|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
shimmi "levy" - vai mikä se oliHiluxin perä purettuna ja uusia osia ootellessa, mutta onko näin, että alkuperäsesti tuolla pinionin akselilla ei ole shimmilevyä ollenkaan - näillähän hammaskosketus säädetään kohdalleen? Ainakaan omasta ei mitään shimmiä löytyny - kasaanko uudet osat myös ilman shimmiä vai heitänkö "perstuntumalla" jonkun sinne? Tsekkasin ton hammaskosketuksen ennenkuin purin vanhat rojut pois ja se näytti siltä, että kosketus oli oikein hampaan harjan ja pohjan suunnassa , mutta sisäkehä / ulkokehä suunnassa kosketus oli melkein koko hampaan matkalla, leviten kohti ulkokehää.. eihän tästä ..ttu mitään selvää ota, mutta tulipahan kirjotettua - ...kele ja rekisteröityäkkin pitäs
|
#2
|
||||
|
||||
Kyllä siellä shimmi pitäs olla, siinä sisemmän laakerin alla.
Tää alkaa olla jo tuttu näky, jokohan olis Arbin paikka
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- Viimeksi muokannut -Stedt- : 01.03.2010 12:55 |
#3
|
||||
|
||||
saimpahan ainakin rekisteröinnin tehtyä...
ei oo shimmiä ni ei oo, jos on ollu niin se on tullu "yhdeksi" joko pinionin kanssa tai sen 2mm paksun prikan kanssa... No ei auta ku ootella uusia osia ja miettiä mitä tekee - toden näkösesti en laita shimmiä tonne pinionin ja laakerin väliin vaan shimmaan sisemmän laakerin ulkokehää sen verran ku tarvii... |
#4
|
||||
|
||||
Juu, se shimmi on jotain 1,8mm-2,1mm välistä ja pitäis todellakin löytyä tuosta sisemmän laakerin ja matopyörän välistä,eli semmonen iso prikka missä viiste yhdellä reunalla. Etuperän kun shimmasin, niin tuli kyllä käytettyä tuo laakeri "pari" kertaa poikessa, ja silti ujeltaa No laakerit oli kyllä huonot ja nyt tilauksessa. Tervetuloa vaan palstalle
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#5
|
||||
|
||||
no joo olihan siellä shimmi (oli ymmärryksessä vikaa - väliaikaisesti ). Joka tapauksessa remppa tuli tehtyä ja perä on äänetön. Shimmailin hammaskosketusta laittamalla lisää shimmiä tonne sisemmän laakerin ulkokehän alle.
Homma oli niin mukavaa, että melkein toivos, että sais tehä sen kohta etuperään...vai laittasko sittenkin föönin pellin alle... |
#6
|
|||
|
|||
Pinjoniakselin shimmilevy
Tuo pinjoni-akselin sisempi laakeri on aika lujilla, ja itse en viitsi käyttää
laakeria irti aksekista jos ei aivan pakko. Niimpä olen laakerin vaihdon yhteydessä vaihatnut sen "2mm prikan" noin 0,5 - 1mm ouhemmaksi ja pistänyt vastaavan verran ulkokoolin alle lisää. (ulkokooli helpompi käyttää normityökaluilla irti) Mitä merkkausväriä olette käyttäneet hammaskosketuksen säädössä? Ja mistä sitä saa? Itse olen päätynyt ohueen spray maaliin, mikä tosin vaatii aikapaljon kuormitusta että saa tehtyä banaanin jäljen. P.S jos aloittaja on saanut tehtyä äänettömän perän, ja vielä hyvällä hammaskuviolla, niin silloinhan homma on onnistunut hyvin! Ja jos himoitset sitä etuperän shimmaamista, niin ainakin vanhemmissa toyotissa (BJ/HJ) etuperä on "takaperä" ja kosketuskuvio pitää saada täsmäämään "väärälle puotelle" hammasta: eteenpäin ajettaessa pinjonin aksiaalinen voima on pienemmällä laakerilla. |
#7
|
||||
|
||||
joo, "tuurilla ne laivatkin seilaa, sano...". Ei toi nyt mikään ameriikan temppu ollu, mutta välillä piti kumminki miettiä, ainakin sen verran aikaa, että sai asennusoluen aukastua . Ei ois ilman toyotan huoltoopasta tullu mitään...
Hyvä huomio toi etuperän "käänteisyys", jos vaikka tarvetta ilmenee ton ronklaamiselle... Ite käytin värinä ohennettua kuparitahnaa jonka levitin vesiväripensselillä hampaisiin Tällä hetkellä mietityttää tuo kuskinpuolen roikkuminen n tuuman verran on alempana ku apparin puoli...Pitää vissiin alkaa muljaan noita pakkojen paikkoja ku kelit sallii... |
#8
|
|||
|
|||
viitsitkö
Kokeilla tuota mainitsemaani kolinapullomaalia, nimittäin sitten kun olet saanut säätöön tuolla ohennetulla cu-pasta. maalin pitää olla "EI METALLISÄVY"
Itse aikanaan kokeilin noita rasvoja, ja niissä oli se ongelma että ne "raahautuu" hampaan jättöpäähän, ja kuviosta meinas vängälla tulla EU-kurkku tuon banaanin sijaan. Tuo ohut (viimmeksi kiiltävä punainen) kolinapullo maali lähtee nimenomaan siitä kohtaa missä Hampaiden pintapaine kasvaa riittävästi (kaveri pyöritti akkukoneella pinjonia, ja minä jarrutin kuparituurnalla tasauspyörästöä) Ennen maalausta putsasin hampaat crc bracleenillä, ja annoin kuivaa. ja sitten hyvin ohut maalikerros. pinjonin hammaspyörässä ja kaikissa laakereissa öljyä sen verran että ei "pyöri kuivana) MUTTA Kuten sanottu, tuo äänetön ja toimiva perähän on se mihin pyritään, ja se sulla onnistui! P.S jos joskus tulevaisuudessa puratte periä, missä on "verisiä" hampaita, älkää naurako! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Cooper 37" + Pro Comp 17"x9" (GMC / DODGE RAM / CHEVROLET / HUMMER / FORD) | paps | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 29.03.2010 07:12 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
mikä vanne 8" / 10" | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.08.2009 21:57 |
mikä "paras" Neliveto pikappi | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 27.10.2008 23:45 |
Mikä on sähkövinssien "kunkku"?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.09.2008 20:29 |