Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2007, 19:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

neliveto ihmetys


kun kytkee nelivedon päälle ja ajaa jyrkähköä/kaikki tappiin oikealle/vasemmalle sisä ympyrän pyörä pyörii nahkoineen osan kierroksesta (pätkittäin) voiko etu akselin lukko olla jumiutunut päälle asentoon merkkivalo ei ainakaan pala... hj61 sähkönen nelikko

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2007, 19:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Aja ristiriipuntaan niin näkee vetääkö molemmat etupyörät, epäilisin.
Ilman keskitasauspyörästöä nelikko päällä on vaan niin nihkee kääntymään jyrkästi.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2007, 07:23
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ns. jäykkä neliveto on tuollainen, eli kuuluu asiaan. Jos lukko olisi jumittanut päälle, sortaisi se rengas ilman nelivedon kytkentääkin.

Ongelmahan on siinä, että suoraan ajettaessa kaikki renkaat pyörivät samalla nopeudella suhteessa alustaan, mutta heti kun käännetään alkaa erot kasvaa ja näkyä. Etuakseli haluaisi pyöriä nopeammin kuin taka-akseli, ja ulkopuolen renkaat nopeammin kuin sisäpuolen.

Jos joka väliin laittaa tasauspyörästön, jää auto tarpeeksi liukkaalla tai ristiriipunnassa yksipyörävetoiseksi. Jos tasauspyörästöjä lukitsee (tai etuvedon kytkee mukaan kuten tässä tapauksessa) alkaa joku rengas sortaa tai sutia pitävällä alustalla.

Eli aiheen laitteilla ei ole suositeltavaa ajella neliveto päällä muuten kuin liukkaalla alustalla tai maastossa.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2007, 08:34
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Jos joka väliin laittaa tasauspyörästön, jää auto tarpeeksi liukkaalla tai ristiriipunnassa yksipyörävetoiseksi
Itse asiassa ei jää, vaikka siltä näyttääkin. Kaikissa pyörissä on aina sama vetovoima pienimmän pidon mukaan. Jos yksi on ilmassa, niin sitten eteneminen alkaa olla vaikeaa. Tosin keskitasauspyörästön saa yleensö lukittua tai se lukittuu itsestään (visko), jolloin tarvitaan kaksi pyörää ilmassa ennenkuin veto häviää.


T, Antti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cedricistä neliveto Maasturiprojektit 5 13.11.2007 21:03
O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 Watti O/M/V Ajoneuvot 15 20.08.2007 20:33
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
M:Neliveto Toyota Erppa O/M/V Ajoneuvot 0 27.04.2007 10:22
Broncon jarru ihmetys Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 9 23.01.2007 22:02


Sivu luotu: 14:45 (GMT +2).