Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2008, 07:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jarrurummun irrotus


Onko vinkkejä -89 Cherokeen takajarrurummun irrotukseen? Rumpu ei tuu lievällä väkivallalla pois kokonaan, säätöpyörä jumissa/ruostunut. Sen verran sain rumpua liikkumaan, että kenkien sokat tippu raosta lattialle... Eli nyt ei voi edes ajaa ennenku saa sen irti? Alkuperänen tarkotus oli vaan tarkistaa kengät renkaanvaihdon yhteydessä.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2008, 08:32
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Isompi leka. Ei taida nyt siis parjata ilman isompaa vakivaltaa.


SLCK 62
FJ Cruiser -08
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2008, 08:36
vm vm ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: ylitornio, Finland.
Viestit: 22
Perusasetus

Ihan ensimmäinen sääntöhän on että jos jokin toimii, niin siihen ei saa silloin koskea.. Jos säätöpyörä ei pyöri niin ainut vaihtoehto on kovempi väkivalta että saat rummun irti/auki sen verran että pääset raosta räpläämään eseim. kengänt irti, tosin voi tulla rikkonaisia osia. Onhan käsijarru pois päältä..

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.04.2008, 11:22
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
quote: Onhan käsijarru pois päältä..

Oli muuten hyva huomio. Kannattaa myos katsoa etta onko kasijarrun vaijereissa saatoa mista voisi kanssa antaa kengille loysia.

SLCK 62
FJ Cruiser -08
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.04.2008, 11:25
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.761
Perusasetus

Ota käsijarruvaijerit irti, ni luulis tulevan löysää ja sit vaan lekaa,ja jos niis rummuissa sattuu olemaan pari ylimääräistä reikää missä on "kierteet" ni niihin pultit ja sit vaan kirraa ni aukee.Näin ainakin japanilaisissa..

tuolta apuja (kai)
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=20416

Team Rotta-Racing Espoo


Edited by - Rotta-Racing on 19/04/2008 12:29:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2008, 14:21
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Jos ne sokat on jo lähteny irti, niin ongelma on, että ne kengät tahtoo kääntyä ulkoreunoilta ulospäin samalla kun rumpua vetää ulos (eli leviävät sitä rumpua vasten).
Itellä kävi hiljan samanlainen "tapaturma" ja sillon käytettiin seuraavanlaista kikkaa: teräksestä väännettii sellanen koukku, jolla toinen veti kenkiä sisäänpäin kilvenpuolelta samalla kun kiskoin rumpua ulosvetäjällä pois... Lähti!

<center>__________________________________________ ____________________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.04.2008, 19:00
Bruno Bruno ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Helsinki.
Viestit: 753
Perusasetus

Joskus ollut vastaavia ongelmia kun rumpu ei ole lähtenyt irti,ykkösvaihteella jarrun kanssa pyöritelty ,...rumpu lämpiää, mutterit/pultit löysällä,vaihdettu pyörimis suuntaa,ajanut itse itsensä ulos.Laipan keskusta juminnut niin sama tepsii,kun rumpu lämpiää nopeammin kuin aksila ,tulee suorastaan syliin.Pultit/mutterit sen takia ettei jarrusylinterin männät pullahda ulos.(kengille vastinetta).Toimii mm Patrol,Hiace,jne.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2008, 17:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tais unohtua se ensimmäinen sääntö... No, lähti se lopulta irti kun yön yli irrotusöljy vaikutti. Siitä rummun ja kilven välisestä raosta sain isolla ruuvarilla ja sorkkaraudalla sen säätöpyörän liikkumaan. Rumpu lähti sitten käsivoimin pitkällisen yrityksen jälkeen. Kengät ok, mutta rummun reunassa parin millin valli. Sehän se siellä esteli... Veistelin rälläkällä pois ja romut läjään.

Mitäs on porukat mieltä noista lisälehdistä takajousiin? Alkaa olemaan aika väsyneet nuo entiset. Tarkotus olis pitää auto suht orkkiksena joten korotuspaineita ei ole. Silti perä on aika kovilla hevoskuljetuksissa, pitäskö olla heavy dutyä?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2008, 18:25
neheman:n Avatar
neheman neheman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.03.07
Sijainti: nivala
Viestit: 234
Perusasetus

mää oon vetäny aina kartioksi jarrurummunreunat siihe ast mihi kenkä tulee,ei pahemmi oo tarvinu taistella.muutama milli pois ni kestää kulua jonku vuoje.




*jos on runsas lihainen,niin ei oo vihainen*
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M: SUZUKIN jarrurummun/vetarin ULOSVEDIN sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 16.09.2019 09:02
hj:n etuperämurikan irrotus??? Harrastelija Tekniikka & Jutustelu 7 17.01.2007 09:52
hj:n ikkunaveivin irrotus? Tekniikka & Jutustelu 3 18.11.2005 02:12
Jarrurummun viimeinen voitelu (kuva) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 7 14.10.2005 21:30
"Airbagin irrotus" Vuosimallit 1984-1996 3 28.02.2003 16:46


Sivu luotu: 09:18 (GMT +2).