Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2010, 09:35
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

G-mersun korottavat jouset


Olisiko kiinnostusta lähteä kimppatilaukseen w460 mersun korotusjousista?
Toimittaja olisi kotimainen jousipaja ja korotus jousella 60-70mm riippuen ajoneuvon painosta. Jousidatan mukaan nuo jouset on laskettu pätkäversioon jossa on vinssi keulalla. Yksittäisen jousen hinta on 183€ (sis.alvin) ja tietty jos saan isomman tilauksen aikaiseksi niin yksikköhinta luonnollisesti laskee. Jos haluat kimppaan mukaan niin tilaus ON sitova, itse en aio jäädä maksumieheksi toisten jousista!

__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2010, 13:32
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Vai onko tietoa mistä saisi halvemmalla?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2010, 14:16
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

http://g-manufaktur.de/shop/index.ph...ee7b86c2d93a2c

Tuolta tilattiin talvella pari kolme alustaa ja puslia. Jousikierrosten hinnat oli riippuen vähän mallista 300-600€.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2010, 14:54
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Eli Suomesta 100€ kalliimmalla mutta hieman enemmän korottavammat. (tuolla näytti olevan 5 cm korottavat.) Suomiversiot on optimoitu pätkän painolle, nuo sakemannit varmaan allround pitkän ja pätkän väliin?
Tietty noi Suomi versoiden hinnatkin laskee jos sais useammat tilaamaan. Keski-Suomesta yksi innokas jo soittelikin.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2010, 17:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

paljonko on langan paksuus, ja onko koko matkan sama ? entä kierteen "tiuhuus" - vakio ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2010, 17:36
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Siinä kalleimmassa sarjassa oli kaikki jouset Mersun tehtaan tekemiä, takajouset uudet ja etujouset oli hieman käytetyt. En muista värikoodeja (löytyy pätkään ja pitkään, progressiivista tai lineaarista, korottavaa ja normaalia tms), mutta korotti vinssillä varustettua pätkä mersua n.3-4cm. Nuo nimellisesti 5cm korottavat (kuva www-sivuilla) oli melkoisen paksun näköistä, en ole vielä kysynyt/nähnyt miten käyttäytyy maastossa. Korotus todellakin sen 5cm ja kantavuutta piisannee. Hintaa sai tingattua kun oli isompi kimppa, jäiköhän esim nuo 5cm korottavat johonkin 500 euroon (rahti tietenkin päälle) . Mulle tuli made in germany (olisko ollu Sachs tms) vain 3-4cm korottavat pehmeät jouset (kun on akseleissa valmiina korotuspalat) ja niillä oli hintaa se n. 300 eskoa

Olen lukenut täältä palstalta, että jonkun kotimaisen jousipajan tekemät jouset ovat kuoleutuneet varsin äkkiä käytössä, mutta tämä on siis vain kuulopuhetta Kokeilemallahan siitä selviää...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2010, 08:35
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

No niin, hinta laskee! Nyt on tilausta sen verran, että kappalehinta on 105€/kpl alv0 eli sarjan hinta alvillisena 512,4€. Olisiko nyt kiinnostuneempaa porukkaa?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.05.2010, 08:36
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

En nyt vaan taas voinu olla kommentoimatta.



Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.05.2010, 19:27
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Tilaus lähtee huomenna! Vielä pääsee mukaan. Vamistava paja on Jousivesa Oy Lahdesta. Vaasassa on yhdessä G:ssä siellä valmistetut jouset ja on kuulemma tyytyväinen niihin! Eikä ole laskenut vuosien myötä!
Tämän hetken hinta on siis sarjalla tuo 512€ ja jos joku saadaan mukaan niin sarjan hinta tippuu 30€/sarja. Toimitusaikaa oli pari viikkoa joten voit kysyä mukaanlähtöä vielä hieman myöhemminkin!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.05.2010, 19:08
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Perusasetus

Noita meni monta sarjaa muutama vuosi sitten, eikä takas tullut yhtään. Onkohan jousien speksejä säädelty edelsisistä?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.05.2010, 19:51
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
Tilaus lähtee huomenna! Vielä pääsee mukaan. Vamistava paja on Jousivesa Oy Lahdesta. Vaasassa on yhdessä G:ssä siellä valmistetut jouset ja on kuulemma tyytyväinen niihin! Eikä ole laskenut vuosien myötä!
Tämän hetken hinta on siis sarjalla tuo 512€ ja jos joku saadaan mukaan niin sarjan hinta tippuu 30€/sarja. Toimitusaikaa oli pari viikkoa joten voit kysyä mukaanlähtöä vielä hieman myöhemminkin!
Mulla on myös nuo Jousivesan jouset. Kuoleentumista ei ole 2 vuoden aikana havaittu.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.05.2010, 20:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

toivottavasti speksit on kohillaan

mulla joskus avopätkässä oli meeelko piiitkätä Jousivesa moiset, ja sen vähän mitä ehti ajaa, pelas hyvin, iskarithan taas sitten ei riittänyt alkuunkaan... jossain olis varmaan kuviakin... Attel mersuun meni muistaakseni silloin just sellaset..

EDIT: tuolla jossain postaus 191..

http://forums.offipalsta.com/showthr...uriksi&page=10
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 07.05.2010 20:45
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.05.2010, 20:44
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Noita meni monta sarjaa muutama vuosi sitten, eikä takas tullut yhtään. Onkohan jousien speksejä säädelty edelsisistä?

TEMÄHIK
On noita herkemmiksi vähän viritelty. Alkuperäinen jousidata oli pitkää varten ja siihen pyysin muutoksia pätkän painon mukaan. Samaten huomoitiin vinssin paino keulalle. Progressiiviset ois maksanut 270€ kpl. Ne ois tietty ollu herkemmät!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.05.2010, 22:08
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Noita meni monta sarjaa muutama vuosi sitten, eikä takas tullut yhtään. Onkohan jousien speksejä säädelty edelsisistä?

TEMÄHIK
Onkos nää samoja kuin tuossa JaniL:n Mersussa? Ne on ainakin herkät. Kuoleentumista ei oo juuri esiintynyt mutta kuorman ne huomaa kyllä
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.05.2010, 22:22
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
toivottavasti speksit on kohillaan

mulla joskus avopätkässä oli meeelko piiitkätä Jousivesa moiset, ja sen vähän mitä ehti ajaa, pelas hyvin, iskarithan taas sitten ei riittänyt alkuunkaan... jossain olis varmaan kuviakin... Attel mersuun meni muistaakseni silloin just sellaset..

EDIT: tuolla jossain postaus 191..

http://forums.offipalsta.com/showthr...uriksi&page=10
Juu, kyllä nää korottaa ihan maksimimäärän ja ainakin pätkässä takapää on tosi jämäkkä. Eteen tulee reilusti esijännitystä, koska vieterit on tosi pitkät. Puhtaaseen maastoajoon voisi takajouset olla herkemmät, mutta jos ajaa kuormattuna ja vetää kärriä niin on kohdallaan.
Iskareista loppuu pituus, joten kiinnikkeitä muutettava tai sitte vaihettava pitemmät iskarit.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.05.2010, 07:03
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Parin tunnin sisään menee jouset tekoon, eli jos haluat edukkat korottavat jouse g-meseesi niin soita heti 040-4871085
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.05.2010, 20:44
miesmies miesmies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.07
Sijainti: Vaasa
Viestit: 163
Perusasetus

Vaasassa on yhdessä G:ssä siellä valmistetut jouset ja on kuulemma tyytyväinen niihin! Eikä ole laskenut vuosien myötä!

Joo...Mä oon se kyseinen hämäräveikko Vaasasta kenellä ne mystilliset jouset on...Pahus vaan kun huomasin tän topicin turhan myöhään...Mä tarinoin näistä vietereistä Panzerin kanssa ja insinöörit siellä jousivesassa varmaan on laskenut niitä jousivakioita hiukkasen paermpaan suuntaan Panzerin toiveiden mukaan...Ei muuten oo tavallisen tavallisen kuolevaisen homma se avaruusfysiikka mitä väitetään jousivakioksi...

Hyvät vietärit sieltä saa ja katsastuskaan ei pitäis olla ongelma!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: HJ:n korottavat jouset karza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 18.02.2008 16:50
O: hj korottavat jouset puskajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.12.2007 17:49
O:Samurain korottavat jouset blomi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.09.2007 21:34
O: rocky korottavat jouset raihatsumies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.05.2007 16:12
O: RR (1972) korottavat jouset pee O/M/V Muut 2 12.04.2005 12:49


Sivu luotu: 11:18 (GMT +2).