Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.06.2008, 19:12
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Smile

Off / On Road Jimny


Se on moro!

Tästä se lähtee, nimittäin meikäläisen offi-Jimnyn rakentaminen. Auton hommasin 04/2008 ja se on vuoden 2002 1.3 JLX-malli, mittarissa 60tkm.
Vakiona löytyy elämää helpottava ohjaustehostin, sekä sähkölasit ja korinväriset puskurit.
Autolla ajetaan päivittäin "sorvin ääreen" ja viikonloppuisin olisi tarkoitus rakennella ja "harrastaa".

Mutta nyt asiaan ja niitä kaikkien rakastamia projektikuvia näytille.

Lähtökohta oli tämä. Täysin vakio auto, lukuunottamatta renkaita (225/70R15 INSA TURBO MOUNTAIN)


Turhia romppeita purettiin pois.


Takapenkki sai luvan lähteä.


Orkkis takapuskuri riisuttiin pois ja samalla alkoi uuden puskimen suunnittelu. Rekkarikilpi siirtyi oveen ja vilkuiksi vaihdettiin LED- malliset "tuninki härpäkkeet".


Kuusakoskelta löytyi materiaalia takapuskuria varten. U-palkki, O-palkki ja latta on 4mm. Turkkilevystä ajattelin tehdä pohjapanssarit.




Puskurin kiinnitys runkoon neljällä pultilla.


Mutterit liimattu kiinni runkoaisan sisälle meneviin palkkeihin.


Maalausta vaille valmis. Ainesputken pätkät ovat sakkeleita varten.


Puskuri sai pinnotteen Bilteman paukkupullosta, jonka sävy oli "sinnepäin" auton korin kanssa.


Siinä se nyt on, tuli ainakin alkuperäistä tukevampi


Alustaa korotin Old Man Emun jousilla ja iskareilla, sekä 10mm paksuilla spacereillä. Alustan osat löytyi Cros4WD:ltä, kiitokset siitä Ristolle!





Siinä sivukuvaa korotuksen jälkeen, edestä nousi 45mm ja takaa 60mm.


Takajarruletku kävi lyhyeksi korotuksen jälkeen ja tilalle vaihdoin 10cm pidemmän.



Siinä tähän asti tehdyt muutokset, rakentaminen jatkuu...

Antakaa palautetta, vinkkejä, kehukaa, moittikaa tai vetäkää vaikka herneet nenään Mutta I`ll be back!


Viimeksi muokannut JER81 : 01.10.2009 15:27
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.06.2008, 20:30
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Thumbs up

Ihan mielenkiintonen nähä mimmonen tästä tulee. Alku on ainakin lupaava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2008, 21:05
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Hyvältä näyttää. Mistä löysit noi speiserit? Oliko ihan OME:n listoilla? Paljon maksoi noi pidemmät jarruletkut? Oletko ajatellut panssaroida alustaa?
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2008, 17:48
JER81:n Avatar
JER81 JER81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.05.07
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 162
Perusasetus

Jousien yläpäähän tulevat speiserit löytyi Cros4WD:ltä hyllystä, mutta valmistajaa en tiedä. Täytyy kysyä Ristolta kun seuraavan kerran liikkeessä vierailee.

Vaihtamani jarruletku on Calminin valmistama ja tarkoitettu alunperin SJ413/Samuraihin, mutta tuntui käyvän suoraan myös Jimnyyn. Otin letkun kokeiltavaksi, joten hinnasta en vielä tiedä.

Panssarit ajattelin tehdä tankin, jakolaatikon ja moottorin suojaksi. Tarkoitus olisi väsätä ne turkkilevystä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.06.2008, 19:56
raw raw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Itä-Suomen lääni, .
Viestit: 151
Perusasetus

Nuo spacerit kuuluvat OME:n korotussarjaan etujousten yläpäähän, ainakin mulla ne tulivat samassa paketissa vaikka en niitä erikseen tilannut.

Onko niin että takapuskuria saa uudemmissakin autoissa modifioida vapaammin kuin etupuskinta..ilmeisesti. siitä voisi itekin aloittaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2008, 22:17
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Vaihdoit ilmeisesti jarruletkut eteen ja taakse samalla kertaa? Olisi myös kiva tietää oliko letkut pidemmät vai lyhyemmät versiot? Näyttäs Calminin sivuilla olevan kahta versiota. Tuliko noita speisereitä kaksi vai neljä kappaletta? Rupes meinaan kiinnostamaan. Vois toi omakin tarvita vähän lisää korotusta, mutta ei oikein viittis korottaa lisää ilman että pidentää jarruletkuja....

Miten muuten tuo takapenkin irrotus oikein tapahtui? Kumpi piti irrottaa ekana istuinosa vai selkänojat?

Tuli vaan mieleen noista alustan panssaroinneista, että jos haluu tehä kestävän ja raha ei ole este niin silloin suosittelisin Hardoxia. Mulla on iso alustapanssari ja raidetangon panssari tehty 3 mm Hardoxista.

Sori mulle iski kanssa kyselyikä.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017

Viimeksi muokannut JouniN : 12.06.2008 22:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2008, 04:53
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Näitä siistejä Jimnyrojektejahan rupes putkahtelemaan, ei se haittaa, antaa tulla vaan.

Joo, en oo kuullu mistään rajoituksista takapuskurin kans, etutörmäyssuojasta ja jalankulkijaturvallisuudesta EU kyllä on huolissaan.

En suosittele turkkilevyä panssareihin, vaikka "katu-uskottavalta" saattas näyttääkki, puree kiinni kiviin ja kantoihin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).