Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2010, 10:56
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Etuperän öljyvaahto ja laatikon kalkatus


Tarkistelin voimansiirron öljyt ja etuperästä tuli ylläri vastaan
Täyttöpropun reijästä alko valua vaaleeta öljyvaahtoo ja öljy tuntu hilemäiseltä. Taitaa olla laakerit loppu?
Kartaanin laipassa on jonkin verran klappia, mutta ei ajossa pidä metakkaa nelikko päällä!
Ihmetyttää tuo öljy kovasti, takaperään vaihdettu samaan aikaa ja siel ihan kirkasta. Valtaosin ajettu takavedolla ja navat auki.

Toinen ihmetys tuli kytkimen ja silmälaakerin vaihdon jälkeen. Lämpimillä öljyillä vaihdelootasta kuuluu kevyttä kolkotusta vaihde vapaalla. Ääni loppuu jos painattaa vaihekeppiä esim. kakkosen kohalle kevyesti.
Ajossa ei kuuluu mitään erikoisia ääniä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2010, 11:32
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maakari Näytä viesti
Tarkistelin voimansiirron öljyt ja etuperästä tuli ylläri vastaan
Täyttöpropun reijästä alko valua vaaleeta öljyvaahtoo ja öljy tuntu hilemäiseltä. Taitaa olla laakerit loppu?
Tämähän tarkoittaa sitä, että öljyn seassa on aikas reippaastikkin vettä. Laakerit on voineet ottaa itseensä mutta testaisin uusilla öljyillä.

Stefat saattaa olla kylläkin loppu jos perään pääsee vettä tai sitten akselia on upoteltu syvälle ja vesi on mennyt huohottimesta perään.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2010, 15:32
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Ei pitäs vettä päästä perrään. Stefat on uudehkot ja ei ole ollu kun tie käytössä! En aikasemmin ole tuollaiseen ilmiöön törmänny. Ei kait tuo kondenssi vettäkään voi olla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2010, 20:32
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Vaalea vaahto tosiaan vahvasti viittaa veteen, eikä vettä tarvita suurta määrää kun vaahtoaa. Onko tullut tutkittua tarkemmin huohotinventtiiliä? Voisiko sieltä päästä tilkka vettä sekaan ja aiheuttaa moisen?
Tosin huomasin viime talvena pakkasella akseliremppaa tehdessä, että hieman tuntui keräävän banjon sisäpintaan kidettä eli kaipa sinne voi se tilkka kondensoituakin, jos ei tule ajeltua lämpöiseksi paikkoa ajoittain...en tiedä?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2010, 20:38
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

No oisko se huohottimen kautta (jos sellainen löytyy) vesi päässyt sinne perään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2010, 21:43
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maakari Näytä viesti
Lämpimillä öljyillä vaihdelootasta kuuluu kevyttä kolkotusta vaihde vapaalla. Ääni loppuu jos painattaa vaihekeppiä esim. kakkosen kohalle kevyesti.
Ajossa ei kuuluu mitään erikoisia ääniä.
Kuulostaa ihan toyotan oireelta. Kytkinakselin vaihdelaatikon puoleisissa laakereissa hiukan välystä. Ennemmin sääntö kun poikkeus ainakin LJ:n laatikossa.
Ei ole äärimmäisen vakavaa,mut ikävä ääni.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2010, 21:49
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Öljyt vaihtoon ja kovaa ajoa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.02.2010, 22:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Vanhat öljyt saattaa vaahdota ilman vettäkin. Vaahtoa tuli joskus vastaan VW LT:n laatikosta, ja sillä ei kauheesti offattu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2010, 09:49
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Pitänee vaihtaa uudet öljyt perrään. Nyt ei kerkee purkamaan, kun on työajussa auto, alkuperäset laakerit varmaan on, joten ei varmaan huonoo vaihto tekis
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2010, 12:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ei kannata ehjää korjata.
Se klappi lähtee tod.näk kiristämällä tai jos haluat varman päälle niin uudella krymppiholkilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2010, 11:58
Koikkalainen Koikkalainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maakari Näytä viesti
Toinen ihmetys tuli kytkimen ja silmälaakerin vaihdon jälkeen. Lämpimillä öljyillä vaihdelootasta kuuluu kevyttä kolkotusta vaihde vapaalla. Ääni loppuu jos painattaa vaihekeppiä esim. kakkosen kohalle kevyesti.
Ajossa ei kuuluu mitään erikoisia ääniä.
Mäkin törmäsin samaan kun laatikko vaihtui "huippukuntoiseen" käytettyyn. Mulla kalkatus on sen verran paha että ei oo tulle autolla ajettua, vaan odottaa laatikon laskemista alas ja aukaisua.

Kylmällä laatikolla ei ääntä kuulu ja lämpimällä laatikolla ääni häipyy kytkintä polkaistaessa sekä vaimenee hieman vaihdekeppiä painamalla...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2010, 16:00
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Etuperän klappi pieneni kirimällä pinionin mutteria, pitää seurata alkaako rattaita jyrsiä
Vaihelootaan vaihdoin öljyn, 25 tkm ajetut ja tosi kirkkaat oli, eikä magneetissa kuin normi mujut. Laakerivianhan kait pitäs ruveta polttamaan öljyä tummaksi, ainaskin mettäkoneissa jakoaskin öljyt melkosen tummia kun korjausta vaatii!
Laitoin uudet oljyt sissään ja kovaa ajua, saas nähdä poikiiko vai ei
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj:n 5v laatikon paino mäksä Tekniikka & Jutustelu 1 13.01.2010 10:46
Laatikon vaihto bj-40 Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 11.03.2009 15:22
o: bj 40 laatikon osa upi7 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 19.12.2006 23:28
BZJ-75 laatikon räjjäytyskuva Tekniikka & Jutustelu 2 14.06.2006 15:54
SJ 413 Laatikon stefa? Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 4 15.04.2005 16:39


Sivu luotu: 08:49 (GMT +2).