Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2009, 11:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Rungon vaihtaminen


Onko kellään kokemusta ruosteettoman erillisrungon tuonnista ulkomailta ja siihen liittyvistä seikoista? Mikä on AKE:n ja katsastuksen kanta asiaan ja mitä todistuksia tms. tarvitaan? Paljonko rungonvaihto syö alkuperäisyyysprosentteja? Itsellä on aikomus suorituttaa moinen operaatio lavamitsulle jossain vaiheessa, samalla voisi sinkittää rungon ja kenties korottaa...

Niin, ja jos jollakulla on tietoa auto/konekorjaamoista, joilla olisi taito ja välineet tämä tehdä, niin olen kiitollinen tiedosta. Erityisesti Pirkanmaan tai Uudenmaan alueella...

P.S. Mitä muuten kannattaa vetää sinkin päälle? Epoksia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2009, 11:51
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Jos koko rungon meinaat vaihtaa niin kanattaa käydä konttorilla ensiksi
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2009, 11:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Vielä aiheeseen: Onko kukaan teettänyt isompia remontteja autolleen Eestissä? Tietoja korjaamoyrityksistä esim. Tallinna -Tartto -akselilla ja mikä on hintataso Suomeen verrattuna?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2009, 12:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ite kävin vastaavaa konttorilla kyselemässä, niin sieltä antovat ohjeeksi, jotta "runkoa voi ruostekorjata, kuhan alkuperäistä vastaava lujuus säilyy ja runkonumeron kohta jää alkuperästä". Jälkikäteen ei kukaan tiedä, että runko on vaihdettu. Eikä se kyllä ketään kiinnostakkaan.

Eli leikkaa/liimaa pätkä runkoa, niin pääsee kaikista helpoimmalla paperisodasta. Muuten voi olla että joutuu maksamaan uudesta rungosta autoveronkin, koska silloin tuodaan "uusi auto" maahan, joka täytyy rekisteröidä ja johon on vaihdettu osia 80%
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2009, 13:13
veejii:n Avatar
veejii veejii ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 17.06.04
Sijainti: Paimio
Viestit: 903
Perusasetus

kysypäs offroadpajan Antilta, kaveri toi lantikan ja rangen uustuotantorunkoja joitakin kipaleita ja ei niiden kanssa ongelmia ollut muistaakseni, Antti varmasti muistaa prosenttien kiemurat ja menettelyt..
Vanhemmissa lantikoissa tosin ei runkonumeroa vielä ollut keksittykään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2009, 19:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Rungosta menee 24 %. Epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa tosiaan käyttää konttorilla ensin näytillä.

Uuteen runkoon meislataan vanha numero ja vanha ylimeistetään (tehdasuudessa ei tietenkään numeroa ole). Sen jälkeen muutoskatsastus.

Tästä osaluettelon takasivulta löytyy noi prosentit: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 26.02.2009 19:28 Perustelu: linkki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangen vaihdelaatikon vaihtaminen janiojan Tekniikka & Jutustelu 10 05.05.2008 21:10
Hilux N110 Penkkien vaihtaminen? dragonfly Tekniikka & Jutustelu 3 20.12.2007 18:31
Oletussähköpostiohjelman vaihtaminen? Reetu Chit-Chat 13 23.01.2006 19:18
Moottorin vaihtaminen ja lainsäädäntö Masu Tekniikka & Jutustelu 10 25.08.2005 07:17
Automaattisen napalukon vaihtaminen manuaaliseen? Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 11 20.10.2004 17:09


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).