Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2009, 12:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lukkoperä


Terve alanmiehet, Olen uusi tälläalalla joten aattelin kysyä kokeneemmilta mielipidettä asiaan. Ostin jonkunaikaa sitte pitkän nissan patrollin tieliikenteestä poistetun tarkotus olis rakennella pikkuhiljaa ja tietenki mahdollisimman halvalla jonkinlainen metsäpeli.
Eli kysymys kuuluu, Patessa ei kitkka lukko piä takaakselissa kunnolla Eli kannattaako kitkalukko tiukata vai hitsata kemppilukko
jos kemppilukon tekkee niin vaikuttaako paljon kääntymisseen ja kestääkö vetoakselit? Ajo on enimmäkseen maastossa paitsi siirtymä matka muutama kilsa ajopaikalle on tie ajoa. Tietoa kaivattas koska ei viittis kovin monesti perää avata et tulee kerralla hyvä jos tiukattu lukko ei piäkkään tarpeeks. Minkä paksuiset simmit kannattaa laittaa kitkalukkoon jos päätyy sen tiukkaamisseen? KIITOS vastauksista jo etukätteen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2009, 13:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ainakin tojotan tiukkaamiseen joku 4mm on hyvä, enempää ei juuri mahu, tai murikka halkee.
Y160 patrollissa pitäs kai mennä murikat ristiin, eli vaiha takaa eteen se kitkamurikka tiukattuna ja taakse vanhasta etumurikasta kemppiliimattu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2009, 16:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tämä pate on vm89 ja 3,3 konneella et onko sit toi 160nen? mitkähän ois hyvät ja oikein halvat renkaat mitkä ois sopivan kokoset millä pääsis alkuun? soa korotus oli tehty jo valmiiks et ei heti tarvi alkaa korottammaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2009, 17:22
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lyhkäses menee ristiin, pitkässä etupiä vielä sama mutta takamurkula isompi.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2009, 17:22
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Etu ja takaperä ei mene pitkässä patessa ristiin, kemppilukko takana on hyvä vaihtoehto metsäleluun ja sillä pystyy hyvin ajamaan myös siirtymät.
Vetarit kestää kyllä... 160 korinen on tuo sun pate, oletettavasti..

Perus mutakuvio renkaat on ihan riittävät alkuun, kannattaa katsoa tuolta myytävien joukosta edulliset.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2009, 07:49
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Terve alanmiehet, Olen uusi tälläalalla joten aattelin kysyä kokeneemmilta mielipidettä asiaan. Ostin jonkunaikaa sitte pitkän nissan patrollin tieliikenteestä poistetun tarkotus olis rakennella pikkuhiljaa ja tietenki mahdollisimman halvalla jonkinlainen metsäpeli.
Eli kysymys kuuluu, Patessa ei kitkka lukko piä takaakselissa kunnolla Eli kannattaako kitkalukko tiukata vai hitsata kemppilukko
jos kemppilukon tekkee niin vaikuttaako paljon kääntymisseen ja kestääkö vetoakselit? Ajo on enimmäkseen maastossa paitsi siirtymä matka muutama kilsa ajopaikalle on tie ajoa. Tietoa kaivattas koska ei viittis kovin monesti perää avata et tulee kerralla hyvä jos tiukattu lukko ei piäkkään tarpeeks. Minkä paksuiset simmit kannattaa laittaa kitkalukkoon jos päätyy sen tiukkaamisseen? KIITOS vastauksista jo etukätteen
Ei mitään kitkalukon kiristelyjä, jos offi pelistä kyse. Eli kemppi-kymppi perään ja menoks. Mullaki piti olla tos yhdessä lelussa joku kiristetty kitkalukko, mutta paskat se mitään pitäny, ku oli vähä tiukemmassa kolossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2009, 16:00
jason jason ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.12.04
Sijainti: Luoteis-Uusimaa
Viestit: 368
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tämä pate on vm89 ja 3,3 konneella et onko sit toi 160nen? mitkähän ois hyvät ja oikein halvat renkaat mitkä ois sopivan kokoset millä pääsis alkuun? soa korotus oli tehty jo valmiiks et ei heti tarvi alkaa korottammaan.
Ostat vaikka pinnotetut "bogger" pintaset tai ne toiset oikeen karkeet ja jos soa ni mahtuu suurimmat mitä saatavilla, pitäs hinta/laatusuhde kohdata.

Ja kyllä se kemppikymppi kääntyy ihan hyvin, mun entisessä oli ja toimi hintaansa nähden tosi hyvin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ Lukkoperä NORT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 11.06.2009 21:04
LUKKOPERÄ puikkis Chit-Chat 2 07.03.2009 19:38
Ostetaan sj-413 lukkoperä Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.09.2008 15:31
HJ 61 lukkoperä Holle Tekniikka & Jutustelu 2 23.02.2007 00:50
bj:hin lukkoperä? Tekniikka & Jutustelu 19 31.12.2005 16:19


Sivu luotu: 19:21 (GMT +2).