaa otetaan vai oletteko tehneet jotain muita viritelmiä? uuden putken liittäminen samalaisella mikä on vakiona vai vaihtaa sinne joku semmonen mihin lemmarilla tai jollain putki kiinni?
|
#19
|
||||
|
||||
Siellähän on banjoliitos koneen päässä. Teetä letku Hiflexillä tms, banjon malli tuskin on mikään erikoisempi tapaus jota ei heiltä sais. Ei mitään klemmariviritelmiä kannate tehä.
|
#20
|
||||
|
||||
niinhän se kyllä kannattaakin. Mites toi paluu putki sitten?
|
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
<<<suositus ei sääntö: Turbolle tuleva öljy: kannattaa teetättää teräspunos letkulla ja prässätyillä Hydrauliikka päillä ja soveltaa nipoille esim.Turbon ylä runkoon voi tehdä hyd.nipalle kierteen ja nipan alle kuparirikka tiivistämään kun muistaa kunnolla sit putsata lastut hyvin pois. Tai jos alk peräisessä jokin kierre niin taulukosta kahtomaan sopivia nippeleitä. Paluu puolella ei juuri painetta keräänny kun öljy valuu vain öljypohjaan joten kuumutta kestävä letku sinnekin : Suositus Siliconletku klemmareilla toimii.. Kun vain kestää lämmintä kun pakopesä hohtaa 10cm päässä punaisena... |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle. Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun. Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.
__________________
Holset siellä lukee.. |
#24
|
||||
|
||||
[quote=Solmurauta;698935]Tee niinkuin se on alunperinkin usein tehty:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle. Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun. Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.[/quo Juu näin on paluu puolella... Jos orggis on 20mm mikä on hyvin yleinen kaikissa turboissa,nii ei ainakaan yhtään pienempää. |
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon leimaus BJ:hin? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.08.2009 20:13 |
Turbon kunnosta | Pafo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.01.2009 21:30 |
turbon huolto | Jesseh | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.04.2007 11:19 |
Lj:n turbon päivitys. | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.02.2007 18:24 |
Turbon huoltoa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 14.09.2006 13:36 |