Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2008, 19:12
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

XJeep


Tommosta 90vm xj cherokeetä tullu näperrettyä.

Ostokunnossa n, 3kk sitten.



Tällä hetkellä






Kaikennäköstä tehtävää olis vielä.
Päivitellään kun tapahtuu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2008, 19:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Aika likellä toi rekkari mun edellistä '90 Cherokeeta.. se oli BFI-114
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2008, 19:59
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.034
Perusasetus

tee kaaret!!! ennenkun meet ajelee
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2008, 20:12
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Kyl ne kaaret tulee.
Saa nähä et tuleeko ennen vai jälkeen ekan kaadon , toivottavasti ennen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2008, 20:18
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuFFe Näytä viesti
toivottavasti ennen.
Todellakin toivon, että ennen.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2008, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Suosittelen tekemään ennen kaatoa nimim. kokemusta on.. jotenki nää jeepit ollu viime aikoina tässä maassa aika kaatumatautisia. Paljos tossa on korotusta, ja onko D35 taka-akselilla? Meinaan noi pökkyrät taitaa tappaa sen alta aikayksikön vaikka vähän maltillisempaa kokoa näyttääkin olevan.


edit: pitäsköhän tosta "Rolling Jeep" logosta tehä ihan kunnon ikkunatarra ja liimata näihin kikottimiin? Ainakin kaikille niille jotka kuuluu kaatokerhoon...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2008, 21:55
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

4.5" roughcountry alusta. Kyllä siellä se d35 pitäisi olla.
Saa nähä kuinka kauan kestää, akseleitahan voi onneksi vaihtaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2008, 21:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Veikkaan ettei kovin kauaa.. Jos löydät jostain Ford Explorerin 8.8:n niin lyö alle.. kestävämpi on kun D44 ja pulttijako, leveys, yms. täsmää.

edit: tai no siis pitää siinä tietysti jousille tehä kiinnikkeet yms., mutta sehän ei kauaa vie.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2008, 22:09
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

454 ss ajanut jo pitempään 33silla 35 perällä. eikä ole kuulemma liikoja nostellu (kaasujalkaa). onko noi 33 12,5? itellä vain 31 mutta hitsatut perät kyllä! edessä on katkeeva vetari. vois olla muuten ikävä ajella työmatkoja. kokeilu mielessä hitsasin kun olin sopinut kaupat uusista akseleista!!! (meni myyjä puihin). hyvin kesti kulmassa ja sai saapasta! eteneminen kohallaan mutta ei oikein käänny
lisää kuvia ja speksit??
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.10.2008, 22:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

..juu, anteeksi tosiaan että meni nuo kaupat förbii!

Mutta joo.. kyllähän D35:llä vielä ~33" renkaisiin asti ajelee, mutta alkaa jo olla aika rajamailla - ainakin jos tarttee pakilla vähän vedättää. Eikös ainakin Jappe telonut taka-askelinsa pariinkin kertaan? Kevyemmällä kaasujalalla tosin toiset on saanu pysymään ehjänä vielä 35" kumeillakin. Ja toki sitten riippuu renkaistakin, pökkyrät rasittaa akselia selvästi enemmän jos vertaa esim. perus mutikoihin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.10.2008, 01:02
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Suosittelen tekemään ennen kaatoa nimim. kokemusta on.. jotenki nää jeepit ollu viime aikoina tässä maassa aika kaatumatautisia. Paljos tossa on korotusta, ja onko D35 taka-akselilla? Meinaan noi pökkyrät taitaa tappaa sen alta aikayksikön vaikka vähän maltillisempaa kokoa näyttääkin olevan.


edit: pitäsköhän tosta "Rolling Jeep" logosta tehä ihan kunnon ikkunatarra ja liimata näihin kikottimiin? Ainakin kaikille niille jotka kuuluu kaatokerhoon...
äläppäs käy nyt maalailemaan piruja seinille... itellä vielä(kin) vakioalusta ja pikkurenkaat ja hyvin kestää ajaa melkein sen mitä uskaltaa eikä oo vielä menty kun kahdella renkaalla!!! alkaa vähän arveluttamaan tuo korottaminen XJ:n kohdalla kun ne käy noin helposti "nukkumaan" onkohan näissä lyijykatto vai mitä ihm... rajusti on tuo projekti potkastu liikkeelle, ainakin omaan uneksintaan ja uunoiluun verrattuna
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.10.2008, 05:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Kuvista saa vähän huonosti selvää, mutta näyttäisi että etukaaria on avarrettu turhan maltillisesti. Miun autossa on leikattu sentti kyljessä olevan pokkauksen yläpuolelta. Pyöränkoteloita avarrettu reilusti ja joustoa rajoitettu 3". Korotus 4,5" ja renkaat tuppaa ottamaan kaariin kiinni rajummissa venytyksissä. Onko noi vanteet TML kun tulee noin rajusti ulos? Vaikuttaa ilmeisesti aatumisherkkyyteen tuo raideleveys aika ratkaisevasti kun en ainakaan vielä ole saanut omaani nurin.

Miulla on "vakioakselit" alla, etuperä ihan vakio osia välitys vaihdettu 4,11. Takana Detroit Locker ja jotkut tarvike vetarit. Ensin ajoin 33X13,5 Mudzilloilla ja nyt vähän aikaa menty 33X12,5 Bokkereilla. Ainakaan vielä ei ole akselit antautuneet. Tietysti jos jollain on ylimääräisenä noita huonoja akseleita, niin voinhan mie sellaiset varalle ostaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.10.2008, 18:48
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Voin laittaa kuvia kun pääsee huomenna valossa kuvaamaan.

Autoon siis laitettu rough country 4.5" korottava alusta missä tuli myös ylä ja alatukivarret, jarruletkut ja muut tarpeelliset tarpeettomat tingentangelit.
Bokkerit on 33x12.5" TML 10x15 -44et vanteilla.
Täytyy noita kaaria viel leikata.

Taka-akseli päivitetään viimeistään sillon kun toi menee rikki.

Jos huomenna sais kiinavinssin keulalle.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.10.2008, 22:46
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti


edit: pitäsköhän tosta "Rolling Jeep" logosta tehä ihan kunnon ikkunatarra ja liimata näihin kikottimiin? Ainakin kaikille niille jotka kuuluu kaatokerhoon...

Siit on tehty jo tarra (mullaki bussin lasilla).

Mut ne on kai vähä niinku ainoastaan MikaU:n cherokeehen, ku sen auton nimi on ikäänku Rolling Jeep. Mut niit oli kyl jossain vaiheessa jaossa Mikan nimmarilla Ja tytöille ne jaettiin vielä puhelin numeron kera
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.11.2008, 14:55
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Vinssi saatu keulalle ja kurat kylkiin.


Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.11.2008, 15:24
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

On se vaan hieno.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.11.2008, 16:33
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Kiitos.
Kyllä ne bokkerit tekee maastoauton
Joku suttunen kuva vielä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.11.2008, 16:25
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Tuning


Täytyyhän sitä Tuningia olla.
Mikähän tuo sininen "pussi" tossa on? En ole itse ehtinnyt selvittämään, kauhiasti se tuntuu tiellä olevan.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.11.2008, 16:55
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Villi arvaus, ajovalonpesurin säiliö.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.11.2008, 16:58
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Sitä itsekkin epäillyt, täytyy kattoo mihin menee letkut.
Tuntuu vaan koko konehuone olevan täynnä letkuja ja piuhoja.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.11.2008, 18:23
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Asiasta mitään tietämättömänä.
Mistäs Explorerista tuollaista kannattaa etsiä?
Miten käy välitysten?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Veikkaan ettei kovin kauaa.. Jos löydät jostain Ford Explorerin 8.8:n niin lyö alle.. kestävämpi on kun D44 ja pulttijako, leveys, yms. täsmää.

edit: tai no siis pitää siinä tietysti jousille tehä kiinnikkeet yms., mutta sehän ei kauaa vie.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 03.11.2008, 11:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Oisko ollu '91-'01 kunnes vaihtui uuteen koppaan ja taaksekin tuli erillisjousitus. Vanhemman mallin Explorerissa ('91-'94) on rummut takana, '95 lähtien löytyy levyjarrut. Useimmat on 4.11 välityksillä, mutta muitakin toki löytyy. Kaikissa Explorereissa mallista riippumatta on 31-spoorinen Ford 8.8, näin ainakin jenkkimarkkinoilla.

Muissa Fordin kinnereissä mistä 8.8:aa löytyy voi sitten olla 28-spoorista versiota (heikompi) ja leveys, pulttijako yms. ei välttämättä täsmää.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 10.01.2009, 17:47
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Jotain tällekkin tapahtunu.

JERKULTA löyty d44 taakke.





Vielä ei saatu jarruja kun ei ollut kaikkia osia.

Pitihän sitä käyä ojassa kokeilee



Tommoset valot ilmestyny taakse että näkee peruuttaa.


Viimeksi muokannut JuFFe : 10.01.2009 18:03
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 10.01.2009, 22:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hmmm... saiskos noita taka-akselin iskarin korvia jollain nostettua ylemmäs? Meinaan näyttää rosvoavan aikaspaljon maavaraa......
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.01.2009, 22:36
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Itsekkin ihan samaa suunnittelin.
Olisihan kontissa tilaa nostaa iskarin yläpäitä saman verran ylöspäin.
Eipä tuolle autolle varmaan kauhiasti lähiaikoina tapahdu kun tuo intti alkaa maanantaina.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:38 (GMT +2).