|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Y-linkki alustaKoitin ettiä topikkeja noista, mut enhän mie niitä löytäny. Elikkä tarvittais tietoa kyseisestä ratkaisusta. Tai oikeestaan toteutus kuvia. Eli tälläsestä alustasta.
|
#2
|
||||
|
||||
Mun profiilissa on jotain kuvia omasta suzuki projektista. Joustoja saa ainakin helposti niin paljon kuin tykkää ,ittellä rajottaa y-linkin nivelet jotka on pienet raktorin vetovarrenpäät 10e/kpl makso pulttisalissa.
Akselit pysyy hyvin paikoillaan ja suojaa kardaaneja myös erinomaisesti. |
#3
|
||||
|
||||
Tuosta korikiinnikkeestä saisiko parempia kuvia? Tämähän vaikuttaapi perin mielenkiintoiselta
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#4
|
||||
|
||||
Mikä korikiinnike?
|
#5
|
||||
|
||||
Jollain kai tuokin käikäle kiinnitetään runkoon?
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#6
|
|||
|
|||
hurrien spidereissa on tollain itellä on huomattavasti vahvemmin tehty (ei ollut koneella kuvaa)
|
#7
|
||||
|
||||
Takana toi palkki on irrotettava että saa tiputettua jakiksen pois. |
#8
|
||||
|
||||
kiitosta kuvatuksesta, tuo selventi. Mitä muita etuja tässä on 4linkkiin verraten kuin helppo tehdä ja saa joustoja paaljon?
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#9
|
||||
|
||||
Ja mitä huonoja puolia nelilinkkiin verrattuna?
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#10
|
|||
|
|||
kardaani 100% suojassa
|
#11
|
||||
|
||||
tuol on jotain kuvii lisää
http://www.g-69.tk/joomla/index.php?...=article&id=58 omassa noi panssarit oli parasta koko systeemissä, ei tarvinnu ikinä varoa kardaaneita. hyvin tehty 4 linkki pesee mennen tullen ton syteemin kaikessa muussa paitsi kardaanin suojauksessa ja hinnassa.
__________________
Toyotan Lantikka Mailman Paras Jeep https://www.youtube.com/c/TJussilainen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99579 |
#12
|
||||
|
||||
Vain Unimogin kardaanit on 100% suojassa.
http://static.petrisimolin.com/galle...auli-taka2.jpg |
#13
|
||||
|
||||
Minkäs kokosia niveliä ootte yläpäässä käyttäny ja kuinkas paksusta tavarasta noi varret ootte tehny? Tarviikos akselin puolelle mitään puslia?
|
#14
|
||||
|
||||
Suohon upotettuna toimii varmaan helvetin hyvänä ankkurina?
|
#15
|
||||
|
||||
Itte olen ainakin huomannu kolmilinkissä missä on se levy panssarin virkaa hoitamassa.
Että kun survoo suossa välillä takarenkaat menettävät täysin pitonsa kun levy alkaa kantamaan...
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#16
|
||||
|
||||
Itse ratkaisin asian itse sorvatulla 60mm kuulalla johon sit yli jämäkkää palkkia perään asti ja sieltä sit hitsaten. Eli ei puslia ja puslia ei tarvii vaikka olis varret perästä esim. pulteilla.
|
#17
|
||||
|
||||
Tässä kuula.
|
#18
|
||||
|
||||
4-linkissä akselille tuleva voima käytetään eteenpäin menemiseen. 1-linkissä voimaa käytetään korin nostamiseen ja siten myös jousituksen geometria on mitä sattuu.
|
#19
|
||||
|
||||
Siks ahdot nostetaankin 3 baariin. Eihän y-linkki mikään hyvä ole, mut omalta osalta vetoan nimenomaan yksinkertaisuuteen. Panhard tanko lienee ainut särkyvä osa minun versiossa.
|
#20
|
||||
|
||||
Minkä kokonen reikä tossa nivelessä on? Eli kuinka paksu tappi/pultti? Minkä vahvusta putkee noi varret on?
|
#21
|
||||
|
||||
Olikohan 24mm, kuitenkin siihen sopi pultti suoraan aika tiukasti. Varret on 60mm halkasija ja 4mm seinämällä, hitsattu suoraan akseliin kiinni.
Mun mielestä sitä levyä ei kannata laittaa ollenkaan ja jos kardaani vaatii lisäsuojaa niin pistää vaikka jonku putken siihen alapuolelle. Joustaa sen 103cm renkaan alimmasta kohtaa maahan ,siihen loppuu nivelistä vara. Viimeksi muokannut jampeli : 10.08.2009 19:31 |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
Pitäskö tuon yläpään nivelen olla jakolaatikon kardaanin laipan kohdalla vai??? Oisko Jampelilla laittaa sivusuunnasta kuvaa?
Viimeksi muokannut Jii-Jii : 14.08.2009 22:14 |
#24
|
||||
|
||||
Jampelin autossa on mun mielestä jousitusgeometria kohdallaan,lähes täydellinen.
|
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla on n. 8cm kardaanin nivelestä alaspäin ja auton pituus suunnassa kohdakkain. Suzukin omat kardaanin liut riittää hyvin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj-alusta | bj-hj bertta | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2009 10:20 |
W-linkki?! | Nipa | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.01.2008 16:24 |
O: HJ 60 alusta srj | TOJOHJ60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.10.2007 13:55 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
4X4 linkki | Bruno | Linkit | 0 | 03.02.2006 21:39 |