Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2009, 20:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

isuzu 4wd pickupin korotus


sellainen 80 luvun puolenvälin nelikko pickup, miten kannattaisi korottaa?

muutenkin kiinnostaisi ko kiikun heikkoudet ja mitä kannattaisi katsella ennen hankintaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2009, 23:12
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.761
Perusasetus

Korin ja rungon väliin palikat,Taakse pidemmät riiput,ja sikäli mikäli on risukeula niin sauvat kireelle..
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2009, 10:26
tomba83:n Avatar
tomba83 tomba83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: isokyrö
Viestit: 155
Perusasetus

siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2009, 11:09
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomba83 Näytä viesti
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi
miten tä vaikuttaa auton korkeuteen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2009, 11:16
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.761
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomba83 Näytä viesti
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi
Noihin on muuten olemassa sellaisia korotus paloja, nettisaitti on nyt just hukassa mut google tietää
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2009, 12:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://www.planetisuzoo.com/articles...Bar_Adjustment

eikö tuolla olekaan mitään booreja jotka pitäisi vetää ulos ja kääntää uuteen asentoon niinku kuulemma talpotissa?

tekstissä mainitaan nyrkkisääntö 4 kierrosta/tuuman nosto.

mikä on se maksimi nosto jonka tolla 4x4 pickupilla pystyy tekemään jollei aja liikenteessä? kannattaako kallistuksenvakaaja purkaa pois ja etuperä pudottaa alemmas prikoilla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2009, 13:27
arho arho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.08
Sijainti: West Africa, Atlantic ocean
Viestit: 35
Perusasetus

On siellä boorit, joihin tosin ei kannata koskea! Kirraat vaan niitä sauvoja. 2"-3" pystyy etupäätä nostamaan. Yläpallonivelen siirto tukivarren alapuolelle lisää alaspäin joustoa, sekä säätää casteri/camberi( mikä se nyt ole?) kulmat lähemmäsi vakiota, ei korota! Kallistuksen vakaajan poisto lisää joustoa ristiriipunta tilanteessa, eli kannatta poistaa. Tosin maantiellä ajo-ominaisuudet huononee kyllä ratkaisevasti.
Amerikasta saa osia mm: Independent4x
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2009, 17:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arho Näytä viesti
On siellä boorit, joihin tosin ei kannata koskea! Kirraat vaan niitä sauvoja. 2"-3" pystyy etupäätä nostamaan. Yläpallonivelen siirto tukivarren alapuolelle lisää alaspäin joustoa, sekä säätää casteri/camberi( mikä se nyt ole?) kulmat lähemmäsi vakiota, ei korota! Kallistuksen vakaajan poisto lisää joustoa ristiriipunta tilanteessa, eli kannatta poistaa. Tosin maantiellä ajo-ominaisuudet huononee kyllä ratkaisevasti.
Amerikasta saa osia mm: Independent4x
eli myötäpäivään mutterista kääntämällä nousee. menee siis tuon 3" booreja kääntämällä?

takapää kannattaa varmaan hoitaa riippuja jatkamalla jollei tunne seppää?

kiitos avusta, jos saisi rouvalle "lumikolan" talveks

t: cb125twin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2009, 17:29
arho arho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.08
Sijainti: West Africa, Atlantic ocean
Viestit: 35
Perusasetus

Siis max 3", riippuu "tehdas asetuksista", korkeammalle jos nostaa tulee muita ongelmia, vetarit jne. Tosin aikaisemmin mainittu akselin pudotus auttaa tuossa, mutta sitten tulee taas muita ongelmia.

Toi riippujen jatkaminen kullostaa kyllä aika hurjalta, 3" korotus= 150mm pidemmät riiput! Kannataisikohan siirtää akseli jousien alle?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.09.2009, 18:18
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

mun piti spoorilla hyppäytää sauvaa että sai nostettua keulaa. loppu säätöpultista varat
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.09.2009, 20:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jake74 Näytä viesti
mun piti spoorilla hyppäytää sauvaa että sai nostettua keulaa. loppu säätöpultista varat
miten tuo boorin siirto käytännössä tehdään?
siis mahdollisimman helposti pihamaalla... sama mutteriko auki jota tuossa ylempänä kiritään ja mitä sitten?
miten se boorin oikea asento kuuluu merkitä ettei mene suteen?

tartteeko siihen etuperän korkeuteen koskee eli olikos siinä etukardaanissa normaali ristikot vai jotain muuta? akselin laskeminen tarkoitti varmaan niitä yläpallojen siirtoa?

mitenkäs nuo SOA taka-akselin tallat kannattais tehdä? toissa talvena chevy pickupiin tein tallat kulmasta ja latakasta, oliko niissä jousissa mitään erikoisia niittejä tai ohjureita mitä pitäis väistää?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.09.2009, 20:30
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
miten tuo boorin siirto käytännössä tehdään?
siis mahdollisimman helposti pihamaalla... sama mutteriko auki jota tuossa ylempänä kiritään ja mitä sitten?
miten se boorin oikea asento kuuluu merkitä ettei mene suteen?
vääntösauva menee alatukivarteen ja on palikka mikä on 2 pultilla kiinni tukivarress. se irti ni pystyy asentoa muuttaan. merkata pitää ettei mene pieleen. muista löysätä vääntösauva jännityksistä ennen ku meet löysää alatukivaresta irti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PickUpin lavan pituus?? Tekniikka & Jutustelu 31 20.12.2014 19:59
isuzu campo korotus apua tomppa78 Tekniikka & Jutustelu 0 18.09.2008 20:30
O: 720 pickupin keula Watti O/M/V Muut 2 06.10.2005 16:07
Minkä 4x4 PickUpin ostaisitte? wallu Chit-Chat 24 23.08.2005 09:34
o: Chevy Pickupin takapakat JanneBlomgren O/M/V Muut 0 17.01.2004 20:43


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).