Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.07.2010, 21:41
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

LJ:n turbon asennus kysymyksiä


Eli tuli ostettua LJ70 kun halvalla sai...Ainoana "vikana" tai paremminkin puutteena on autosta joskus aikoinaan poistettu turbo (kuulemma rikkoutunut)

Ei ole ikinä tullut näitten td vehkeitten kanssa pelattua, mutta kaiketi siihen joku fööni pitäs asennella kun on aika laiskan olonen tuo 2L-T ilman ahdinta. CT20 lienee orginaali turbo ollut, mutta joskus supran omistaneena muistelisin, että nuo toyotan omat valmisteet ei oikein timantteja olleet.

Eli mikä tilalle? Pihassa seisois yksi sd33t patrulli turbon kera?
Olisko jollain kuvia 2L-T turbon asennuksesta, selviäis samalla onko kaikki letkut yms vielä tallella?
Mistä kierroslukumittari saa signaalinsa? (ei toimi)
Tietysti jos jollain lähialueella olis kokemusta asennuksesta tai vois esitellä omaa LJ:n myllyä, niin kovasti helpottas.


Tuossa alkuun muutama kysymys konkareille, monta varmasti tulee vielä matkan varrella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2010, 08:02
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Latailehan tuo L,2L,2L-T manuaali, jos siitä olisi vaikka apua

http://landcruiser.grundahl.ca/Toyot...vice%20Manual/
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2010, 09:53
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=11335&page=7

Just laitoin T3 rungolle tehyn urpon välilaippa tuli mukaan mutta pultit piti tehdä sorvissa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2010, 15:03
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Kiitos manuaali linkistä. Google tavoittaa huonosti kuvia tuosta 2L ja 2L-T pakosarjojen erosta.

Mistäs vehkeestä tuo Joker:n turbo on? Lähinnä ajattelin kuitenkin "kevyehköllä" budjetilla näin alkuun touhuilla eli uusi turbo taitaa olla poissa kuvioista. Tai no saahan noita välillä edukkaasti. (ihan Biltema turboa ei taida uskaltaa ostaa)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.07.2010, 18:11
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

Osta tollanen 590euron Mitsun TD05 ahdin, T3 laipalla.
Siihen välilaippa ja paikoilleen, pikkusen isompi kun CT20
__________________
Holset siellä lukee..

Viimeksi muokannut Solmurauta : 30.07.2010 18:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2010, 10:29
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

tuolla muutama kuva kun ct26 menee ct20 tilalle....aika nätisti

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2010, 16:58
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Taitaa mitsun ahtimen 1500€ olla aika kaukana budjetista. Tuollahan jo tuplais auton hinnan.

Tuli vähän ajeltua ja moottori tuntus tyhjäkäynnillä heiluvan aika rajusti. Lienee moottorin tyynyt antautuneet valtavan voiman alla. Saako uusia vielä vai pitääkö itte askarrella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.07.2010, 17:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Taitaa mitsun ahtimen 1500€ olla aika kaukana budjetista. Tuollahan jo tuplais auton hinnan.

Tuli vähän ajeltua ja moottori tuntus tyhjäkäynnillä heiluvan aika rajusti. Lienee moottorin tyynyt antautuneet valtavan voiman alla. Saako uusia vielä vai pitääkö itte askarrella.
Mistä sä ton ykkösen tohon hinnan eteen otit? Mun mielestä 590€ ei ole yhtään paha uudesta laadukkaasta turbosta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2010, 17:45
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2010, 18:13
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

No on semmonen ainakin nissanforumilla yms. eli jos kysyy säpolla saa sellaisenkin.
Vai minkä hintaista ja minkälaista turboa olet etsimässä?
__________________
Holset siellä lukee..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2010, 21:54
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
tuolla muutama kuva kun ct26 menee ct20 tilalle....aika nätisti

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392

Hienokuntoinen e21:nen!!! On kyllä turbokin asiallisesti laitettu.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.07.2010, 22:16
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

kiva että silmää miellyttää
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.08.2010, 20:01
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Mistäs / milläs erotan onko tossa alkuperäinen syöttöpumppu vai onko sekin vaihdettu kun turbo on poistettu?

Pakosarjaa tulkitsin manuaalista ja turbon pakosarjassa on vissiin lähtö keskenpänä kun vaparin, vai päinvastoin?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.08.2010, 14:16
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Mistäs / milläs erotan onko tossa alkuperäinen syöttöpumppu vai onko sekin vaihdettu kun turbo on poistettu?

Turbon pumpun kannessa on ahtopainekello,vaparissa ei ole mitn siinä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.08.2010, 14:52
peLoGo:n Avatar
peLoGo peLoGo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: Vaasa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mistä sä ton ykkösen tohon hinnan eteen otit? Mun mielestä 590€ ei ole yhtään paha uudesta laadukkaasta turbosta.
Mitä noiden Turbojen kanssa bensapuolella pelannut, niin ei noi Mitsut kaikkein laadukkaimpien ahtimien maineessa ole..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.08.2010, 17:41
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?
Mitä h... Kk sit soittelin turbohuoltoon Mitsun TD04-09:n huollostakin, niin arvioitu kunnostus ois alk. 350€:n seudusta... Ja UUSI vastaava hyrrä ois sit ovh. 1590€.a... Ois kyllä saanu sit 1200€:n hintaan sellasen... Mut ei tullu silti kauppoja kumpaankaan suuntaan... Holset We221:stä ois sillon saanu 590€:n hintaan UUTTA eräältä katajostolta Tampereen suunnalta, mutta oli ehtinyt myydä sen hyrränsä.. Tuo suoraan Japanista ahtimia, ja ois ollut Garret GT22:nekin ton Holsen kaa suht samoissa hinnoissa, mutta sekin oli mennyt ku soittelelin...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.08.2010, 19:56
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peLoGo Näytä viesti
Mitä noiden Turbojen kanssa bensapuolella pelannut, niin ei noi Mitsut kaikkein laadukkaimpien ahtimien maineessa ole..

Mitsu tekee hemmetin hyviä ahtimia.
__________________
Holset siellä lukee..

Viimeksi muokannut Solmurauta : 03.08.2010 20:01
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.09.2010, 20:07
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Turbo menossa vaihtoo niin nyt ois muutama kysymystä. Elikkä eikös vakio turbossa ole se mehupillin kokonen putki öljyn tulo ja paksumpi öljyn paluu? uuden turbon tulo öljy putki varmaan siitä samasta kohtaa otetaan vai oletteko tehneet jotain muita viritelmiä? uuden putken liittäminen samalaisella mikä on vakiona vai vaihtaa sinne joku semmonen mihin lemmarilla tai jollain putki kiinni?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.09.2010, 20:24
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Siellähän on banjoliitos koneen päässä. Teetä letku Hiflexillä tms, banjon malli tuskin on mikään erikoisempi tapaus jota ei heiltä sais. Ei mitään klemmariviritelmiä kannate tehä.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.09.2010, 20:30
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Siellähän on banjoliitos koneen päässä. Teetä letku Hiflexillä tms, banjon malli tuskin on mikään erikoisempi tapaus jota ei heiltä sais. Ei mitään klemmariviritelmiä kannate tehä.
niinhän se kyllä kannattaakin. Mites toi paluu putki sitten?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.09.2010, 20:42
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 Näytä viesti
Turbo menossa vaihtoo niin nyt ois muutama kysymystä. Elikkä eikös vakio turbossa ole se mehupillin kokonen putki öljyn tulo ja paksumpi öljyn paluu? uuden turbon tulo öljy putki varmaan siitä samasta kohtaa otetaan vai oletteko tehneet jotain muita viritelmiä? uuden putken liittäminen samalaisella mikä on vakiona vai vaihtaa sinne joku semmonen mihin lemmarilla tai jollain putki kiinni?


<<<suositus ei sääntö: Turbolle tuleva öljy: kannattaa teetättää teräspunos letkulla ja prässätyillä Hydrauliikka päillä ja soveltaa nipoille esim.Turbon ylä runkoon voi tehdä hyd.nipalle kierteen ja nipan alle kuparirikka tiivistämään kun muistaa kunnolla sit putsata lastut hyvin pois. Tai jos alk peräisessä jokin kierre niin taulukosta kahtomaan sopivia nippeleitä.

Paluu puolella ei juuri painetta keräänny kun öljy valuu vain öljypohjaan joten kuumutta kestävä letku sinnekin : Suositus Siliconletku klemmareilla toimii.. Kun vain kestää lämmintä kun pakopesä hohtaa 10cm päässä punaisena...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.09.2010, 21:09
Wille87:n Avatar
Wille87 Wille87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.03.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
<<<suositus ei sääntö: Turbolle tuleva öljy: kannattaa teetättää teräspunos letkulla ja prässätyillä Hydrauliikka päillä ja soveltaa nipoille esim.Turbon ylä runkoon voi tehdä hyd.nipalle kierteen ja nipan alle kuparirikka tiivistämään kun muistaa kunnolla sit putsata lastut hyvin pois. Tai jos alk peräisessä jokin kierre niin taulukosta kahtomaan sopivia nippeleitä.

Paluu puolella ei juuri painetta keräänny kun öljy valuu vain öljypohjaan joten kuumutta kestävä letku sinnekin : Suositus Siliconletku klemmareilla toimii.. Kun vain kestää lämmintä kun pakopesä hohtaa 10cm päässä punaisena...
paluu putken ajattelinkin teettää kun tulee kaikki kilkkeet samaan hintaan. pitää vaan mittailla ja katella mitä tarvii kun saapi turbon kohilleen laitettua joskus.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.09.2010, 21:24
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wille87 Näytä viesti
paluu putken ajattelinkin teettää kun tulee kaikki kilkkeet samaan hintaan. pitää vaan mittailla ja katella mitä tarvii kun saapi turbon kohilleen laitettua joskus.
Tee niinkuin se on alunperinkin usein tehty:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle.
Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun.
Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.
__________________
Holset siellä lukee..
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 25.09.2010, 21:45
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

[quote=Solmurauta;698935]Tee niinkuin se on alunperinkin usein tehty:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle.
Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun.
Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.[/quo

Juu näin on paluu puolella... Jos orggis on 20mm mikä on hyvin yleinen kaikissa turboissa,nii ei ainakaan yhtään pienempää.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.09.2010, 12:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?
http://www.proturbo.fi/index_fin.htm tuossa se näyttäisi olevan aivan ensimmäisenä....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
Turbon kunnosta Pafo Tekniikka & Jutustelu 4 24.01.2009 21:30
turbon huolto Jesseh Tekniikka & Jutustelu 4 20.04.2007 11:19
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
Turbon huoltoa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 20 14.09.2006 13:36


Sivu luotu: 09:17 (GMT +2).