Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2010, 14:01
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

automaattivaihteisto ja lämmöt kuriin


Noniin.. pistetäänpäs nämä tyhmän kysyjän kysymykset tänne ettei mene tuo Rytain oma threadi ihan piloille

Eli mihin tuo automaativaihteiston lämpmittari ois hyvä laittaa jotta sais luotettavaa tietoa öljyjen lämmöistä?

Sitten toinen kymysys: kuinkahan iso lisäjäähdytin tarvii olla tuolle th700:lle? Tyhjää tilaa näyttäis olevan tyytin alla pienelle kennolle ainakin. Ja jos jollaki kuvia oman toteuttamisesta niin olis kiva nähä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2010, 15:07
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Periaatteessa paras paikka taitaisi olla öljynjäähdyttimelle lähtevän putken/letkun lähtö jossa kaiken järjen mukaan automaatin öljy on kaikkein lämpimintä. Aika moneen laatikkoon on laitettu öljypohjaan anturi ja ainakin omasta mielestäni se antaa tarpeeksi tarkan lukeman laatikon lämmöistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2010, 20:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

No juu, nämä on aina vähän sellaisia käyttäjäkohtaisia mieltymyksiä myös. Mutta itse olen järkeillyt asian juuri siten, että laatikolta jäähdyttäjälle lähtevän putken alkuun sensori; sehän sen kertoo miten kuumana öljyt käy -> pystyy ennakoimaan ylikuumenemisen ja himmaa hetkeksi jäähdyttelemään kunnes on taas loota jäähtynyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2010, 20:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

öljypohjastahan se mittaa melko ison määrän lämpötilaa, ja sitä lämpöä minkä pumppu lykkää uudelleen kiertoon, täähän on "se todellinen" käyttölämpö - jäähdyttimelle lähdöstä tietty saadaan kuumempia lukemia, ja paluusta viileitä, mutta todellisuus lienee kiinnostavin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2010, 21:17
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Liian liru laatikkoöljy aiheuttaa turhaa luistoa ja öljyn lämpenemistä. Ainakin jos laittaa mersun vanhaan 722.3 laatikkoon luokituksen ylittävää dextron 3 sähkölaatikkoluokituksen öljyä dex.2:n sijaan, esiintyy luistoa ja lämpenemistä normaalia enemmän. Polttoainetalous ei myöskään ole paras mahdollinen.
Lämpömittarin anturi on täällä asennettu jäähdytinkierron alkupäähän.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2010, 04:10
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

jos ostat jonkun tehtaan tekemän jäähdyttimen niin niissä usein on valmis paikka anturille, ite kyllä suosittelen tota öljypohjaa kans
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.05.2010, 00:21
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Se putki kannattaa varmaan olla alumiinia vai mitä ollaan täällä mieltä?

E: Näyttää siltä että tuon vaihteistonjäähyn voi asentaa raakasti moottorin jäähyttäjän eteen. Ainakin kun laittaa googleen transmission cooling hakusanaksi ja kattelee sitten vain kuvia.

Viimeksi muokannut Piippuparta : 10.05.2010 02:29
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.05.2010, 05:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
Se putki kannattaa varmaan olla alumiinia vai mitä ollaan täällä mieltä?

E: Näyttää siltä että tuon vaihteistonjäähyn voi asentaa raakasti moottorin jäähyttäjän eteen. Ainakin kun laittaa googleen transmission cooling hakusanaksi ja kattelee sitten vain kuvia.

no sinne keulalle syylärin eteen se nimenomaan pitääkin asentaa, että saa kunnolla ilmaa että se jäähytys kans pelaa, sekä ajoviimasta että moottorin flektin ilmavirrasta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron super select automaattivaihteisto? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 20.12.2009 20:22
Myyty Subaru Legacyn automaattivaihteisto Micco O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 01.08.2009 16:49
M: GM-Automaattivaihteisto Myyty voi poistaa PikkuMyy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 10.01.2008 20:20
Automaattivaihteisto ongelma Ipe64 Tekniikka & Jutustelu 2 18.03.2006 15:39
O: Automaattivaihteisto Rankkuun hakusessa! Kimple O/M/V Muut 2 03.06.2004 07:47


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).