Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2010, 16:19
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Haperon asentamista.


Joo tuli tuommonen hapero ostettua ekaks maasturi rojektiksi lähinnä puitten ajoon. Nopeesti tämähän ei varmasti edisty kun kaverin kanssa kouluiltoina pääasiassa asennetaan.
Tarkoitus olis laittaa lisäkierrejouset taakse, lavakaarta, isompaa rengastusta ja vinssiä kunhan köyhän opiskelijan pudjetti sallii. Tosiaan ensimmäinen auto on ja paljoa ei kokemusta näistä ole, joten jos näyttää joku menevän ihan perseellleen niin huomautelkaa


tuommonen ostotilanteessa





tuommonen toisena päivänä


niin ja hitsausjälki tosiaan on mitä on kun eipä tuolla lukiossa kovin hirveesti tuu sitä reenattua


Viimeksi muokannut Ryyppyde : 04.04.2010 16:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2010, 18:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Thumbs up

Ei muuta kuin tsemppiä rojektiin. Tälläiset muutaman satasen autot ovat usein kaikkein hauskinpia. Pajerosta saa ihan mukavasti maastossa kulkevan vehkeen, vaikka netissä kirjoitellaan muuta. Kallistuksen vaimentimet pois edestä ja takaa, niin joustaa vähän paremmin. Ei siitä mitään laatokka-trophyn voittajaa saa, mutta ei kai ole tarviskaan.

Itekkin tekis mieli tehdä omasta pajerosta pick-up, mutta sitten ei sovi pienet apukuljettajat kyytiin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 18:42
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Hyvä siitä tulee,ei sillä ole väliä miltä se sauma näyttää jos se vaan kestää.
Ota ainakin takaa kallistuksenvakaaja pois ni saat siitä vähän maastokykysemmän
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2010, 18:43
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Onnea hankinnalle. Kyllä pajerolla pääsee hyvin metsässä ja joskus poiskin ja puiden ajoon loistava peli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2010, 19:43
petrooli petrooli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.06
Sijainti: jyväskylä, Finland.
Viestit: 18
Perusasetus

tsemppiä projektiin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2010, 19:55
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Antaa vaan mielikuvitukselle vallan, niin hyvä siitä tulee.
Hitsauksen oppii kyl hitsaamalla, tietty jos on jotain perustietoa, niin helpottaa hiukan.
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2010, 22:58
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus

Tässä vielä muutama lisäkuva.


Tossa noita rungon korjauksia, toinen puoli on paljon paremmassa kunnossa. Huonommista saumoista saa syyttää mua ja paremmista ryyppyä.

Tossa tollasta yleiskuvaa ennen kun alettiin asetteleen sitä hytin takaosaa.

Tuommonen läjä lähteny romua.


Toivotaan et kuvat näkyy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2010, 00:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus



Mikä tuon kulmaraudan tehtävä on...? Tukeeko se jousen korvaa?

Vetokoukku ja takapuskuri pois, ne ovat ekana kiinni joka paikassa. Ja takaa rungosta pois 15 cm.

Jos peräluukusta löytyy takapenkit (7 hengen malli), niin älkää heittäkö niitä pois. Ne ovat käteviä asentaa mihin vaan autoon, ja niistä saa muutaman kympin myydessä. Itse myin toisen takapenkin, toinen löytyy vielä.

Ja mikä tuo jäässä oleva kaasupullojen paineen säädin oikeen on...???
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2010, 00:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei muuta kuin tsemppiä rojektiin. Tälläiset muutaman satasen autot ovat usein kaikkein hauskinpia. Pajerosta saa ihan mukavasti maastossa kulkevan vehkeen, vaikka netissä kirjoitellaan muuta. Kallistuksen vaimentimet pois edestä ja takaa, niin joustaa vähän paremmin. Ei siitä mitään laatokka-trophyn voittajaa saa, mutta ei kai ole tarviskaan.

Itekkin tekis mieli tehdä omasta pajerosta pick-up, mutta sitten ei sovi pienet apukuljettajat kyytiin.
Kyllähän laatokka trophyn voittajan saa ihan mistä vaan, kysymys on enempi sekä auton rakentajasta, että kuskista. Se auto millä se trophy voitetaan on jo yleensä niin kaukana vakiosta, ettei lähtökohdalla ole paljon merkitystä jos työ on tehty huolella. Ero tulee lähinnä siitä, että jollain toisella autolla se voi olla paljon helpompi saavuttaa, mutta, mitä sitte.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2010, 00:16
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kyllähän laatokka trophyn voittajan saa ihan mistä vaan, kysymys on enempi sekä auton rakentajasta, että kuskista. Se auto millä se trophy voitetaan on jo yleensä niin kaukana vakiosta, ettei lähtökohdalla ole paljon merkitystä jos työ on tehty huolella. Ero tulee lähinnä siitä, että jollain toisella autolla se voi olla paljon helpompi saavuttaa, mutta, mitä sitte.
Naulan kantaan. Ei se suora-akseli tojotakaan mikään kuninkaan tekijä ole. Mutta toki helpompi lähtökohta.

Itse pidän pajerosta harrastepelinä, koska kukaan ei usko siitä olevan mihinkään. En ole kovin kummoinen kuski, ja renkaat ovat halvimmat mahdolliset (390e/kierros). Mutta kummasti sillä vaan roikkuu "isojen poikien" perässä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2010, 00:20
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus

Joo ton kulmaraudan tarkotus on kanssa tukea tota jousenkorvaa. Tosin pysyis kyllä varmaan ilman totakin hyvin kiinni. Ja varsinkin tosta kuvakulmasta se näyttää vielä erikoisemmalle viritelmälle kun onkaan.

lisäys: Huomattiin pitkän katonhitsaus session jälkeen että oli ton näköseks menny toi pullo niin otettiin huvikseen kuva.

Viimeksi muokannut Rifler : 05.04.2010 00:26 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.04.2010, 00:20
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Naulan kantaan. Ei se suora-akseli tojotakaan mikään kuninkaan tekijä ole. Mutta toki helpompi lähtökohta.

Itse pidän pajerosta harrastepelinä, koska kukaan ei usko siitä olevan mihinkään. En ole kovin kummoinen kuski, ja renkaat ovat halvimmat mahdolliset (390e/kierros). Mutta kummasti sillä vaan roikkuu "isojen poikien" perässä.
Mitkähän renkaat nuo mahtaa sitten olla kun pitäis semmosiinkin tässä jossain vaiheessa kuluttaa rahaa ja ei oikeen tiedä minkälaiset olis ihan OK metässä mutta halvat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2010, 00:37
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde Näytä viesti
Mitkähän renkaat nuo mahtaa sitten olla kun pitäis semmosiinkin tässä jossain vaiheessa kuluttaa rahaa ja ei oikeen tiedä minkälaiset olis ihan OK metässä mutta halvat.
Ne on 235/85-16 Insa Special Track, todelline korkeus noin 33". Nykyään vissiin noin 540e/kierros. Kaksi vuotta sitten olivat paljon halvempia.

Tuolla on mun pajeron tarina. Ei ehkä mikään viisain ja parhain rakennelma, mutta mukava tuollakin on ajella http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42903
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.04.2010, 08:18
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Kannattaa pitää toi hiilidioksidi pullo pystyssä, niin ei tuo venttiili jäädy ja saattaa saumakin parantua samalla..
Vaaka-asennossa tuo hiilidioksidi tulee nesteenä venttiiliin ja höyrystyy vasta siinä, jossain vaiheessa kaasuntulo loppuu kun venttiilli on totaalisen jäässä.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.04.2010, 09:39
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus

Ok, kiitos neuvosta. Yleensähän meillä tuo pullo on ihan pystyasennossa, mutta tässä tapauksessa ei letkut riittäny hitsuuttelu laitteessa muutakun lavalle laittamalla. Ja koko kippo on sen verran kiikkerä että se pullo ois kaatunu aivan varmasti, mutta pitää kehitellä ens vastaavaan tilanteeseen jotain muuta.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde
joten jos näyttää joku menevän ihan perseellleen niin huomautelkaa
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.04.2010, 11:41
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Kyllä Pajerosta hyvän offivehkeen saa.Manuaali napalukot ehdottomasti eteen,noilla automaatti lukoilla ei tee mitään maastossa tai muuttaa automaattilukot kiinteiksi.

Tuolta löytyy oman Pajero offi projektin kuvia
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1877

ja tuolta muuta juttua matkan varrelta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60496
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.04.2010, 13:48
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Kannatan tota automaattinapojen kiinteäks laittamista. Helpottaa kummasti etenemistä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.04.2010, 15:34
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus




Nyt on saatu tuo hytin takaseinä kiinni, tai no eihän se ole vielä kokonaan hitsattu, mutta silleen että ei lähe tosta tuulen mukaan. Aika paljon tummunu noi maalit mutta pääasia että ainakin sauman kohdalta poistettiin maalit. Poistettiin myös kallistuksen vakaajat edestä ja takaa ja laitettiin ne pohja"panssarit" takas kun entinen omistaja oli ne irrottanu. Koitettiin myös saada tota etupäätä nostettua mutta ei olla ihan varmoja tuliko siitä mitään.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.04.2010, 16:37
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Karu laite tulee, tuo on hieno toi takalasin pyyhin ei oo monessa pickupissa
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.04.2010, 21:15
sassi sassi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: muurame
Viestit: 4
Perusasetus

Millos jatkuu rakentelu?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.04.2010, 13:14
Rifler Rifler ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: .
Viestit: 22
Perusasetus




Nyt on saatu tommosta lavakaarta aikaan. Toi lavakaaren putki oli jotain paskaputkea ja haju oli sen mukanen. Saatiin myös etupäätä korotettuu noin 4cm.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.04.2010, 16:10
sassi sassi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: muurame
Viestit: 4
Perusasetus

Eihän tonne mahdu enää etes puita ku on niin jämäkkä toi kaari.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 14.04.2010, 20:32
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus


tuommoset änkästiin akselin ja rungon väliin vähän korkeutta tuomaan.(noin 6cm)


ja jos joku tietävämpi osaisi kertoa, niin mikähän tämä schysteemi mahtaa olla
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 14.04.2010, 20:36
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Takajarrupainetta säätelevä venttiili. Ota pois ja myy mulle jos se on ehjä...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 14.04.2010, 20:38
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Se on se osa mikä painottaa jarruja enemmän taka-akselille silloin kun siellä on enemmän painoa,yleensä jumissa vanhemmissa autoissa oisko jarrupaineensäädin tai kuormantunnistin tai joku,en tiijä nimeä..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 235/75/15 Hakkapeliitta talvikumit + haperon vanteet AnttiH O/M/V Renkaat ja vanteet 1 10.06.2009 07:50
Vinssin asentamista-kuvia laitettu MoggiMies Tekniikka & Jutustelu 16 18.12.2007 15:59
O: Mitsu haperon levikkeet tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.10.2007 06:07
O: Haperon levikkeet Noviisi O/M/V Muut 0 03.11.2005 18:43


Sivu luotu: 23:33 (GMT +2).