|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Rungon vaihtaminenOnko kellään kokemusta ruosteettoman erillisrungon tuonnista ulkomailta ja siihen liittyvistä seikoista? Mikä on AKE:n ja katsastuksen kanta asiaan ja mitä todistuksia tms. tarvitaan? Paljonko rungonvaihto syö alkuperäisyyysprosentteja? Itsellä on aikomus suorituttaa moinen operaatio lavamitsulle jossain vaiheessa, samalla voisi sinkittää rungon ja kenties korottaa... Niin, ja jos jollakulla on tietoa auto/konekorjaamoista, joilla olisi taito ja välineet tämä tehdä, niin olen kiitollinen tiedosta. Erityisesti Pirkanmaan tai Uudenmaan alueella... P.S. Mitä muuten kannattaa vetää sinkin päälle? Epoksia?
|
#2
|
||||
|
||||
Jos koko rungon meinaat vaihtaa niin kanattaa käydä konttorilla ensiksi
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#3
|
|||
|
|||
Vielä aiheeseen: Onko kukaan teettänyt isompia remontteja autolleen Eestissä? Tietoja korjaamoyrityksistä esim. Tallinna -Tartto -akselilla ja mikä on hintataso Suomeen verrattuna?
|
#4
|
|||
|
|||
Ite kävin vastaavaa konttorilla kyselemässä, niin sieltä antovat ohjeeksi, jotta "runkoa voi ruostekorjata, kuhan alkuperäistä vastaava lujuus säilyy ja runkonumeron kohta jää alkuperästä". Jälkikäteen ei kukaan tiedä, että runko on vaihdettu. Eikä se kyllä ketään kiinnostakkaan.
Eli leikkaa/liimaa pätkä runkoa, niin pääsee kaikista helpoimmalla paperisodasta. Muuten voi olla että joutuu maksamaan uudesta rungosta autoveronkin, koska silloin tuodaan "uusi auto" maahan, joka täytyy rekisteröidä ja johon on vaihdettu osia 80% |
#5
|
||||
|
||||
kysypäs offroadpajan Antilta, kaveri toi lantikan ja rangen uustuotantorunkoja joitakin kipaleita ja ei niiden kanssa ongelmia ollut muistaakseni, Antti varmasti muistaa prosenttien kiemurat ja menettelyt..
Vanhemmissa lantikoissa tosin ei runkonumeroa vielä ollut keksittykään. |
#6
|
||||
|
||||
Rungosta menee 24 %. Epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa tosiaan käyttää konttorilla ensin näytillä.
Uuteen runkoon meislataan vanha numero ja vanha ylimeistetään (tehdasuudessa ei tietenkään numeroa ole). Sen jälkeen muutoskatsastus. Tästä osaluettelon takasivulta löytyy noi prosentit: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf Viimeksi muokannut -MaTTi- : 26.02.2009 19:28 Perustelu: linkki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangen vaihdelaatikon vaihtaminen | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.05.2008 21:10 |
Hilux N110 Penkkien vaihtaminen? | dragonfly | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.12.2007 18:31 |
Oletussähköpostiohjelman vaihtaminen? | Reetu | Chit-Chat | 13 | 23.01.2006 19:18 |
Moottorin vaihtaminen ja lainsäädäntö | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.08.2005 07:17 |
Automaattisen napalukon vaihtaminen manuaaliseen? | Hammer__ | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.10.2004 17:09 |