Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2008, 07:14
raju67:n Avatar
raju67 raju67 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.08
Sijainti: Pohjois-pohjammaa, Tupos
Viestit: 53
Perusasetus

Sd33t suuttimet.


Eli mistä sais tilattua/ostettua edullisimmat suuttimen kärjet patrolliin, löytyykö ehkä euroopasta jotain firmaa josta vois tilata. Moottori on sd33t -84.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2008, 09:50
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Sama kärki kun vaparissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2008, 10:00
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.058
Perusasetus

SD33 ja SD33T -koneissa käytetään samoja suuttimia, kuten myös monessa muussakin Japsissa.

Valmistajia ja myyjiä on lukematon määrä. Motonetin suuttimet maksaa 17.50€/kpl ja "paremmat" yli 30,- .

Suuttimeen laitettu tyyppi on DN0SD21 tai DN0SD211. Eroavaisuuksista ei tarkkaa tietoa.

- Bosch N :t 9 432 610 001 ja 9 432 610 002
- Denson N jälkimmäiseen on 093400-0260

Edullisimmin homma onnistuu siten, että menee irrotettujen suutinrunkojen kanssa hyvämaineiselle dieselkorjaamolle ja pyytää heidän asentamaan & säätämään suuttimet kuntoon. Tuppaa olemaan liikaa noita maanantaipainoksia näissä halpamerkkien kärjissä.

Muista ostaa myös tiivisteet suuttimen & kannen väliin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2008, 11:06
raju67:n Avatar
raju67 raju67 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.08
Sijainti: Pohjois-pohjammaa, Tupos
Viestit: 53
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista näin aluksi. Olen tuossa testaillut suuttimia omalla testipenkillä ja tullut siihen johtopäätökseen että kokeilen uusia kärjet itse. Voihan ne suuttimet viedä sitten sinne liikkeeseen jos ne ei rupea pelittään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2008, 14:31
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raju67 Näytä viesti
Olen tuossa testaillut suuttimia omalla testipenkillä ja tullut siihen johtopäätökseen että kokeilen uusia kärjet itse. Voihan ne suuttimet viedä sitten sinne liikkeeseen jos ne ei rupea pelittään.
Vie suoraan pajalle...
Uuden EHJÄN suuttimen välys 1/1000mm ja loppuunkuluneen 2/1000mm (ei tyhjäkäyntiä enään tuolla välyksellä)!!!

Ja suuttimien paine-eroa saisi olla max 5bar, vaikuttaa savutukseen, ajoitukseen ja tyhjäkäyntiin.

NIIN JA sitten tarviit suuttimen sisälle tulevan "tiivistelevyn", joita on 2 eri mallia, jos et vähintäänkin hio tahnalla, vuotaa suuttimen rungon välistä löpöt pihalle...

Jos teet itse, niin lycka till......
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2008, 19:40
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Vie suoraan pajalle...
Uuden EHJÄN suuttimen välys 1/1000mm ja loppuunkuluneen 2/1000mm (ei tyhjäkäyntiä enään tuolla välyksellä)!!!

Ja suuttimien paine-eroa saisi olla max 5bar, vaikuttaa savutukseen, ajoitukseen ja tyhjäkäyntiin.

NIIN JA sitten tarviit suuttimen sisälle tulevan "tiivistelevyn", joita on 2 eri mallia, jos et vähintäänkin hio tahnalla, vuotaa suuttimen rungon välistä löpöt pihalle...

Jos teet itse, niin lycka till......
oon vaihtanu 3:een autoon ite ja ei vielä ole rungon välistä yksikään vuotanu tuuria vai mitäse oli.Puhtaus tuossa varmaan tärkein on ja tietysti tiivisteiden vaihto.Ei muutakun vaihtamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.06.2008, 07:27
raju67:n Avatar
raju67 raju67 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.08
Sijainti: Pohjois-pohjammaa, Tupos
Viestit: 53
Perusasetus

Suuttimet pitäisi tulla tänään paikalliseen tarvikeliikkeeseen ja testipenkki valmis, eli kohta pääsee suuttimen vaihto hommiin. Ajatelin panna oikein momenttiin niin mikähän mahtaa olla kiristys momentti suutinpaketille ja suihkulle kanteen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.06.2008, 09:15
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raju67 Näytä viesti
Ajatelin panna oikein momenttiin niin mikähän mahtaa olla kiristys momentti suutinpaketille ja suihkulle kanteen.
Laita suutin runkoonsa 35-40Nm ja suutin kanteen 55Nm. Sitten ylivuodon putket (jos alumiinitiivisteet) tulee TODELLA VAROIVAISESTI kiinni. Ja varmuuden vuoksi, starttaa hetki suutinputket irrallaan, jotta tulisi puhdasta naftaa suuttimille.

Mielenkiinnosta, millainen "testipenkki" on tullu suunniteltua (kuva???)....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:50 (GMT +2).