|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
orbitrol ohjauksestaorbitrooli ohjaus valmistu juuri patrolliin mutta ei ollut ihan sellaista voimaa mitä olin odottanut pumppu on hihna vetoinen bosch orbitrooli on danfoss molemmat sampo puimakoneesta sylinteri on 20/40/200 mitoilla pienen testauksen jälkeen näkyy orbi vuotavan ohjausakselin juuresta. Noihinhan vissiin saa tiivisteitä ja ne vissiin pystyy itse ilman erikoistyökaluja vaihtamaan? voikohan vuoto vaikuttaa käännön tehoon vai onko tuo sylinteri liian pienellä männällä? vai eikö paine riitä? auto 37x13 boggereilla painetta ehkä noin. 0,3bar paikallaan ei jaksa kääntää mutta kun auto vähänkin liikkuu niin sit on aika herkkä pyöritellä.
|
#2
|
|||
|
|||
no kyl se vuoto ainakin heikentää tehoa et korjaa se nyt ensin
|
#3
|
||||
|
||||
Paine? Kestää vissiin 150 bar? Paineet kaakkoon, pitäs olla voimaa.
Jos vuotaa ulos päin, on kyseessä ihan normi stefa. 5 bar paineen sietokyky riittää. Kyse on kotlelovuodosta.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin. |
#4
|
||||
|
||||
joo täytyy huomena kysellä korjaussarjaa tuohon ei se vuoto mikään kovin paha ole mutta kääntelyn jälkeen vähän tiputtelee mutta onko tuo sylinterin männän koko riittävä vai pitäskö se olla isompi on tuo ohjaus noinkin parempi kuin alkuperäinen mutta sais se olla sellainen että paikallaan pyörät kääntyy.
|
#5
|
||||
|
||||
painemittari???
Laita painemittari jotta tiedät edes onko se pumppu enää kunnossa. Omassa lelussa eka pumppu antoi vain n. 60bar painetta, ei jaksanu edes auton liikkuessa kääntää pyöriä, vaihdoin uuden pumpun = n. 110bar niin jo alko pyörät kääntymään.
Sylinterimitat mulla on muistaakseni suunnilleen samat ja renkaat pari numeroo isommat joissa paineita 0,2bar. |
#6
|
||||
|
||||
Mulla oli 20/50/200 läpimenevä sylinteri ja sillä kyllä käänty ihan suht hyvin pyörät. Jos oli laskeutumassa jostain alas ja kaikki paino etupäällä ni sitten ei oikein meinannu kääntyä pyörät, mut muuten kyllä ihan hyvin pelas. Niin ja pumppuna oli ihan hydraulipumppu ja 95bar painetta.
|
#7
|
||||
|
||||
jep no täytyy edetä ohjeiden mukaisesti meinas vaan tiivisteiden saanti olla probleema danfossin maahantuojan kautta toimitusaikaa noin kuukausi mutta onneks löyty hydro key vai mikä se liike oli hyllystä korjaussatsi tuohon.
|
#8
|
||||
|
||||
nyt on painemittari kiinni aluksi ei näyttänyt kuin 60bar ja sit kun orbista sääti sitä venttiiliä mikä on kuusiokolo ropun alla tuli sellaisia 95-100bar lukemia sen enempää ei ole säätövaraa sinä venttiilissä parani huomattavasti kääntyvyys mutta ei vieläkään riittävän hyvä. uusi tiiviste satsi laitettu ei taida pitää vuotaa edelleen samasta paikasta mutta pumpussa varmaan on riitävät painet taidan heittää ropukoppaan koko orbin mistä saa edullisimmin uusia?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
VNT turboista ja niiden ohjauksesta? | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.08.2009 21:35 |
BJ:n ohjauksesta | JarLaa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.01.2008 21:55 |
HJ:n ohjauksesta | LCHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.08.2007 20:21 |
discon ohjauksesta.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 24.11.2006 16:22 |
Kysymys HJ:n ohjauksesta? | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 06.10.2004 16:26 |