|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Sj413/samurai etuakselin kestävyysMillaisia vetari/nivelrikkoja on tapahtunut, miten osat ovat tarkalleen hajonneet ja kenen valmistamia ne ovat olleet? Lisäksi voi tarinoida rengaskoosta tai jostain muusta joka voi liittyä aiheeseen. Itsellä muutama rikko takana ja pitäis vähän pohtia millaisilla hiluilla tästä eteenpäin. Kerron omaa tarinaa paremmalla ajalla lisää.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2
|
||||
|
||||
lukokiinni kytkin ylös ja akseliauki näin lyhyesti
|
#3
|
|||
|
|||
sj413 etuakselin kestävyys
Itellä ollu n.vuoden edessä ARB ja TML:n murrokset vakio vetareilla, nyt juhannuksen jälkeen meni eka murros ja sekin osittain omaa tyhmyyttä.
Eli vinssasin etulukko päällä ojasta ylös ja NAKS. Noh, olihan niilä jo ajettu TML-09,Turaoffi-09,Finland Trophy-09, Askola-10, Oulainen-10 sekä reeniä ja siviiliajoa n.2tkm... Eli kaikenhan saa hajalle mutta tuollaista "kevyttä sunnuntaiautoilua" nuo tuntuisi kestävän ihan kivasti. Omassa kipossa muina specseinä 1,0 isolohko, trailgearin 6,5 välitys jakolaatikossa ja 31" special trakit. -Jyrki- |
#4
|
||||
|
||||
Jep. lukko kiinni meni hajalle melko huomaamatta ( tod näk ajan kanssa väsynyt) vakio murroksia ja rikkoutuessaan hajosi myös yleensä tikun spoorit. Sitten ostin yenkkilästä 26spooriset hipo tikut ja vetarit. Toinen vetari hajosi Ladogassa alle 50km napalukot kiinni ajettuna. Vetarit oli Double Tough versio 1 tai 2. niissä oli ollut karkaisu vika, olivat karkaisseet liikaa. Murroksissa ei näkynyt mitään kulumisen merkkejä. Tuossa kuva hajonneesta tikusta. Nykyisissä 5-version tikuissa ei nettitietojen perusteella ole ollut enää isoja ongelmia.
Tikuilla ei ollut takuuta, joten teetin Karpiolassa uudet tikut, maksoivat muistaakseni 350e alv0% mutta olivat jo päällepäin ihan eri planeetalta kuin made in usa laatu. En ehtinyt niitä asentaa, kun myin lukot ja vetarit eteenpäin. Nykyisellä omistajalla ei ole ollut mitään ongelmia karpiolan tikuilla+double tough murroksilla. Itse asensin jo Ladogassa kiinni TML tikut + murrokset. Ilman lukkoa ne kestivät 33" boggerilla melkoista sikaakin, ajoin niillä 8 venäjän safaria ilman ongelmia ja ovat edelleen autossa kiinni tuolla pihan perällä. Itse jos olisin nyt vetareita laittamassa, niin tilaisin tuollaiset uusimman version double tough vetarit trail gearilta. Hinta näyttää olevan 235 taalaa parilta eli about 300e kaikkine kuluineen suomeen + 26 spooriset poskirattaat perään/lukkoon. |
#5
|
||||
|
||||
Joo onhan noita tikkuja katkottu useita lukkopäällä ja ihan 31" kummeillakin. Jätti lukon pois käytöstä, ni heti alko kestää Osa ihan omaa tyhmyyttä, mutta myös silleen " vahingossa helpostikin" on hajonnu.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#6
|
|||
|
|||
Sillä kyselin että miten osat on hajonnu kun vakionivelet vaikuttaa hajoavan kruunusta ja vetari menee samassa kaupassa..
Vakioniveliä olen tuhonnut 4kpl ja ne on syönyt 2 pitkää tikkua ja yhden lyhyen. Laitoin pitkälle puolelle tml kepakon, se narskahti toukokuussa(eturengas kannolta laskeutumassa, taka-akseli tökkäs toiseen kantoon >etulukko päällä > naks. kaasua ei juurikaan ollut käytössä eikä kerennyt painaa kytkintä vaikka huomas että tiukalle menee. Kesäkuussa tml nivel levisi, häkki halki. tämä nivel oli paikallaan kun keppi katkesi että saattoi saada kipeää jo siinä. Nyt meni taas pitkä tml keppi poikki. Sen kans vois elää että niveliä menee mutta natsojen kaivelu pois etuperästä kutittelee hermoja. Kombinaatio on siis gti swiftin kone, 6.5 välitys ja 31" ltb:t Mites noi tml nivelet on hajonnu(tumppi poikki/kruunu halki/malja halki) ja onko tuhoutunut oheisosia? Ei ois pahan hintasia Amerikanihmeet mutta pitäis pystyä luottaan siihen ettei tarvii varaosia.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 27.07.2010 07:21 |
#7
|
||||
|
||||
Itse sijoittaisin Karpiolan tuotteisiin, jos haluaa ajaa ilman varaosia.
|
#8
|
|||
|
|||
Karpiolat ois muuten hyvä vaihtoehto mutta ei nekään taida kestää sitä että kruunu hajoaa ja syö poorit välipalaksi.
Tämän takia kiinnostais tietää miten ne nivelet on hajonnu.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Samurai käynnistysongelma + etuakselin öljyvuoto | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.09.2009 23:13 |
Ostetaan Suzuki Sj413 / Samurai | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.07.2009 13:22 |
SJ410 ja SJ413 etuakselin erot | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 25.10.2006 07:15 |
m.suzuki sj413 samurai vm.92 | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 25.08.2006 15:12 |
m.suzuki sj413 samurai vm.92 | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 22.05.2006 15:34 |