|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Haperon asentamista.Joo tuli tuommonen hapero ostettua ekaks maasturi rojektiksi lähinnä puitten ajoon. Nopeesti tämähän ei varmasti edisty kun kaverin kanssa kouluiltoina pääasiassa asennetaan. Tarkoitus olis laittaa lisäkierrejouset taakse, lavakaarta, isompaa rengastusta ja vinssiä kunhan köyhän opiskelijan pudjetti sallii. Tosiaan ensimmäinen auto on ja paljoa ei kokemusta näistä ole, joten jos näyttää joku menevän ihan perseellleen niin huomautelkaa tuommonen ostotilanteessa tuommonen toisena päivänä niin ja hitsausjälki tosiaan on mitä on kun eipä tuolla lukiossa kovin hirveesti tuu sitä reenattua
Viimeksi muokannut Ryyppyde : 04.04.2010 16:31 |
#2
|
||||
|
||||
Ei muuta kuin tsemppiä rojektiin. Tälläiset muutaman satasen autot ovat usein kaikkein hauskinpia. Pajerosta saa ihan mukavasti maastossa kulkevan vehkeen, vaikka netissä kirjoitellaan muuta. Kallistuksen vaimentimet pois edestä ja takaa, niin joustaa vähän paremmin. Ei siitä mitään laatokka-trophyn voittajaa saa, mutta ei kai ole tarviskaan.
Itekkin tekis mieli tehdä omasta pajerosta pick-up, mutta sitten ei sovi pienet apukuljettajat kyytiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
Hyvä siitä tulee,ei sillä ole väliä miltä se sauma näyttää jos se vaan kestää.
Ota ainakin takaa kallistuksenvakaaja pois ni saat siitä vähän maastokykysemmän
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
||||
|
||||
Onnea hankinnalle. Kyllä pajerolla pääsee hyvin metsässä ja joskus poiskin ja puiden ajoon loistava peli.
|
#5
|
|||
|
|||
tsemppiä projektiin
|
#6
|
||||
|
||||
Antaa vaan mielikuvitukselle vallan, niin hyvä siitä tulee.
Hitsauksen oppii kyl hitsaamalla, tietty jos on jotain perustietoa, niin helpottaa hiukan.
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#7
|
|||
|
|||
Tässä vielä muutama lisäkuva.
Tossa noita rungon korjauksia, toinen puoli on paljon paremmassa kunnossa. Huonommista saumoista saa syyttää mua ja paremmista ryyppyä. Tossa tollasta yleiskuvaa ennen kun alettiin asetteleen sitä hytin takaosaa. Tuommonen läjä lähteny romua. Toivotaan et kuvat näkyy. |
#8
|
||||
|
||||
Mikä tuon kulmaraudan tehtävä on...? Tukeeko se jousen korvaa? Vetokoukku ja takapuskuri pois, ne ovat ekana kiinni joka paikassa. Ja takaa rungosta pois 15 cm. Jos peräluukusta löytyy takapenkit (7 hengen malli), niin älkää heittäkö niitä pois. Ne ovat käteviä asentaa mihin vaan autoon, ja niistä saa muutaman kympin myydessä. Itse myin toisen takapenkin, toinen löytyy vielä. Ja mikä tuo jäässä oleva kaasupullojen paineen säädin oikeen on...???
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itse pidän pajerosta harrastepelinä, koska kukaan ei usko siitä olevan mihinkään. En ole kovin kummoinen kuski, ja renkaat ovat halvimmat mahdolliset (390e/kierros). Mutta kummasti sillä vaan roikkuu "isojen poikien" perässä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
|||
|
|||
Joo ton kulmaraudan tarkotus on kanssa tukea tota jousenkorvaa. Tosin pysyis kyllä varmaan ilman totakin hyvin kiinni. Ja varsinkin tosta kuvakulmasta se näyttää vielä erikoisemmalle viritelmälle kun onkaan.
lisäys: Huomattiin pitkän katonhitsaus session jälkeen että oli ton näköseks menny toi pullo niin otettiin huvikseen kuva. Viimeksi muokannut Rifler : 05.04.2010 00:26 Perustelu: lisäys |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolla on mun pajeron tarina. Ei ehkä mikään viisain ja parhain rakennelma, mutta mukava tuollakin on ajella http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42903
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
||||
|
||||
Kannattaa pitää toi hiilidioksidi pullo pystyssä, niin ei tuo venttiili jäädy ja saattaa saumakin parantua samalla..
Vaaka-asennossa tuo hiilidioksidi tulee nesteenä venttiiliin ja höyrystyy vasta siinä, jossain vaiheessa kaasuntulo loppuu kun venttiilli on totaalisen jäässä.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#15
|
|||
|
|||
Ok, kiitos neuvosta. Yleensähän meillä tuo pullo on ihan pystyasennossa, mutta tässä tapauksessa ei letkut riittäny hitsuuttelu laitteessa muutakun lavalle laittamalla. Ja koko kippo on sen verran kiikkerä että se pullo ois kaatunu aivan varmasti, mutta pitää kehitellä ens vastaavaan tilanteeseen jotain muuta.
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
Kyllä Pajerosta hyvän offivehkeen saa.Manuaali napalukot ehdottomasti eteen,noilla automaatti lukoilla ei tee mitään maastossa tai muuttaa automaattilukot kiinteiksi.
Tuolta löytyy oman Pajero offi projektin kuvia http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1877 ja tuolta muuta juttua matkan varrelta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60496
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#17
|
||||
|
||||
Kannatan tota automaattinapojen kiinteäks laittamista. Helpottaa kummasti etenemistä.
|
#18
|
|||
|
|||
Nyt on saatu tuo hytin takaseinä kiinni, tai no eihän se ole vielä kokonaan hitsattu, mutta silleen että ei lähe tosta tuulen mukaan. Aika paljon tummunu noi maalit mutta pääasia että ainakin sauman kohdalta poistettiin maalit. Poistettiin myös kallistuksen vakaajat edestä ja takaa ja laitettiin ne pohja"panssarit" takas kun entinen omistaja oli ne irrottanu. Koitettiin myös saada tota etupäätä nostettua mutta ei olla ihan varmoja tuliko siitä mitään. |
#19
|
|||
|
|||
Karu laite tulee, tuo on hieno toi takalasin pyyhin ei oo monessa pickupissa
|
#20
|
|||
|
|||
Millos jatkuu rakentelu?
|
#21
|
|||
|
|||
Nyt on saatu tommosta lavakaarta aikaan. Toi lavakaaren putki oli jotain paskaputkea ja haju oli sen mukanen. Saatiin myös etupäätä korotettuu noin 4cm. |
#22
|
|||
|
|||
Eihän tonne mahdu enää etes puita ku on niin jämäkkä toi kaari.
|
#23
|
||||
|
||||
tuommoset änkästiin akselin ja rungon väliin vähän korkeutta tuomaan.(noin 6cm) ja jos joku tietävämpi osaisi kertoa, niin mikähän tämä schysteemi mahtaa olla |
#24
|
||||
|
||||
Takajarrupainetta säätelevä venttiili. Ota pois ja myy mulle jos se on ehjä...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#25
|
||||
|
||||
Se on se osa mikä painottaa jarruja enemmän taka-akselille silloin kun siellä on enemmän painoa,yleensä jumissa vanhemmissa autoissa oisko jarrupaineensäädin tai kuormantunnistin tai joku,en tiijä nimeä..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 235/75/15 Hakkapeliitta talvikumit + haperon vanteet | AnttiH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 10.06.2009 07:50 |
Vinssin asentamista-kuvia laitettu | MoggiMies | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 18.12.2007 15:59 |
O: Mitsu haperon levikkeet | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.10.2007 06:07 |
O: Haperon levikkeet | Noviisi | O/M/V Muut | 0 | 03.11.2005 18:43 |