Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.09.2008, 16:44
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.016
Blog Entries: 20
Perusasetus

Suzukipulmia


Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0356.jpg‎
Views:	448
Size:	92,6 Kt
ID:	1102  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2008, 19:15
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.855
Perusasetus

Tarkoititko noita jousen takapään pultteja? Siellä on varmaankin holkki pultin ympärillä joka toten näkösesti on ruostunut jumiin. Ei aukee sitten niin millään. Jos ei oo kummempaa tarvetta availla noita, niin aanna olla kiinni. Jos taas täytyy saada auki niin laikalla pultin kanta poikki, jolloin jousen saa väännettyä haarukastaan pois. Ja sitten vaan ettimään uutta sopivaa pulttia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2008, 20:47
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?
Omassa sj410:ssa ei ollut ainakaan mitään holkkeja rungon pään puslien sisällä. Pulttipyssyllä pulttia ympäri ja samalla vauhtia vasaralla sisältä päin niin lähtivät liikkeelle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2008, 21:11
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.016
Blog Entries: 20
Perusasetus

Pitääpä kokeilla...
Olisko kellään siihen stefan vaihtoon liittyen hyviä ohjeita?
Mulla on löytyny holkit joka kerta, kun on irroitellut muista värkeistä(410:stä).
Kyllä siitä kun katsoo, niin siellä välissä ne holkkien päät näkyvät.
Tosin tota pulttipyssy ideaa voisin kokeilla :P

Viimeksi muokannut J0hannes : 01.09.2008 21:15
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2008, 21:32
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Sähköpuukkosahaan rauta terä ja sillä lähtee näppärästi.Uusia pultteja löytyy kyllä kaupasta.
Kyllä siellä rungon puolen kiinnityksessä metalliholkki pitäisi olla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2008, 04:11
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.192
Perusasetus

Mutteri tuohon pultin pääyän tasaan ja Isolla kädellä lekaa pultin päähän niin joko lähtee tai taivuttaa kiinnityskorvaa sen verran että mahtuu rälläkänkin terä väliin ja poikkki vaan pultti.

Stefan vaihto on ihan helppo homma, kardaani irti, laipan mutterista lukitus ryppy suoraksi ja laippa irti. Sitten vaan esim. rengasraudalla kampeaa vanhan stefan pois ja uus huolellisesti paikalleen.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2008, 09:36
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.016
Blog Entries: 20
Perusasetus

Kiitoksia, enköhän minä näillä vinkeillä saa homman hoidettua.

Tuohon toiseen threadiini liittyen, olisiko kellään mittatietoja 410:n ja 413:n virranjakajista.
Kiinnostaisi tietää, millainen homma siitä tulee, kun pitäsi parittaa 410:iin rakennettu sähkönen sytytys 413:en koneeseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2008, 10:55
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

En nyt sanasta sanaan tuota asennusjuttua lukenut mutta 413:n jakajassa on hall tjsp. tunnistus. että jakajan vaihto ei välttis ole tarpeen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.09.2008, 17:38
Höpö:n Avatar
Höpö Höpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Turku/Mynämäki, .
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kyllä siellä rungon puolen kiinnityksessä metalliholkki pitäisi olla.
Tarkemmin muistellen oli siellä holkit. Asennusolutta siemailtu ilmeisesti taas huolella kun muisti palailee näin pätkittäin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.09.2008, 17:20
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.016
Blog Entries: 20
Perusasetus

Mistä saisi sähköpuukkosahaan tarpeeksi vahvoja teriä? Hommattiin jotain Boschin teriä, mutta jousenkiinnikepultteja sahatessa niistä jauhaantui hampaat samantien...
Toinen juttu, löytyykö sj413:een jonkun laitteen ohjaustehostimen pumppua, joka menisi helposti paikalleen?( Bolt-On tai hyvin lähellä sitä)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2008, 17:48
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Vitaran pumppu ja vitaran pumpun jalka oli mulla kun koneena vielä 1,3. Joutu kyl tekeen yhen paksun latin ja pari reikää, en muista miks mut piti asentaa ylemmäs.

-Teemu
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.09.2008, 19:50
toukka toukka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.08
Sijainti: .lohja
Viestit: 46
Perusasetus

paineilma taltalla lähtee suorastaan ittekseen kannattaa kokeilla jos mahdollisuus.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.09.2008, 20:05
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Toinen juttu, löytyykö sj413:een jonkun laitteen ohjaustehostimen pumppua, joka menisi helposti paikalleen?( Bolt-On tai hyvin lähellä sitä)
SJ410 malliin sopii Isuzu Troopperin pumppu melkein bolt on. Muistaakseni runkopalkkiin joutui tekemään yhden uuden holkitetun reiän tehostinta varten. En ole varma, sopiiko 413 malliin.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.09.2008, 20:55
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.192
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
SJ410 malliin sopii Isuzu Troopperin pumppu melkein bolt on. Muistaakseni runkopalkkiin joutui tekemään yhden uuden holkitetun reiän tehostinta varten. En ole varma, sopiiko 413 malliin.....
Melkein noin, Trooperin simpukka käy suzukin runkoon melko helposti, yksi reikä käy suoraan vanhoihin ja sen jälkeeen 3 muuta on helppo porata kohdalleen. Rattiakselissa ja ohjausvarren nivelessä joutuu kyllä jonkin verran näpräämänn että saa leimakelvollisen.

Vitaran pumppu pitäisi käydä kyllä lohkoon suoraan jo olemassa oleviin reikiin.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.09.2008, 20:33
Vitaristi Vitaristi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Pattijoki
Viestit: 8
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Joops, viikonloppuna irroiteltiin 413:sta aksulat remppaa varten ja irroituksessa tuli vastaan pikku pulma. Jousien pultit oli jämähtänyt toiselta puolelta jumiin.
Onko kellään hyvää ideaa, miten pultit saisi irti ehjänä?
Toinen kysymys liittyykin akseleihin. Millainen homma on vaihtaa takamurikan vuotava pinjonilaakerin stefa?
"pillistä kuumaa" pultteihin,yleensä tepsii jos ei paloaltista materiaalia oo lähettyvillä..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.09.2008, 21:00
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Melkein noin, Trooperin simpukka käy suzukin runkoon melko helposti, yksi reikä käy suoraan vanhoihin ja sen jälkeeen 3 muuta on helppo porata kohdalleen. Rattiakselissa ja ohjausvarren nivelessä joutuu kyllä jonkin verran näpräämänn että saa leimakelvollisen.

Vitaran pumppu pitäisi käydä kyllä lohkoon suoraan jo olemassa oleviin reikiin.
Just mallailin Troopperin simpukkaa 413:een ja oli just niinkuin LaaLaa asian kertoi.Vain yksi pultti käy suoraan,muut on kyllä helposti sovellettavissa.

Rattiakselin saa tehtyä laillisesti kun käyttää Pajeron väliakselia Suzukin rattiakselin ja Troopperin simpukan välissä.Tulipellin puoleinen ristikko käy suoraan ja simpukan puoleisen joutuu tekemään "sekaristikon",eli kaksi saman valmistajan ristikosta kupit keskenään vaihtamalla.Mittoja en tähän hätään muista,mutta aivan tarvikeristikoista sen sai tehtyä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.11.2009, 01:39
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Stefan vaihto on ihan helppo homma, kardaani irti, laipan mutterista lukitus ryppy suoraksi ja laippa irti. Sitten vaan esim. rengasraudalla kampeaa vanhan stefan pois ja uus huolellisesti paikalleen.
Mitkä mahtaa olla tuon takamurikan pinjonin stefan mitat?
Oli omasta niin kovettunut, että meni irti murjoessa niin huonolle hapelle ettei pysty mittailemaan. Ei löytyny minkään sortin numerosarjaakaan että ois sen perusteella ettiny.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.11.2009, 22:57
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 86
Perusasetus

eikös mittoja saa sieltä missä stefa oli paikallaan. mauserilla vain akselin ympäriltä, ulkokehältä ja paksuuden varmaan saa vanhasta?
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.11.2009, 11:12
temetsu:n Avatar
temetsu temetsu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Pello
Viestit: 75
Perusasetus

mulla kans jumitti vänkärinpuolelta etu ja takapään jousista nuo holkit pultteihin. Lekalla takomalla kiinnitys korvalliset hieman aukesi jolloin katkasin rälläkällä pultin poikki. uudet hotkit tein sopivasta rautaputkesta ja vaseliinit väliin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.11.2009, 16:02
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.211
Perusasetus

Mites toi takapään pinjonin stefan vaihto?
Kartaani irti, sitte tulee se isomutteri näkyviin, joutuuko sen aukasemaan? Joutuu...
Sen kun aukasee niin miten olette kiristäneet sen, eikös se vaikuta pinjonin laakereiden välykseen? Siellähän on sellainen perkeleen helvetti mikä kiristyy mutterin kireyden mukaan, ja vaikuttaa laakerien välykseen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:17 (GMT +2).