Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2008, 09:47
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Pinzgauer 712 vs. Volvo C304


Hyvää joulua kaikille,

Olen tässä kahden vaiheilla auton valinnan suhteen. Etsiskelen itselleni maastoajoon ja pienehköille safareille soveltuvaa peliä, johon mahtuisi "mukavasti" kaksi ihmistä majoittumaan.

Vaihtoehdoikseni olen karsinut Pinzgauer 712 ja Volvon C304 (TGB13). Haluaisin kuulla kokeneempien harrastajien ajatuksia siitä kumman ottaisivat. Veikkaisin melkein että kaikki valitsevat Volvon koska siitä on paljon kokemuksia Suomessa ja varaosia saa ilmeisesti maan rajojen sisäpuolelta. Jos kuitenkin olisin valmis tilailemaan osia ulkomaita myöten, niin ratkaisevaksi tekijäksi noussee maastokelpoisuus. Onko kenelläkään hajua siitä miten nämä autot vertautuvat toisiinsa siinä suhteessa? Netistäkään en oikein löytänyt mitään (paitsi videon, jossa Pinz hinaa Volvon kurasta .

Fiilistuntumalta Pinz, mutta järki Volvo. Kumpaa seurata?

Riku

P.S. Volvon eduksi laskettakoon, että olen saanut kontaktin jo kahteen varteenotettavaan vaihtoehtoon kun taas Pinz rintama vaikenee..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2008, 12:08
Grude Grude ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.08
Sijainti: Sipoo
Viestit: 70
Perusasetus

Pinzgauer 712 vs. Volvo C304


Olekkos Protoa miettinyt? osien hankinta ainakin helepompaa kuin Pinzaugerisa, lienee vankempikin kuin volvo...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2008, 12:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Question

Onkos noille Protoille ajelupaikkoja


Pääsekö tollasella Protolla ajelemaan muualla kuin tiellä??? Onkos jossakin ajopaikkoja kuorkeille???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2008, 12:56
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Yks sähköyhtiöhän noita Pinzgauereita tilaili joskus 80-luvulla omaan käyttöönsä ja kuulemma muistiin jäi isot laskut akseleiden särkymisestä.Jos haluat olla erilainen offari niin osta Pinzi ei tuu ihan heti toista samanlaista vastaan.Ja eBay on kummallisen hyväksi havaittu asia Haflingeriin osia ostellessa ja siellä surffatessa tulee aika usein Pinzin osiakin vastaan varsinki Saksan ja Itävallan eBayssä surffatessa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2008, 13:48
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

volvo helpompi ja varmasto paljon halvempi! mäyrikseen mahtu sängyt ja "keittiö" jos retkeillä aikoo.en usko että volvo jää hopealle maastossakaan? katsele you tubesta riskiretki videoita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2008, 13:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mitäs tommonen 6x6 pinzi maksaa suomeen roudattuna ja kilvitettynä?

Entäs mitä sukupolvea kannattaa silmäillä?
Kaikki taitaa olla "risuvetosia" ja vanhemmat ihmajäähdytteisillä volkkarin bensakoneilla...

Volvojen hinnat on pompsahtaneet taivaisiin, niin tuommosesta vois rakennella safariautoa...
Tosin, miten kestänee nuo akselit sitten isoja boggereita, kun sumujen saarella valmistuvat nykyisin?

Pari vuotta sitten oli nettiautossakin mäyriksiä kahteen tonniin leimattuna, mutta tänään ei taida kuudellakaan irrota.

edit: http://cgi.ebay.com/Steyr-Puch-PINZG...em370132617274

Viimeksi muokannut Viipo : 24.12.2008 14:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2008, 17:35
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Olen katsonut, että suunnilleen samoissa hinnoissa nuo pyörivät. Kympin hujakoilla hyvät yksilöt. Volvo ehkä tonnin halvempi. Kuorkiksi kun rekisteröi, niin autovero ja käyttömaksutkin on nollia.

Pinzgaueriin ajattelin kyllä päätyä, mikäli vain hyvä löytyy. Siinä miellyttää kevyempi rakenne ja kenties hieman pienempi bensankulutus. Tilaa on varmasti aivan riittävästi. Mutta mutta.. ei tämä mitenkään kiveen hakattu päätös ole. Ruotsin puolelta on kuvia tulossa kuuleman mukaan "erittäin hyvästä" C304 yksilöstä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.12.2008, 20:04
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Pinzgauer on maastoautojen Citroen 2CV.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.12.2008, 20:45
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

noita mäyriksiä ruotsista alkaen 32000ruunua! kallein ollu noin 80000tonnia vinsseillä ja pökkyröillä. seurannu noin vuoden verran. blocket.se. hauksi volvo tgb ,volvo valp tai terrängebil. kympillä tuo jo useamman ni ei lopu varaosat.

Viimeksi muokannut niko69 : 24.12.2008 20:48
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.12.2008, 20:52
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.376
Perusasetus

Täällä joensuussa yksi pinzi,hyvin on mennynnä safareilla mukana eikä oo menny vielä rikkikän koskaan. Saattas olla vaikka myymässä,kysäsenkö?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.12.2008, 21:37
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Ostaa volvon ja ymppää siihen mersun 3litrasen kutosen... tulee "vähän" vääntöä lisää ja kulutus tippuu reilusti. Ja volvossa ei oikeestaan saa muuta ku raidetangon rikki ajamalla jos ei osaa varoa...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.12.2008, 22:57
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timmy Näytä viesti
Täällä joensuussa yksi pinzi,hyvin on mennynnä safareilla mukana eikä oo menny vielä rikkikän koskaan. Saattas olla vaikka myymässä,kysäsenkö?
Thänks vaan, mutta taidan kysellä kaupoista. Haluun vähän jotain spessuu värii Vaikka enhämmä tiiä minkä värinen se Joensuun vehje on, mutta saattaapa olla army-vihreä.. Mut jos on 712 hard-toppi, niin voisihan siitä kuvan katsoa jos netistä löytyy. Ei nyt mun takia tarvi lähteä kameraa lataamaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
noita mäyriksiä ruotsista alkaen 32000ruunua! kallein ollu noin 80000tonnia vinsseillä ja pökkyröillä. seurannu noin vuoden verran. blocket.se. hauksi volvo tgb ,volvo valp tai terrängebil. kympillä tuo jo useamman ni ei lopu varaosat.
Joo, mutta sanoinkin että hyvät on kympin hujakoilla.. Niihin ei tartte varaosa-autoa hinaukseen No OK, ehkä liioittelin hieman.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.12.2008, 23:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Pääsekö tollasella Protolla ajelemaan muualla kuin tiellä??? Onkos jossakin ajopaikkoja kuorkeille???
6x6 volvo on myös kuorma-auto, vaikka on kooltaan ja näöltään pitkä pakettiauto.

Mäyriksen painoa en tiedä, mutta proto-sisu painaa 5500 kg.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.12.2008, 00:52
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.640
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
6x6 volvo on myös kuorma-auto, vaikka on kooltaan ja näöltään pitkä pakettiauto.

Mäyriksen painoa en tiedä, mutta proto-sisu painaa 5500 kg.
vakio mäyris noin 2800kg
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.12.2008, 19:04
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Cool

Isot Volvot kuorkkeja?


Taitaa kaikki 6x6 Volvot olla kuorma-autoja, ja kuorma-autoille on vähemmän ajomahdollisuuksia kuin henkilöautoille. Kolmiakselinen C304 eli mäyris lienee myös aina kuorma-auto. Mitenkäs tuon kaksiakselinen C304 Ambulance? Onkohan sellaisia näkynyt missään? Olisiko se rekisteröitävissä henkilö- vai kuorma-autoksi. Sellaisia on ainakin joskus ollut Operators Manualin mukaan: http://www.c303.de/c303-pdf/manual/V...orsManual1.pdf. Maksimipainot taitaa senkin kaikilla versioilla mennä yli 3500kg.

Osta blondi: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=164
12V sähköillä oleva henkilöauto. Vain 5500 eurolla todella maastokelpoinen jo vakiovarustuksella. Ja kuten joku jo sanoikin, niin siihen kun vaihtaan Mersun dieselkoneen niin kulutukset saa pieniksi.

T:Ismo
p. 040-5324598

Viimeksi muokannut ismo : 27.12.2008 20:09
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.12.2008, 22:24
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

volvon dieselöinti henkilöautona ni mites noi maksut pompsahtaa? mäyris kuorkkina eri asia??
en ole ikinä dieseliä omistanut!
mersun 3.0 td pienellä panostuksella jo "lennättää" vulvaa ja ruotsissa myyvät muutos sarjaa valmiilla paloilla.

Viimeksi muokannut niko69 : 27.12.2008 22:26
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo C304 6x6 ampulanssi farmari O/M/V Ajoneuvot 12 02.03.2011 15:28
Ostetaan Volvo c304 tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.07.2008 21:57
M:volvo c304 x2 ja c303 offisika O/M/V Ajoneuvot 3 14.12.2007 12:58
M :2kpl volvo c304 offisika O/M/V Ajoneuvot 2 07.03.2007 07:28
Rankkaa ajoa Volvo C304:lla Linkit 3 27.05.2005 08:32


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).