|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kaivataan Jeep Cherokee T-Locker+ARB lukon asennus neuvoja/kuviaOlis otsikon mukaiset hilut tallissa oottamassa asennusta ja kun en ole koskaan ennen tarinut kyseisiä vehkeitä laittanut niin mitä pitää ottaa huomioon taka arpin ja etu t-lockerin asennuksessa? Jos jollain ois hyviä neuvoja / kuvia niin olisi enemmän kun tervettulleita.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#2
|
||||
|
||||
Lukot
Olen muutaman kerran asentanut Wrangleriin Detroit Lockerit eteen ja taakse.
Laita lisää tietoja, niin voin yrittää auttaa. Onko sinulla myös uudet välitykset, vai laitatko vanhat? Esim 3.07 välitykset vaativat erilaiset murikat kuin 4.11.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#3
|
||||
|
||||
Malli on cherokee 4.0 vm-90 ja vanhoilla välityksillä olis tarkoitus mennä toistaiseksi jos ei jostain sopivasti löydy uusia.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#4
|
||||
|
||||
Välitykset
Oletko selvittänyt sopiiko lukot vanhoihin. Yleensä lukot on tehty tiuhemmille välityksille. Riippuu siitä mitkä välitykset autossa on nyt. Rattaat maksaa noin 150$/akseli.
Esimerkiksi mulla oli Wranglerissa 3.07 originaalina. Vaihdoin tilalle 4.88 rattaat ja detroit lockerit. Alkuperäiset 3.07 rattaat ei sovi noihin lukkoihin. Asennuksessa on eroa, jos jätät vanhat rattaat. On hieman helpompaa. Mutta suurin työ on hammasvälysten shimmaus oikeaksi. Vaatii hermoja. Ensimmäisen kerran kun vaihdoin kaikki, meni koko viikonloppu shimmaukseen. Perjantai iltana aloitin ja sunnuntai iltana oli valmis.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#5
|
||||
|
||||
Pulttasin taka lukon (ARB) paikoilleen ja hieman piti haroa harvoja hiuksia siinävaiheessa kun mietin että miten mahtuu se kupariputki murikan laakeripangan ja perän kuoren välistä tulemaan ja eihän se siitä mahtunut rehellisesti vaan piti hieman rälläkällä pankaa ohenta alapuolelta että meni paikoilleen ja välykset sain simmailtua kohdilleen.
Nyt jäi projekti kuitenkin sillemallin levälleen, että perän kannen läpivienti sille ilmaputkelle ihmetyttää (ohjeita ei ollut mukana) kun en saa paketista löytämistäni palikoista mitenkään järkevää rakennelmaa läpiviennille,.... olisko missään kuvaa / ohjetta miten se OIKEASTI pitäis olla vai pitäskö siihen askarrella 6m jatkoliittimestä läpivienti? Sellainen kans tuli mieleen, että millaisella paineella lukkoja yleensä käytetään? pitääkö olla 8 baria vai riittääkö vähempi?
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#6
|
||||
|
||||
Kannattanee varmaan lukea ne ARB:in ohjeet toistamiseen.. :S
Ne on ihan tosiassaan varsin selkeät ja yksiselitteiset, kun vain lukee ajatuksella. ARB:in lukkojen läpiviennit menee tietääkseni "virallisesti" yleensä banjon päältä/ sivusta läpi, ei kannesta. Mutta voi sitä toki aina soveltaa tarvittaessa. Jos olet uutena ostanut niin kaikki tarvittavat nippelit pitäisi löytyä paketista. Ei siinä montaa osaa ole; läpiviennin isompi möhkylä, sinne o-rengas, yksi "välikappale", ja sitten letkuun kiinnitettävä nippeli & kiristinrengas ja se helmi millä se paketti prässätään letkuun kiinni. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
ARB ollut joskus jossain paikoillaan ja ohjeet jääneet jonnekkin tallinpöydälle todennäköisesti..... Sain eilen sen jo valmiiksi asennettua ja ratkaisin läpiviennin ns. vesitiiviillä sähkö läpiviennillä ja tuli oikeastaan parempi kun siitä arpin omasta olis tullut. Pyörittelin niitä arpin läpivientinippeleitä jonkuaikaa ja tulin siihen tulokseen että siittä puuttuu peränsisään / läpiviennin kupariputken päähän tuleva liitin. Nyt kupariputki tulee peränkannesta läpi suoraan sen säköläpiviennin läpi jossa vedenpitävä kiristettävä "krymppi", nyt on helppo käyttää perästä kansikin poissa tarvittaessa. Illalla olis tarkoitus alkaa T-Lockeria eteen asenteleen ja siihen on ohjeetkin jopa mukana mutta se on muutenkin helpompi asennettava.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#8
|
||||
|
||||
..jaa no sitten. Se on vähän hankala kun en ole asennusohjetta netistä löytänyt valmistajan sivuiltakaan, mutta varaosalistat kyllä löytyy..
|
#9
|
||||
|
||||
Joo ne löytyy kyllä muttei tosiaan ohjetta.
T-Locker ym. letkut on nyt paikoillaan ja ilman ohjailussa päädyin magneettiventtiili ratkaisuun ja kaikki venttiilit tulee kompressoriin kiinni ja sinne sähköjohdot. Huomattavasti halvempi ratkaisu kun paineilma katkaisija.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Arb lukon asennus pajeroon valmis ja kuvia. | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 29.01.2009 10:52 |
Lukon asennus GM 12b perään EI ota päähän | FinnDRZ | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 17.09.2007 08:59 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
M: Jeep Cherokee 4.0 Limited -89 NYT KUVIA! MYYTY! | Jeepster | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 13.10.2006 21:21 |
Vinkkejä kaivataan: Aussie locker lukosta taakse. | H_Nietu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.06.2004 19:06 |