|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hiluxin lämmityslaitePerkkeles meinaa ruveta masentamaan ku kahtoo pakkasmittaria ja lämppärin puhallin sano työsopimuksen irti,oisko joku vakio vika mistä vois ruveta ongelmaa ratkomaan. Rele tuntus naksahtavan ku katkasijan laittaa 0-1 mutta siihempä se ilo loppuu,sulake releen vieressä oli kuitenkin ehjä mutta ei tule moottorille virtaa. Loppu mielenkiinto ku näpit oli sen verran jäässä että en ruvennu enää enempi kojelautaa purkamaan.
|
#2
|
|||
|
|||
Vastus?
Tuleeko virta releelle?onko mikään muu pimiänä?eihän oo mitään kärähtäny sielä lokarin päällä olevassa mustassa rasiassa?wepasto asentaja katkassu ryöstäjällä johdon?wepaston rele paska?yleensä kärähtää se vastus joka sen moottorin vieressä kahdella ruuvilla kiinni puhaltimen kotelossa jossa semmosia lanka syheröitä,koititko kaikkia asentoja katkasijasta?
|
#3
|
||||
|
||||
ettei ois motista sitten hiilet lopussa?
Hiluksista en tiiä, mut land cruisereissa lämppärin moottori purkaantuu mukavasti kolmella ruuvilla apparin jalkotilaan päin. Liittimestä voipi mitata, tuleeko moottorille sähköä. Jos tulee, niin sitten on vika moottorissa. Ainakin kannattaa koittaa putsata moottoris sisukset, ja jos hiilistä on vielä jotain jäljellä, niin hialtaa hiekkapaperilla ankkurista kommutaattorin (kollektorin) liukupinnat.usein saa heräteltyä vielä henkiin sipanneen moottorin. Niin, ja jos tuntuu pyörivän tahmeasti, niin voiteluaineita sinne laakereihin tai liukuholkeille moottorin akselille. |
#4
|
|||
|
|||
Muistaakseni kytkennät meni siten, että alemmat nopeudet menee luonnollisesti vastuksen kautta. Täysteholla sitten virta kulki suoraan.
Eli jos täkyllä toimii, niin vika vastuksessa, jos ei niin muualla. |
#5
|
|||
|
|||
Nii justiinsa!
Eli kuten äijät tossa jo sanovatkin ja se viel et jostain corollast kävi moottori suoraan -88 ja vanhempiin hiluxeihin.Uudemmis taitaa olla omansa.Sen rikkinäisen vastuksen voi kyl risteyttää jonku muun ehjän vastuksen kanssa,itelläni on se 1.asennon krilli jostain toisesta toijotasta.Tinaamalla kyhhäilin ehjäxi.
|
#6
|
|||
|
|||
Taas tarkenee,vika löyty releestä. Varaosa pirssistä toinen rele tilalle. Aika hinnakas pätö rele on alkuperäisenä ja ei oikein vastaavaa löydy ilman pientä rakentelua. Väliaikaisesti pystyy laittamaan johdolla leveämmät navat yhteen mutta se ei sammu edes virtalukosta. Mutta kyllä sen johdon jaksaa irrotta niin tarvii kylmällä autolla näillä pakkasilla.
|
#7
|
|||
|
|||
Sanokeepas viisaammat että missä se vika piileksii ku ei pellaa tuo lämmitys laitteen puhallin issoimmalla asennolla?
Pienemmät nopeudet kyllä toimii mutta isoimmalla ei puhu mittään. Auto siis Hilux vm.08 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Samurain lämmityslaite/ilmanvaihto? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.11.2009 10:56 |
Ostettu Lämmityslaite raktorinhyttiin | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.11.2008 16:53 |
Rangen lämmityslaite | JoneM | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.11.2007 09:52 |
uaz 469:n lämmityslaite | Valko-bandiitti | O/M/V Muut | 1 | 18.01.2006 13:38 |
Suzukin lämmityslaite = koivunlehtipankki | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.09.2003 10:58 |