|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Suzuki Coil On Plug sytytysTässä on yhdistelty eri harrastuksia ja seurauksena Juuson Suzukiin tuli tehtyä Coil On Plug (COP) sytytys-systeemi. Vehje on ollut jo viikon ajossa ja kaikki toimii hyvin. Itse en ole mikään moottoreiden virittäjä vaan elektroniikka ukko. Tein ensimmäisen sytytyksen ajoitusta ohjaavan taulukon(kartan) mittaamalla alkuperäisen virranjakajan käyttäytymisen ja täyttämällä loput taulukon arvot hatusta. Kone käy kyllä hyvin, mutta ei taatusti ole optimi säätö. Tällä listalla varmasti löytyy myös viritys asiantuntemusta. Pyydän apua ja hyviä neuvoja listan tuuning experteiltä tässä asiassa. Projekti on dokumentoitu omilla projektisivuilla. Nyt käytössä oleva ajoituskartta löytyy myös sieltä. http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm t. Juha
|
#2
|
|||
|
|||
Kokkeilee?
Täs meijän lähel on joku äijä mil on teho tynämömetri.Mites jos kävis siinä vinguttamassa?Ei kai veloita kovin ahneesti.Voisin kysyy noilt ralli äijilt,ne sitä käyttää.Tuskin kellää on mitää valmiit sytkä käppyröit suskaan.Ne kun viel vähä vaihtelee eri kokoon panon mukaan.T:take a lake`s potkukelkka virittämö.
|
#3
|
|||
|
|||
http://www.powerpage.dk/tuning_ignit...figurator.aspx
Tuo on ihan näppärä lähtöarvojen hakemiseen. Antaakohan miten paljon jakajan ennakoista poikkeavia lukemia... |
#4
|
||||
|
||||
Uusi sytkä taulukko
Kiitoksia tuntemattomalle avustajalle. Tuo powerpage.dk linkki ja sieltä löytynyt Excelillä tehty konfiguraattori sovellus on erinomainen työkalu. Tein tänään uuden sytkäkartan pohjautuen konfiguraattorin ehdotukseen. Vähän karttaa tietenkin joutui käsin säätämään kun kierrosluku portaat eivät sattuneet kohdalleen. Samoin minun säädön omintakeinen 1.8 astetta / yksikkö tarkkuus vaati vähän käsin pyöristelyä. Keskialueelta oma virranjakajan säätökäyrään perustuva taulukko ja konfiguraattorin tekemä ehdotus olivat aikalailla samanlaisia. Konfiguraattori antaa agressiivisemmat ennakot isommille kierrosluvuille. Suurin ero on tyhjäkäynnin ympäristössä. Konfiguraattorilla on kaiken kaikkiaan suuremmat ennakot ja tyhjäkäyntikierrosluvun ympäristössä ovela strategia pitää käynti vakaana. Tässä tapauksessa tyhjäkäynnillä ennakko on 13 astetta ja lähtee siitä sitten kierrosluvun mukaan kasvamaan. Ennakkoa kasvatetaan myös jos kierrosluku pyrkii putoamaan tyhjäkäynnin alapuolelle. Tällä on se vaikutus, että kierrosluku pyrkii ennakon kasvatuksen takia hieman nousemaan. Ei sammu niin herkästi. Tämän myös havaitsee käytännössä. Muuten lyhyellä koeajolla ei perstuntumalla juuri eroja huomannut. Uusi taulukko ja vähän tarinaa lisätty projektisivulle.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm Samalla vaihtui myös tulpat. Iridium tulpat ovat aika kalliit, mutta niillä on paljon hyviä/erinomaisia ominaisuuksia verrattuna tavallisiin kynttilöihin. Denson sivuilla on aika hyvä selostus asiasta. http://www.globaldenso.com/en/produc.../features.html Pidemmät koeajot ja aika näyttää onko tarinat totta. Tyhjäkäynti muuttui kyllä havaittavasti vakaammaksi näillä tulpilla. t.Juha |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Coil överit hiluskiin | Tollukka | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.09.2009 08:54 |
m/v coil overit myyty | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 11.11.2007 11:58 |
O: Coil over apujouset 65mm sisämitalla | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.03.2007 01:43 |
coil overit lehtien tilalle | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 27.10.2005 09:07 |
Mistä coil-overeita? | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.01.2003 14:50 |