|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Renkaan nastoitusMeinasin uhrata nuo Duellerit talvikäyttöön ja nastoittaa ne, koneet, porat ja nastat olis, mutta mitenkä laittasi nuo nastat Eikun ehdotuksia, mitenkähän noin? menee melko samaan riviin,,,ja pitäiskö varalta ottaa tuo paikkaus sarja viereen
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#2
|
|||
|
|||
Paljonkin meinaat nastoja laittaa jos tuolleen 2 vierekkäin laitat
|
#3
|
||||
|
||||
Juu, rupesin tuossa itsekkin laskemaan noita ,taitaa pitää tyytyä yhteen nastaan palaa kohden.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#4
|
||||
|
||||
Jossullon paineilma vinku, niin laita siihen nastasta riippuen soppeli puuterä (5mm ?)
Sillä oli reipasta tökkiä mutikoihin reikiä, eikä kumi niinkään savunnut. Ja mutikoissa nappulat liki samaa kokoa kuin tossa kuvan duellerissa. Isoihin sivunappuloihin mahtui ja pysyy hyvin kaksi nastaa. |
#5
|
||||
|
||||
Paineilma vinku löytyy ja kävin rengasliikkeestä hakemassa terän ja siihen stopparin, terä kyllä muistuttaa puuterää (3mm).Nastoja on kahta eri mallia, ja taitavat olla niitä vanhan ajan piikkejä Kuvassa mukana "Pakollinen" vertailukohde
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#6
|
|||
|
|||
Isoon nappulaanhan mahtuu nasta kolmeen kohtaan, niin eikö olisi hyvä laittaa kolmeen riviin. Vasen - keski - oikea, joka kolmannessa samassa rivissä.
E: siis niinkun kuusi riviä nastoja renkaassa. |
#7
|
||||
|
||||
Onko kukaan mahtanyt kokeilla semmosia ruuvattavia nastoja? mönkijöissä yms käytettyjä malleja..
|
#8
|
|||
|
|||
Olis kiva tietää miten ne pysyy esim. 80 km/h paikallaan...ei voi jenka enää pitää. Luultavasti ihan tieliikenteeseen tulossa nuo rinkulat kumminkin...
|
#9
|
||||
|
||||
Kylläpä taitas mahtua, noinhan se vois olla viisain laittaa.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#10
|
||||
|
||||
Noista nastoista luin jostain, katkeavat kuulemma helposti ja kierre jää renkaaseen. Sopivan kiven painaessa kuulemma voi mennä se kierreosa sitten rungosta läpi.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#11
|
||||
|
||||
just nastotutin duellerit liikkeessä. Olivat laittaneet sivunappuloihin 2kpl/nappula, kaikki melkein samassa rivissä. Liian syvälle oli vielä sujahtanu, niin ei oikein pitoa ole.
Ruuvattavia nastoja oli raktorissa yhden talven, tai siis kaksi viikkoa jonka aikana kulu loppu kokonaan. Nämä nastat oli siis ilman kovapalakärkeä |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#13
|
||||
|
||||
Joensuussa, Pohjolan renkaassa. 60€ ois ilm. ollu oikea hinta kaikille renkaille. Ite sain sukulaismiehen kautta vielä halvemmalla. Ei omasta mielestä kovin kallis...
|
#14
|
||||
|
||||
Ei oo paha hinta, mutta kun kerkesin jo vehkeetkin hommata niin pitää se kai yrittää, kai se on alotettava vararenkaasta ja vietävä loput pohjolan renkaaseen
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#15
|
||||
|
||||
Aikoinaan insat nastoitutin ja pintaan nastat sain ja tuli suoraan talvirenkaat. Jos kovin syvälle upotat niin ei mitään hyötyä just kuten gr totesi. Jos pitää leimata talvella niin muistaakseni on ihan lukumäärät olemassa nastoja per rengas mitä saa olla. Eli ei ihan kaikkia kannata laittaa mitä mahtuu
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#17
|
||||
|
||||
Nastoitus
Tuo nastamäärä on tosiaan rajattu ja nastan ulkonema ,mutta tässä on mun ehdotus kyseiseen hommaan hieman menee yli nastamäärä.
|
#18
|
||||
|
||||
Nastotusta
En viittiny ruveta porailemaan lisää reikiä,joten hyödynsin jo olemassa olevia.Mutta tavalliset h-a nastat ovat lapsellisia ja nastan reikiä hintsusti,niin päätin laittaa 19 milliset "piikit".aika kova ropina asfaltilla[]
|
#19
|
||||
|
||||
MaxiGrip
Käytössä on 11 milliset ruuvvattavat kovapala nastat, pitää riittävästi eikä kulu paljoakaan.
Viimetalvena tuli kolme neljä tonnia jeepillä ajettua ja suurin osa ajoista oli siirtymää asvaltilla kaverin kalliolle jossa nastoja hakattiin kunnolla kiviin. Tappiona yksi lohjennut kärki ja yhdestä kärki hävisi kokonaan, loput ovat kuin uusia. Samoja piikkejä alan alle ruuvvaamaan kun totean että talvi on oikeasti tullut ja saharoitten ominaisuudet ilman nastoja loppuu. Asennuksesta sen verran että sata kappaletta kiekossaan yks per pala ulkoreunaan hienosti mallattuna. Jeepin rojekti ketjussa muistaakseni joku kuvakin niistä on.
__________________
Joop |
#20
|
||||
|
||||
kaveri puhui että olivat laittaneet maxi grippejä rekan renkaisiin,täytyy ootella ja kysellä miten pysyy bopcatissa pysyy ainaskin hyvin
|
#21
|
||||
|
||||
Dodiin nyt saadaan siis aikaan oikea kestotesti kun rekkaan laitetaan itellä ei jeepillä tai raktorilla saa niin paljon kilometrejä että havannoista olisi mitään iloa.
__________________
Joop |
#22
|
||||
|
||||
Vanha aihe,mutta tyhjääkö sitä uutta avamaan. Eli tarkoitus olis nastoittaa yhdet lähes ajamattomat kitkat,reiät on jo valmiina joten niiden poraamista ei tarvitse miettiä. Kysymys kuuluukin että mistä olette ostaneet itsellenne noita "istutettavia" nastoja ja paljonko tällaiset yleensä ovat maksaneet? Nastoituskone pitäis löytyä jo ukon työpaikalta. Ja onkos renkaaseen merkitty erikseen onko niissä tehtaalla lähtiessä ollut nastoja vai ei,ettei katsastusmies ala hankalaksi kun tuo katsastus sattuu olemaan talvella?
|
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Renkaissa oleva pala on suht samaa kokoa kuin rekan kummeissa olevat palat. Kuorma-auton nastoilla veinasin nastoittaa: on tosi vahvoja,kesää kulutusta,tarvittaessa ruovittaa ym muita kokeiluja. Mut vaatii n 15-20mm kulutus pintaa muuten ei kyl onnistu. Katotaan mitä tulee... Hintakaan ei ole mahdoton jos hommaa nastat ja ite värkkää/ tussaroi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaan leikkaus | cruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 03.04.2021 14:13 |
bfg at nastoitus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.10.2007 16:01 | |
maastorenkaan nastoitus | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.09.2005 22:41 |
Renkaan kylkipaikkaus? | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.06.2005 20:19 |
renkaan et | Yleiset | 4 | 21.02.2004 16:19 |