|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Cherokee 1991Kuten tuolla yleisellä puolella onkin tullut jo kyseltyä vaikka mitä, niin tuo Jeep Cherokee 4.0l H.O 1991 tuli ostettua. Noh, koska ei oo ennen ollu... Jotain uusien osien sovittelua autoon tulee ja kiva olisi päästä möyrimään aina välillä mutaan. Noita safareita jotkut järjestää, mutta millä siellä sitten pärjäilee..? Näihin keree viellä paneutua tuonnenpana. Suojaväri tuli haettua kyllä autoon, ennen halliin ajoa eilen.. Auto on pääasiassa toisena harrasteautona, mutta sellaisena yritys pitää, että voi huoletta ajella arkiajoja kun siltä tuntuu (on vaan kiva ajaa,) mutta kahtellaan. Tässä ketjussa kantavana ajatuksena on ainakin allekirjoittaneella se, että saisi esiteltyä lisää kysymyksiä autoon liittyen ja jos viellä vastauksiakin saisi, kun tietoa tuntuu forumilla olevan. Jeep-Antti (tarkistettava tuo nimimerkki..) taitaa asua tässä jossain lähelläkin? Tällä hetkellä saatu perushuoltoa tehtyä, jotta auto saatiin turvallisin mielin ajettua Vaasasta Kuusankoskelle. Tässä viellä onnistuen. Alku matka meni oikein viimisen päälle nelikko päällä, kun loskaa oli kertynyt. Noin nopeasti katsottuna ei maantiekulutus paljon yli 10l/100km ollut, mutta kyllä se tuosta kasvaa viellä. Tulpat, virranjakaja ja pyörijä, tulpan johdot, pa-suodatin, termari (kävi jonnin verran kylmänä ostaessa, joka on kait aika poikkeuksellista näissä..) koneen öljyt (painemittari toimii paremmin uusilla öljyillä..) ja etujarrut herkisteltyä, kun toisen puolen satulasta kumi oli revenny ja pitkä seisonta oli tehnyt kyllä tehtävänsä. Bensatankissa joko roskaa pohjalla tai kosteutta aika riittävästi, kun tyhjällä tankilla pätkii vallan pirusti, mutta täydellä tankilla tuntui toimivan hyvin. Tähänkin keree paneutua rauhassa viellä. Tällä hetkellä auto on katsastamatta ja seisonnassa (poistossa mikälie), mutta sakkojen pelossa tuli haettua siirtokilvet. Katsastukseen pitää pohjasta kaksi reikää paikata, jotka aika perinteisissä paikoissa eli pakoputki polttanut repsikan jalkatilasta ja takamatkustajan jalkatilasta. Tämän lisäksi nuo etujarrut pitää saattaa toimivampaan kuntoon ja samaan syssyyn poistaa tuo ABS-hässäkkä. Eikö tuon 1991 autosta saa poistaa, kun tilaa lapun? ABS-poistoon tarvii osallisesti pääsylinterin ja tehostimen? Poljin ym käy sellaisenaan? Auto tuli purettua sisältä eilen ja tuo äänieristematto on kyllä ihan maailmanlopun ainetta, kun ei varmasti kuivu ikinä, jos kerran kastuu.. Sisältä joutuu hiomaan puhtaaksi ja maalata sitten paremmaksi, josko ei enää yhtä kosteaksi pääsisi. Tästä lähdettiin Perinteisiä reikiä: Jonnin verran aikaa syö, kun pitäisi remppaa tehdä kotosalla ja toinen lapsi syntyy marraskuussa, eikä ole osiakaan viellä hommattu.. Kereepä auto rauhassa kuivua hallissa ja jos alkaisi somalilla putsailemaan noita pintaruosteita, vaihdella akseleihin öljyjä jne. Valokuvat on kivoja ja kuhan keree purkaa kameraa koneelle, niin pitää niitä laittaa rekvisiitaksi tähän.
Viimeksi muokannut pt. : 07.12.2008 22:50 |
#2
|
||||
|
||||
Hienoa että samalta kylältä löytyy lisää offareita.
|
#3
|
|||
|
|||
Pitää joskus tulla katsomaan, kun porukalla ajatte, että miten hirveästi tuota autoa pitää jalostaa, jotta sinne voi tulla rymistelemään.
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
ABS:it saa poistaa, jos hyvin käy niin ei niitä sulla siellä otteessa edes lue. Itse asiassa pääsylinteri ja tehostin on '91 malleissa ihan samat sekä ABS- että ABS:ittomassa versiossa, näin ainakin jenkkilän poijjaat on väittäneet. Se, mitä katsuri vaatii on sitten toinen asia - eli siis joko vaatii uudet hilppeet tai sitten ei. Myös jarrupaineen säätimen saattaa joutua vaihtamaan. |
#5
|
||||
|
||||
Ei muuten ole samat vielä -91:sessä!! Siellä on edelleen se hydraulinen tehostin, -92:n tulee se uudempi ABS-järjestelmä!!!
Ja uusia pääsylintereitä ja tehostimia on varastossa, jos ei käytettyjä löydy!!! |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuota irronnutta letkua tai pumppua osaa vähän epäillä, mutta voisi ensin kokeilla ajaa vain uutta ainetta läpi ja sitten pohtia taas vakavampia. Eileen tuli pelkästään nostettua auto nosturilla katon rajaan ja pestyä paineella pohja puhtaaksi. Pitää varmaan raaputella liat pois ja laitella massaa sinne sitten. Toki vasta sen jälkeen, kun saatu nuo pari reikää pois päivä järjestyksestä. Lainaus:
Purkuosalle varmasti tarvetta (siis sisustasta jne nippelistä) joten pitää tarkempi lista katsoa ja soitella tai ajella käymään. Tämä homma varmaan nyt käy vähän aikaa tyhjäkäynnillä, mutta kuhan saa taas arjen kulkemaan, niin sitten taas suuremmalla innolla isompia vahinkoja. Ja pitäisi kait kausihuoltoa saada tehtyä tuolle muullekkin kalustolle.. Kesäauto ei tänä vuonna edes ajossa ollut, mutta seisottaminen taitaa ne pahimmat viat tehdäkkin. Tiedä sitten olisiko se tämän korkuinen 3,5":n korotuksen jälkeen Viimeksi muokannut pt. : 07.12.2008 22:46 |
#7
|
|||
|
|||
Sen verran kerkesi sisältä ajamaan puhtaaksi, että kyllähän sieltä täältä paikan tarvetta löytyi, mutta melko suoraa peltiähän nuo kaikki vain vaatii, siis sen ajan lisäksi..
Helmojen päädyt, sekä palkit ym terveessä kuosissa. Pitää vain paljaat kohdat käydä läpi ja ruiskutella uutta massaa pohjaan. Sisäpuolella autoa esimerkiksi lokarin ja lattia pellin saumassa on "massaa," niin onko tämä jotain koriliimaa (mitä se sitten onkaan..) vai voiko tämän tilalle laittaa ihan vain Sikamassaa? Lokarien kaaretkin olivat hyvin neitseelliset, kun levikkeet takaa otin pois, joten putsausta vain ja suojaa päälle, niin eiköhän nuokin mene taas. Levikkeitä pois ottaessa katkesi 90%:a pulteista melkein heti, kun hylsy siihen edes koski, joten eipä paljon iloa ollut kierteiden putsauksesta ja rasvauksista.. Lisälevikkeet sentään läksi helposti irti, kun ruuvattu suoraan alkuperäisiin. Pikku hiljaa varmaan alettava tekemään puutelistaa osista, joita voi korvata purkuosilla, niin jääpä sitten enemmän aikaa etsiä niitä osia, joita ei meinaa löytyä. http://www.4x4xplor.com/herculiner.html tuollaiseen jossain törmäsin, mutta onkohan tälle jotain suomenkielistä vastinetta tai tuotenimeä täällä? Toisaalta, onko tuosta mitään iloa/kokemuksia kellään? Lattiamatto tulee autoon kylläkin, mutta tuollahan pitäisi jonkinlainen suoja kuitenkin saada sen alle? |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja jos saa pyytää pienempiä kuvia...Mukavampi lueskella kun mahtuu teksti ja kuvat pikku näytölle, sekä jaksaa tuo mokkula paremmin. Kiitos. |
#9
|
||||
|
||||
En tiedä tuosta aineesta, mutta ainakin minulle kaikki "massa" saa kylmiäväreitä.
Mielluummin laittaisin kunnon ruosteenesto pohjamaalin ja hyvän pintamaalin kuin massaa. |
#10
|
||||
|
||||
Onnea vaan hyvälle harrasteautoprojektille. XJ-Jeeppi on ihan maastokelpoinen laite kohtuu pienillä muutoksilla. Alustapäivitystä saat Suomesta kätevästi ja ammattitaidolla myös nimim. Jerkulta. Taitaa kohta tulla tarjolle myös lukollisia ja välitettyjä akseleita, jos nälkä kasvaa.
Voisin suositella myös liittymistä Jeeppikerhoon (FJDC Ry), vaikka viimeaikoina safarit ovatkin painottuneet enimmäkseen Kulmakorpeen ymmärrettävistä syistä. Talvi-ja kesätreffeillä on hyvä tilaisuus käydä kokeilemassa vakiompaakin Jeeppiä metsän puolella. Ravijoella, Mäntlahdessa, Reitkallissa ja Ruotsinpyhtäällä aina myös sillointällöin ajopäiviä. Kyllähän Kouvolan seudullakin nykyään näkyy noita "kahvittelusafareita" olevan, toistaiseksi jäänyt vielä multa ne maastot tsekkaamatta. |
#11
|
|||
|
|||
Sinkkimaalilla tarkoitus tuo sisältä pohjamaalata ja sen päälle hyvinkin luultavasti ihan normaalisti maali vain.
Tuo "amerikan" aine tuli vain vastaan, mutta ei sen kummemmin tullut katsottua mitä se on. Jäi vain kuva, että tekee "kovan" pinnan, eli ei jää massamaisen elastiseksi. Mutta onpa sitä voitu elää tähänkin asti ilman sitä, niin miksei tästä eteenpäinkin. Korotussarjasta on jo tilaus sisällä ja tullee joskus. Nyt vain saisi hitsailtua ja maalailtua tuon, sekä laitettua katsastus kuntoon, niin josko tammikuussa saisi auton ajoon. Keväällä kereis laitella sitten alustasarjan ja muut tulleet osat kiinni, kun (toivottavasti..) saisi silloin ajoon tuon kesäisen auton, sekä moottoripyörät, niin Jeeppi ehtisi sitten olla vähän aikaa telakalla. Taka-akseli voisi kyllä ensi vuonna mennä ainakin tilaukseen, ainakin houkuttelevalta kuulostaa eräs vaihtoehto. Kuvat jo sopivia? |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nyt on mukava lukea, kiitos. |
#13
|
||||
|
||||
Mitäs maksaa tuo ylimääräiseksi jäävä alkuperäinen?
|
#14
|
|||
|
|||
Eiköhän sille hinta saada ja helpottaa omaa ostelua, kun saa vanhoja pois pyörimästä.
Omissa ajatuksissa tuo (mahdollinen)hankinta mennee keväälle, mutta jos se silloin viellä kiinnostaa, niin ollaan ilman muuta yhteyksissä. |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Herculineria (tai bedlineria) tykkäävät käyttää jenkkilässä aika paljon auton sisällä ja myös ulkona. Se mitä itse töllistelin sitä ainetta jenkeissä ollessa, niin se jättää varsin kovan ja hieman karkean pinnan. Jos pohjatyöt on tehty hyvin, niin vaikuttaisi aineelta joka ei ainakaan auton sisältä kulu pois sen elinaikana ja pitäisi olla täysin vedenkestävää. Kai sitä vastaavaa löytyisi täältäkin myynnistä, mutta ei vain ole tullut vastaan. |
#16
|
||||
|
||||
Toi Herculiner on tietääkseni enemmänkin tehty kestämään kovaa käyttöä ja kulutusta esim. kuorma-ja lava-autojen lattioissa. Eli ei samaa ainetta kuin kiveniskumassa, joka jää hieman elastiseksi.
|
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitää nuo tökötit ottaa saumoista jne. pois ja ajaa laikalla puhtaaksi. Kyllähän ainakin mönjän reunoilla oli ruskeaa peltiä, mutta josko sieltä alta ei hirveitä yllätyksiä tulisi.... Mutta jos jotain voi kiitellä, niin Jamantin todella nopeaa vastaamista kyselyihin, eipä jää ainakaan asiakas ihmettelemään, jotta onko mennyt kysely perille vai ei. |
#18
|
||||
|
||||
Missä kaksi peltiä on päällekkään=ruostuu. Välissä jotain tahnaa, ruostuu varmemmin. Ainaskin tällä pienellä kokemuksella uskoisin.
Oman projektini pohjaa on tullut mietittyä, sisä puolelle tulee ensin tuo 1khappomaali, sen päälle tulee jotain maalia mitä nuo edellä mainitut isot pojat suosittelee Jotain 2k kamaa se on ja aikas tiukkaa, monen jenkulan/britin lattiaan on laittaneet ja siistinä näyttänyt pysyvän. Siintä sitten lisää kun oma kohtaiset kokemukset. Alusta puolelle miettinyt soppelia yhdistelmää, mitä nyt OD:n puolelta vähän katsellut niin rypyli massa+maali olisi ihan ok. Mutta jälleen kerran, aika näyttää mitä oman kotteron pohjaan tulee. |
#19
|
||||
|
||||
Mitkä ja mistä nuo lokasuojanlevikkeen levikkeet on peräisin, joku alkuperäinen sarja??? Sattui vaan silmään kun omassa -90:ssä ei tuommoisia ole.
|
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
Leimat sun muut niistä löytyy valmistajasta ja katson sinulle, mutta saksanmaasta ovat kuitenkin (siellä auto suurinman osan elämästään viettänyt) ja melko laadukkaan oloiset kaiken kaikkiaan. |
#21
|
|||
|
|||
Muutama lappu syntynyt jo pohjaan ja muutama viellä laitettava, niin sitten olisi auton takapaksi kunnossa. Tuon etujalkatilan tekemistä ei ole tullut mietittyä kuin painajaisissa vasta..
Viellä melko kirkasta peltiä tullut Amerikan Joen massojen alla auton sisältä. Tämä ainehan on melko samaa lie, kuin noissa 60-luvun jenkeissä?? Ainakin kun hylsynä vieressä olevaa Mustangia katselin, niin samaa ainetta jo sielläkin. Eikö kukaan ole tuona aikana kertonut heille, jotta tuo on aivan perseestä.. Vai eikö ne ole ottaneet uskoakseen, että joku saattaa ajella heidän autoillaan viellä yli 10 vuoden päästä taikka viellä myöhemmin. Tiedä sitten. Harmaa mielikuva olisi, että noita kotelonsuojaukseen käytettäviä letkuja olisi ollut ohuinakin versioina nimen omaan paineilmakäyttöön, eli sellaista ohutta kuten Tectylin spraypurkkeihin on saatavilla. Kun yleisesti noissa myynnissä olevissa sarjoissa on n10mm:stä se letku. Jotain osiakin jo haettu kotia, kiitokset Jamantille ja isoimpia tilauksia viellä odotellessa, josko ne sieltä viellä. Tokikaan kiirettä viellä ole, voipi tovi viellä mennä noissa muissa puhteissa. |
#22
|
|||
|
|||
4.0i 3956cc [A40MPI]
4.0i 3956cc [C40MPI] 4.0i 3964cc [ERH] 4.0L 242cid L6 MFI (S) Mikä näitten ero oikein on? Eli antaa saman ikäiselle noita malleja jossain osapuljuissa. Itse tuota MFI vaihtoehtoa pitäisi oikeana.. Joulukin meni ja ihan hirveitä ei näköjään aikaan saa. Nyt keresi taas pakertamaan, mutta joku piru oli käyttänyt kaikki kaasut, joten hommahan on taas jäissä x aikaa. |
#23
|
||||
|
||||
Oliskohan vaan eri vuosimallien versioita koneesta?
242cid koneitahan nuo on kaikki Cherokeen kutvoset, ja monipisteruisku ollut alusta ('87) lähtien. Renix-kone '87-90, '91 eteenpäin HO kone, josta 91-95(vai 6?) oli ODB-I kone, ja siitä eteenpäin ODB-II moottori. Sitten on vielä nuo eri versiot kansissa, XJ:ssä ollu muistaakseni neljää eri versiota (Renix, HO koneissa kolmea eri versiota. edit: niin mikä noista sitten on oikea vaihtoehto sulle niin paha sanoa. Mihis tartteet tuota tietoa, eli siis mitä olet ostamassa? |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
Osan osien kanssa helppoa, kun suoraan voi laittaa heille tuotenumerot, mutta joidenkin osien kanssa sitten meinaa mennä hankalaksi jostain syystä.. Mutta kiirekkös tässä. Nämähän eivät siis mene nettikauppaostoksina, vaan Amerikan-Joe käy tiskiltä ostelemassa ja toki osan sitten tilailee postitse itselleen, josta sitten toimittaa eteenpäin. |
#25
|
||||
|
||||
Jaajaa.. no siinäkin tapauksessa, tuolla tiedolla ei oikeastaan tee mitään. Täytyisi vain selvittää jotenkin se tismalleen oikea osanumero ja/tai sen korvannut uusi osanumero kun tilaat, minä en ainakaan pätkääkään luottaisi noihin jenkkipuljujen toimittajiin. Ihan jo sen perusteella mitä itse kävin parissa isomman osaketjun kaupassa, niin ei siellä ollut myyjillä paskankaan vertaa hajua mitä oikeastaan olivat myymässä ja mihin autoon, vaikka miten tarkkaan selitti. Samaa ovat sanoneet monet ihmiset noilla jenkkilän foorumeilla.
Mulla on omalla koneella noita XJ:n tehdasmanuaaleja ja tehtaan osaluetteloita mistä saa ainakin alkuperäiset osakoodit/ numerot aika pitkälti. Yritän muistaa kun pääsen omalle koneelle takaisin niin laitan sulle vaikka mailina.. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Keulakolaroitu VW Jetta 1.3i kat 1991 | Shuttle | O/M/V Muut | 4 | 13.10.2009 15:12 |
1991 1.6 16v Nissan Sunny | savlari | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 16.02.2007 08:33 |
Chevy Suburban 1991 4x4 6.2d Silverado 35" | AkiL | O/M/V Muut | 0 | 05.12.2005 12:30 |
M: Suzuki Samurai vm. 1991 *MYYTY* | HannuS | O/M/V Muut | 6 | 10.08.2005 14:54 |
M, Chevy Blazer 4.3l 1991 | -ss- | O/M/V Muut | 0 | 17.03.2004 15:05 |