Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2009, 14:28
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Vanhan kempin elvytys


Olis tommone vanha Kempomat 320, mikä oletettavasti on sanonut sopimuksen irti, kun tuuletin on lakannut pyörimästä, kiitos pölyn ja lian.

Joskus on näköjään tehty joitain uusia kytkentöjä, mutta onkohan korjattavissta, kun jälki on seuraavanlaista?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva858.jpg‎
Views:	953
Size:	49,1 Kt
ID:	3589   Click image for larger version

Name:	Kuva861.jpg‎
Views:	938
Size:	40,1 Kt
ID:	3590  
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2009, 15:05
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.943
Perusasetus

Voipi ollakki korjattavissa, eri asia miten turvallinen sitten käytössä on.
Sieltähän se kuumenee missä ahtainta on virran kulkea.
Tuossa näyttää olevan kuvassa se "ahtain" kohta

Yleismittarilla käämit tutkien ettei ole lakat sulanut tms. oikareita.
Tommosen uuden kytkentäriman pitäis löytymän alan liikkeistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2009, 15:08
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Mulla on käytössä ra 300 kemppi. Lakkas kanssa tuuletin pyörimästä, mutta ei taida kevyessä käytössä kuumeta.

Taitaa sinun kone vaatia uusia osia, tuleekohan kallista?


Tuulettimen kytkentä on mielestäni outo.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2009, 15:15
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6LPK Näytä viesti
Voipi ollakki korjattavissa, eri asia miten turvallinen sitten käytössä on.
Sieltähän se kuumenee missä ahtainta on virran kulkea.
Tuossa näyttää olevan kuvassa se "ahtain" kohta

Yleismittarilla käämit tutkien ettei ole lakat sulanut tms. oikareita.
Tommosen uuden kytkentäriman pitäis löytymän alan liikkeistä.

Silmämääräsesti ja myös nuuhkien tutkin käämit, niin ei näyttäs siipeensä saaneilta.
Tuntuis tällä hetkellä, että toi kisko liittimineen on ainut damagea ottanut kohta heppikoneessa.
Kuinka toi käämien ehjyyden testaaminen yleismittarilla?
Mittari "piippaus" asentoon ja karvat kiinni käämin piuhoihin. Jos piippaa, niin johtaa virtaa = Kunnossa?

Joo ja ite jätän Raskaan sarjan sähköt oikeesti asioista perillä oleville, eli kaverille Mutta ajattelin nyt aluks udella täältä, jos edes sais pientä osviittaa, että heitänkö ton suoraa tallinovesta pihalle, vai nou..
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other.

Viimeksi muokannut Kovakalu69 : 05.02.2009 15:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2009, 15:46
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Kyllä tuon sähkömies vielä elvyttää.. Vähän samannäköinen kun työmaalla vuosia hitaamon nurkassa seisonut esappi, sen jälkeen kun olin tökännyt siihen virrat päälle, sen enempiä puhaltelematta... Kävi hitonmoinen tussaus savun ja tulen tullessa kaikista reijistä! Oli vähän kerännyt rautapölyä sisuksiinsa seisoessaan. Sähkömies vaihtoi pari piuhaa ja taas toimi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.02.2009, 17:21
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

hieman ot:

mut kyllä hitsi koneesta komeet savut lähtee. mie aikanaan poltin yhen 320A kempin. täysillä virroilla hitsatessa kesken sauman lopetti langan syötön ja helvetilliset savut tulvi koneesta. kyllä melko nopsaan tyhjeni 300m2 halli ihmisistä oli ihan oikeesti kunnon savupatsas ihan kuin lavallinen renkaita ois ollu tulessa. miekin lähin aluks savua karkuun mut sitten käännyin ympäri ja vetäsin töpselin seinästä ja jatkoin sitte ulko ovelle seuraamaan tilanteen kehitystä... siitä se savu sitte hälveni ja mie vaihoin konettaja jatkoin sauman vetoo
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.02.2009, 21:06
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 Näytä viesti
Kuinka toi käämien ehjyyden testaaminen yleismittarilla?
Mittari "piippaus" asentoon ja karvat kiinni käämin piuhoihin. Jos piippaa, niin johtaa virtaa = Kunnossa?
Ei noin, koska se piippari-toiminto ei erottele oikosulkua ehjästä käämistä. Ne piippari- eli johtavuusmittaukset tulkitsee monesti kaikki alle 40 ohmin vastukset johtavaksi tilaksi ja sitten piippaa.

Ne käämit pitäisi irrottaa siitä liitinrimasta ja mitata jokaisen vaiheen käämin vastusarvo, vaikka sillä piippimodella, mutta katsoa mittarin näytöstä oikea arvo. Ne ei saisi poiketa toisistaan isommin. Mittaus pitäisi tehdä sekä ensiö- että toisiokäämeille, siis 6 mittausta. Ensiöistä löytyy isommat vastusarvot kuin toisioista. Toisiot on ne tasasuuntaajan puoleiset ja ensiöt on imatran voiman puolella.

Tuolla mainittiin, että tuulettimen kytkentä on outo. Se voi hyvin olla kahden vaiheen välissä, siis 400V moottori siinä flektissä. Joskus sitä kytkentää luullaan viaksi, mutta voi olla noinkin jos moottori on sille jännitteelle tarkoitettu.

Liitinrimassa on voinut olla löysä ruuvi ja siitä se on alkanut kuumenemaan. Meillä meni kerran sähköliesi Kuusakosken kuormaan juuri liitinrimassa olleen löysän liitoksen vuoksi, kun rima suli möykyksi ja siitä aiheutui muutakin damagea.

Siinä hitsissä sen riman kuumenemisessa on se huono puoli, että ne hitsin paksut kuparijohdot johtaa lämpöä hyvin, joten käämiltä tulevan johdon eristelakkaus saattaa olla sulanut kohti sitä käämiä. Ei näytä kovin huonolta. Joku sähkömies sen varmaan tutkii ja mittaa. Nehän toimii kaljalla, siis ne sähkömiehet
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2009, 21:38
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Ei noin, koska se piippari-toiminto ei erottele oikosulkua ehjästä käämistä. Ne piippari- eli johtavuusmittaukset tulkitsee monesti kaikki alle 40 ohmin vastukset johtavaksi tilaksi ja sitten piippaa.

Ne käämit pitäisi irrottaa siitä liitinrimasta ja mitata jokaisen vaiheen käämin vastusarvo, vaikka sillä piippimodella, mutta katsoa mittarin näytöstä oikea arvo. Ne ei saisi poiketa toisistaan isommin. Mittaus pitäisi tehdä sekä ensiö- että toisiokäämeille, siis 6 mittausta. Ensiöistä löytyy isommat vastusarvot kuin toisioista. Toisiot on ne tasasuuntaajan puoleiset ja ensiöt on imatran voiman puolella.

Tuolla mainittiin, että tuulettimen kytkentä on outo. Se voi hyvin olla kahden vaiheen välissä, siis 400V moottori siinä flektissä. Joskus sitä kytkentää luullaan viaksi, mutta voi olla noinkin jos moottori on sille jännitteelle tarkoitettu.

Liitinrimassa on voinut olla löysä ruuvi ja siitä se on alkanut kuumenemaan. Meillä meni kerran sähköliesi Kuusakosken kuormaan juuri liitinrimassa olleen löysän liitoksen vuoksi, kun rima suli möykyksi ja siitä aiheutui muutakin damagea.

Siinä hitsissä sen riman kuumenemisessa on se huono puoli, että ne hitsin paksut kuparijohdot johtaa lämpöä hyvin, joten käämiltä tulevan johdon eristelakkaus saattaa olla sulanut kohti sitä käämiä. Ei näytä kovin huonolta. Joku sähkömies sen varmaan tutkii ja mittaa. Nehän toimii kaljalla, siis ne sähkömiehet

Tuttu cable guy (olit oikeassa, janoisia yksilöitä) mittas ja vertas viereisen muuntajan arvoihin, hetki sitten ja totes, että tuntuupi olevan ehjä. Sanoi koittavansa saada eristysvastusmittarin tjtn lainaksi, niin sillä viimestään selviää käämien ehjyyden.
No pitää nyt aluks uusia toi kosketinrima ja kyrvähtäneet piuhat, niin voi tulille lyödessä
päätellä savun määrästä, onko toimiva, vai ei
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.08.2014, 12:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luppakorva Näytä viesti
Mulla on käytössä ra 300 kemppi. Lakkas kanssa tuuletin pyörimästä, mutta ei taida kevyessä käytössä kuumeta.

Taitaa sinun kone vaatia uusia osia, tuleekohan kallista?


Tuulettimen kytkentä on mielestäni outo.

Vanha ketju, mutta saisiko tuollaisesta RA kempistä virtalähteen ac/dc tigille jos ottaisi vaihtoehtoiset virtalähdöt ohi tasasuuntaajan? LHF laatikot ei enää olisi kalliita nykyään...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kempin mig T€€MU O/M/V Muut 0 13.07.2008 13:35
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09
Käkikellon elvytys S-V Tekniikka & Jutustelu 7 01.05.2005 18:39
Track lokin(kitkalukon) elvytys/kiristys? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 5 22.04.2005 15:44


Sivu luotu: 05:09 (GMT +2).