|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Etuperän öljyvaahto ja laatikon kalkatusTarkistelin voimansiirron öljyt ja etuperästä tuli ylläri vastaan Täyttöpropun reijästä alko valua vaaleeta öljyvaahtoo ja öljy tuntu hilemäiseltä. Taitaa olla laakerit loppu? Kartaanin laipassa on jonkin verran klappia, mutta ei ajossa pidä metakkaa nelikko päällä! Ihmetyttää tuo öljy kovasti, takaperään vaihdettu samaan aikaa ja siel ihan kirkasta. Valtaosin ajettu takavedolla ja navat auki. Toinen ihmetys tuli kytkimen ja silmälaakerin vaihdon jälkeen. Lämpimillä öljyillä vaihdelootasta kuuluu kevyttä kolkotusta vaihde vapaalla. Ääni loppuu jos painattaa vaihekeppiä esim. kakkosen kohalle kevyesti. Ajossa ei kuuluu mitään erikoisia ääniä.
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Stefat saattaa olla kylläkin loppu jos perään pääsee vettä tai sitten akselia on upoteltu syvälle ja vesi on mennyt huohottimesta perään.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#3
|
|||
|
|||
Ei pitäs vettä päästä perrään. Stefat on uudehkot ja ei ole ollu kun tie käytössä! En aikasemmin ole tuollaiseen ilmiöön törmänny. Ei kait tuo kondenssi vettäkään voi olla
|
#4
|
|||
|
|||
Vaalea vaahto tosiaan vahvasti viittaa veteen, eikä vettä tarvita suurta määrää kun vaahtoaa. Onko tullut tutkittua tarkemmin huohotinventtiiliä? Voisiko sieltä päästä tilkka vettä sekaan ja aiheuttaa moisen?
Tosin huomasin viime talvena pakkasella akseliremppaa tehdessä, että hieman tuntui keräävän banjon sisäpintaan kidettä eli kaipa sinne voi se tilkka kondensoituakin, jos ei tule ajeltua lämpöiseksi paikkoa ajoittain...en tiedä?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#5
|
|||
|
|||
No oisko se huohottimen kautta (jos sellainen löytyy) vesi päässyt sinne perään.
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei ole äärimmäisen vakavaa,mut ikävä ääni.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#7
|
|||
|
|||
Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#8
|
||||
|
||||
Vanhat öljyt saattaa vaahdota ilman vettäkin. Vaahtoa tuli joskus vastaan VW LT:n laatikosta, ja sillä ei kauheesti offattu.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
Pitänee vaihtaa uudet öljyt perrään. Nyt ei kerkee purkamaan, kun on työajussa auto, alkuperäset laakerit varmaan on, joten ei varmaan huonoo vaihto tekis
|
#10
|
||||
|
||||
Ei kannata ehjää korjata.
Se klappi lähtee tod.näk kiristämällä tai jos haluat varman päälle niin uudella krymppiholkilla. |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kylmällä laatikolla ei ääntä kuulu ja lämpimällä laatikolla ääni häipyy kytkintä polkaistaessa sekä vaimenee hieman vaihdekeppiä painamalla... |
#12
|
|||
|
|||
Etuperän klappi pieneni kirimällä pinionin mutteria, pitää seurata alkaako rattaita jyrsiä
Vaihelootaan vaihdoin öljyn, 25 tkm ajetut ja tosi kirkkaat oli, eikä magneetissa kuin normi mujut. Laakerivianhan kait pitäs ruveta polttamaan öljyä tummaksi, ainaskin mettäkoneissa jakoaskin öljyt melkosen tummia kun korjausta vaatii! Laitoin uudet oljyt sissään ja kovaa ajua, saas nähdä poikiiko vai ei |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj:n 5v laatikon paino | mäksä | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2010 10:46 |
Laatikon vaihto bj-40 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.03.2009 15:22 |
o: bj 40 laatikon osa | upi7 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.12.2006 23:28 |
BZJ-75 laatikon räjjäytyskuva | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.06.2006 15:54 | |
SJ 413 Laatikon stefa? | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.04.2005 16:39 |