|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kenlowe sähkö rupelin asennus ongelmaEli robleema: Termostaatti kytkee normaalisti päälle. Vähän ajan perästä n. 20s pyörittyään kunjos tuulettimen on/off kytkintä käyn liikuttammaan niin pätkäsee sulakkeen niinä aikoina eli kun niitä on nyt repulline menny ni antakkee vinkkejä. Mieluusti te viisaammat. Vääriä arvauksia oon itekki jo siis tehny. Kytkentä kaavio tuohon löytyy vaikka Ofroadpajan sivulta http://www.offroadpaja.fi/Landrover/...kotuuletin.pdf Eli kakskymppinen sulake ei kestä. Tuuletin ollu nyt autossa n. 3-4kk eli ei pitäis olla kytkennät vielä hirveesti hapettunu. Ongelma tuli esille vasta nyt kun oon mäkisemmissä maastoissa ni ekoja kertoja ruvennu ees lämmöt nousemaan. Ni auto on Disco 200tdi voimakoneella. Kiitos ja anteeksi
__________________
Lauri-poika metsäs häärii katseleepi puita väärii mäyränä nummia tonkii |
#2
|
||||
|
||||
Mimmonen merkkivalo sulla siellä on? Ota merkkivalon johto irti tuosta ekasta releestä, ja koita napsuuko sitten?
|
#3
|
||||
|
||||
Se merkkivalo on siinä kytkimessä. Mutta siis sitä taivastelen ite ku se vähän aikaa pellaa ihan ok ni sillon kai pitäs olla enin osa piuhoista ihan oikeissa mesta paikoissa. Ni mikä sen sitte hetken perästä sen käynnistys virran nostaa.
__________________
Lauri-poika metsäs häärii katseleepi puita väärii mäyränä nummia tonkii |
#4
|
|||
|
|||
Ite lähtisin selvittämään :
kytkisin sähkön suoraan moottorille , pihtimittarilla kattoisin virran mitä ottaa.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#5
|
|||
|
|||
Tuulettimien releet ovat yleensä 40-70A virrankestoltaan. Se vie sitä virtasta melkoisesti täydellä nopeudella.
|
#6
|
||||
|
||||
En minäkään kytkentää epäile.
Sulake ei pala kovin nopeasti kohtuullisella ylivirralla, vaan sulaa pikku hiljaa ja menee lopulta poikki. Onko tuulettimen teho tiedossa? Siitä voit laskea virran ja pistää sulakkeen vähän päälle. Edellä mainittu pihtimittari on tietty paras virran selvittämiseen. Älä siis riko yleismittarisi sulaketta sillä mittaamalla Tottakai sulaketta suurentaessa pitää tarkistaa, että johdot kestävät kuormituksen kanssa. Missä muuten on offiwiki? keräsin sinne joskus tietoa noista johtojen kuormituksen kestoista.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#7
|
||||
|
||||
Ni niien tuulettimen mukana tulleiden releiden virrankestoksi ilmotetaan 30A joten sen enempää ei sitä sulakettakaan voi suurentaa. Ja jos osaa joku sanoa miten se moottori sen saattais kestää sen isomman sulakkeen. Se kun on nyt siellä syylärin ja moottorin välissä semmosen hienon tuulen ohjaus kotelon sisässä se rupeli moottoreineen. Eli säästäis siinä vaivan jos joku tietää. Ja se pihtimittari kauppa voi tietty olla vaihtoehto jokatapauksessa. Kiitos ja kumarrus kaikille jo vaivautuneille.
__________________
Lauri-poika metsäs häärii katseleepi puita väärii mäyränä nummia tonkii |
#8
|
||||
|
||||
Ei sulakkeen suurennus vaikuta moottorin kestoon. Paitsi jos moottori jumittaa mutta silloin kyllä 30A:kin palaa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#9
|
||||
|
||||
eli siis kopasen sen isomman sulattimen laittaa enstex.
__________________
Lauri-poika metsäs häärii katseleepi puita väärii mäyränä nummia tonkii |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://faq.offipalsta.com/index.php/...mikuormituksia
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzukin sähkö ongelma | suzukirby | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.01.2009 15:17 |
Sähkö häikkä HJ:ssa | NymiS | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.04.2007 10:48 |
O: Sähkö vinssi 12v | Siperianlutikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.03.2006 21:34 |
Sähkö Suzuki | BeGe | Chit-Chat | 9 | 26.11.2005 20:27 |
O:Sähkö vinssi | Sjmies | O/M/V Muut | 3 | 19.11.2004 21:27 |