|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
automaattivaihteisto ja lämmöt kuriinNoniin.. pistetäänpäs nämä tyhmän kysyjän kysymykset tänne ettei mene tuo Rytain oma threadi ihan piloille Eli mihin tuo automaativaihteiston lämpmittari ois hyvä laittaa jotta sais luotettavaa tietoa öljyjen lämmöistä? Sitten toinen kymysys: kuinkahan iso lisäjäähdytin tarvii olla tuolle th700:lle? Tyhjää tilaa näyttäis olevan tyytin alla pienelle kennolle ainakin. Ja jos jollaki kuvia oman toteuttamisesta niin olis kiva nähä.
|
#2
|
||||
|
||||
Periaatteessa paras paikka taitaisi olla öljynjäähdyttimelle lähtevän putken/letkun lähtö jossa kaiken järjen mukaan automaatin öljy on kaikkein lämpimintä. Aika moneen laatikkoon on laitettu öljypohjaan anturi ja ainakin omasta mielestäni se antaa tarpeeksi tarkan lukeman laatikon lämmöistä.
|
#3
|
||||
|
||||
No juu, nämä on aina vähän sellaisia käyttäjäkohtaisia mieltymyksiä myös. Mutta itse olen järkeillyt asian juuri siten, että laatikolta jäähdyttäjälle lähtevän putken alkuun sensori; sehän sen kertoo miten kuumana öljyt käy -> pystyy ennakoimaan ylikuumenemisen ja himmaa hetkeksi jäähdyttelemään kunnes on taas loota jäähtynyt.
|
#4
|
||||
|
||||
öljypohjastahan se mittaa melko ison määrän lämpötilaa, ja sitä lämpöä minkä pumppu lykkää uudelleen kiertoon, täähän on "se todellinen" käyttölämpö - jäähdyttimelle lähdöstä tietty saadaan kuumempia lukemia, ja paluusta viileitä, mutta todellisuus lienee kiinnostavin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
Liian liru laatikkoöljy aiheuttaa turhaa luistoa ja öljyn lämpenemistä. Ainakin jos laittaa mersun vanhaan 722.3 laatikkoon luokituksen ylittävää dextron 3 sähkölaatikkoluokituksen öljyä dex.2:n sijaan, esiintyy luistoa ja lämpenemistä normaalia enemmän. Polttoainetalous ei myöskään ole paras mahdollinen.
Lämpömittarin anturi on täällä asennettu jäähdytinkierron alkupäähän.
__________________
KYM |
#6
|
||||
|
||||
jos ostat jonkun tehtaan tekemän jäähdyttimen niin niissä usein on valmis paikka anturille, ite kyllä suosittelen tota öljypohjaa kans
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#7
|
|||
|
|||
Se putki kannattaa varmaan olla alumiinia vai mitä ollaan täällä mieltä?
E: Näyttää siltä että tuon vaihteistonjäähyn voi asentaa raakasti moottorin jäähyttäjän eteen. Ainakin kun laittaa googleen transmission cooling hakusanaksi ja kattelee sitten vain kuvia. Viimeksi muokannut Piippuparta : 10.05.2010 02:29 |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
no sinne keulalle syylärin eteen se nimenomaan pitääkin asentaa, että saa kunnolla ilmaa että se jäähytys kans pelaa, sekä ajoviimasta että moottorin flektin ilmavirrasta. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajeron super select automaattivaihteisto? | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.12.2009 20:22 |
Myyty Subaru Legacyn automaattivaihteisto | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.08.2009 16:49 |
M: GM-Automaattivaihteisto Myyty voi poistaa | PikkuMyy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 10.01.2008 20:20 |
Automaattivaihteisto ongelma | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.03.2006 15:39 |
O: Automaattivaihteisto Rankkuun hakusessa! | Kimple | O/M/V Muut | 2 | 03.06.2004 07:47 |