|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
XJeepTommosta 90vm xj cherokeetä tullu näperrettyä. Ostokunnossa n, 3kk sitten. Tällä hetkellä Kaikennäköstä tehtävää olis vielä. Päivitellään kun tapahtuu.
|
#2
|
||||
|
||||
Aika likellä toi rekkari mun edellistä '90 Cherokeeta.. se oli BFI-114
|
#3
|
||||
|
||||
tee kaaret!!! ennenkun meet ajelee
|
#4
|
||||
|
||||
Kyl ne kaaret tulee.
Saa nähä et tuleeko ennen vai jälkeen ekan kaadon , toivottavasti ennen. |
#5
|
||||
|
||||
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#6
|
||||
|
||||
Suosittelen tekemään ennen kaatoa nimim. kokemusta on.. jotenki nää jeepit ollu viime aikoina tässä maassa aika kaatumatautisia. Paljos tossa on korotusta, ja onko D35 taka-akselilla? Meinaan noi pökkyrät taitaa tappaa sen alta aikayksikön vaikka vähän maltillisempaa kokoa näyttääkin olevan.
edit: pitäsköhän tosta "Rolling Jeep" logosta tehä ihan kunnon ikkunatarra ja liimata näihin kikottimiin? Ainakin kaikille niille jotka kuuluu kaatokerhoon... |
#7
|
||||
|
||||
4.5" roughcountry alusta. Kyllä siellä se d35 pitäisi olla.
Saa nähä kuinka kauan kestää, akseleitahan voi onneksi vaihtaa |
#8
|
||||
|
||||
Veikkaan ettei kovin kauaa.. Jos löydät jostain Ford Explorerin 8.8:n niin lyö alle.. kestävämpi on kun D44 ja pulttijako, leveys, yms. täsmää.
edit: tai no siis pitää siinä tietysti jousille tehä kiinnikkeet yms., mutta sehän ei kauaa vie. |
#9
|
||||
|
||||
454 ss ajanut jo pitempään 33silla 35 perällä. eikä ole kuulemma liikoja nostellu (kaasujalkaa). onko noi 33 12,5? itellä vain 31 mutta hitsatut perät kyllä! edessä on katkeeva vetari. vois olla muuten ikävä ajella työmatkoja. kokeilu mielessä hitsasin kun olin sopinut kaupat uusista akseleista!!! (meni myyjä puihin). hyvin kesti kulmassa ja sai saapasta! eteneminen kohallaan mutta ei oikein käänny
lisää kuvia ja speksit?? |
#10
|
||||
|
||||
..juu, anteeksi tosiaan että meni nuo kaupat förbii!
Mutta joo.. kyllähän D35:llä vielä ~33" renkaisiin asti ajelee, mutta alkaa jo olla aika rajamailla - ainakin jos tarttee pakilla vähän vedättää. Eikös ainakin Jappe telonut taka-askelinsa pariinkin kertaan? Kevyemmällä kaasujalalla tosin toiset on saanu pysymään ehjänä vielä 35" kumeillakin. Ja toki sitten riippuu renkaistakin, pökkyrät rasittaa akselia selvästi enemmän jos vertaa esim. perus mutikoihin. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
Kuvista saa vähän huonosti selvää, mutta näyttäisi että etukaaria on avarrettu turhan maltillisesti. Miun autossa on leikattu sentti kyljessä olevan pokkauksen yläpuolelta. Pyöränkoteloita avarrettu reilusti ja joustoa rajoitettu 3". Korotus 4,5" ja renkaat tuppaa ottamaan kaariin kiinni rajummissa venytyksissä. Onko noi vanteet TML kun tulee noin rajusti ulos? Vaikuttaa ilmeisesti aatumisherkkyyteen tuo raideleveys aika ratkaisevasti kun en ainakaan vielä ole saanut omaani nurin.
Miulla on "vakioakselit" alla, etuperä ihan vakio osia välitys vaihdettu 4,11. Takana Detroit Locker ja jotkut tarvike vetarit. Ensin ajoin 33X13,5 Mudzilloilla ja nyt vähän aikaa menty 33X12,5 Bokkereilla. Ainakaan vielä ei ole akselit antautuneet. Tietysti jos jollain on ylimääräisenä noita huonoja akseleita, niin voinhan mie sellaiset varalle ostaa. |
#13
|
||||
|
||||
Voin laittaa kuvia kun pääsee huomenna valossa kuvaamaan.
Autoon siis laitettu rough country 4.5" korottava alusta missä tuli myös ylä ja alatukivarret, jarruletkut ja muut tarpeelliset tarpeettomat tingentangelit. Bokkerit on 33x12.5" TML 10x15 -44et vanteilla. Täytyy noita kaaria viel leikata. Taka-akseli päivitetään viimeistään sillon kun toi menee rikki. Jos huomenna sais kiinavinssin keulalle. |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Siit on tehty jo tarra (mullaki bussin lasilla). Mut ne on kai vähä niinku ainoastaan MikaU:n cherokeehen, ku sen auton nimi on ikäänku Rolling Jeep. Mut niit oli kyl jossain vaiheessa jaossa Mikan nimmarilla Ja tytöille ne jaettiin vielä puhelin numeron kera |
#15
|
||||
|
||||
Vinssi saatu keulalle ja kurat kylkiin.
|
#16
|
||||
|
||||
On se vaan hieno.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#17
|
||||
|
||||
Kiitos.
Kyllä ne bokkerit tekee maastoauton Joku suttunen kuva vielä. |
#18
|
||||
|
||||
Tuning
Täytyyhän sitä Tuningia olla.
Mikähän tuo sininen "pussi" tossa on? En ole itse ehtinnyt selvittämään, kauhiasti se tuntuu tiellä olevan. |
#19
|
||||
|
||||
Villi arvaus, ajovalonpesurin säiliö.
|
#20
|
||||
|
||||
Sitä itsekkin epäillyt, täytyy kattoo mihin menee letkut.
Tuntuu vaan koko konehuone olevan täynnä letkuja ja piuhoja. |
#21
|
||||
|
||||
Asiasta mitään tietämättömänä.
Mistäs Explorerista tuollaista kannattaa etsiä? Miten käy välitysten? |
#22
|
||||
|
||||
Oisko ollu '91-'01 kunnes vaihtui uuteen koppaan ja taaksekin tuli erillisjousitus. Vanhemman mallin Explorerissa ('91-'94) on rummut takana, '95 lähtien löytyy levyjarrut. Useimmat on 4.11 välityksillä, mutta muitakin toki löytyy. Kaikissa Explorereissa mallista riippumatta on 31-spoorinen Ford 8.8, näin ainakin jenkkimarkkinoilla.
Muissa Fordin kinnereissä mistä 8.8:aa löytyy voi sitten olla 28-spoorista versiota (heikompi) ja leveys, pulttijako yms. ei välttämättä täsmää. |
#23
|
||||
|
||||
Jotain tällekkin tapahtunu.
JERKULTA löyty d44 taakke. Vielä ei saatu jarruja kun ei ollut kaikkia osia. Pitihän sitä käyä ojassa kokeilee Tommoset valot ilmestyny taakse että näkee peruuttaa. Viimeksi muokannut JuFFe : 10.01.2009 18:03 |
#24
|
||||
|
||||
Hmmm... saiskos noita taka-akselin iskarin korvia jollain nostettua ylemmäs? Meinaan näyttää rosvoavan aikaspaljon maavaraa......
|
#25
|
||||
|
||||
Itsekkin ihan samaa suunnittelin.
Olisihan kontissa tilaa nostaa iskarin yläpäitä saman verran ylöspäin. Eipä tuolle autolle varmaan kauhiasti lähiaikoina tapahdu kun tuo intti alkaa maanantaina. |