Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.09.2007, 18:23
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Hj:n laatikko


Onko kuinka "vaarallista", kun tyhjensin öljyt laatikosta ja propussa/magneetissa oli aikas isoja hiutaleita metallia?

Siihenhän sen kuuluukin putu kerätä, mutta määrällisesti oli kunnon kukkurallinen.

Auto on 476tkm ajettu(Hj-61 vm.90), enkä tiedä onko öljyjä koskaan vaihdettu laatikkoon tai minnekkään muuallekaan.


Pistäkääs suosittelu, että mitä öljyjä olisi todettu hyväksi(periin, jakolaatikkoon, laatikkoon ja moottoriin), kiitos!

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2007, 22:19
uretaani uretaani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.05
Sijainti: Karjaa
Viestit: 213
Perusasetus


Onko kuinka "vaarallista", kun tyhjensin öljyt laatikosta ja propussa/magneetissa oli aikas isoja hiutaleita metallia?

Olen kyllä ajellut pitkään HJ:lla, jossa on lastua propussa. Vaihda öljy säännöllisesti, vaikka seuraavat jo 5000km päästä ja testaa näin, onko taas purua. Metelöikö 5 -vaihde? Saakohan 5-vaihteella vetää raskasta kärryä? Muistaakseni usein laitetaan juuri HJ-60 5-vaihteiseen liian vetelää öljyä. Vai tietäisikö joku paremmin? Laita mieluiten se mitä ohjekirjassa käsketään.

Siihenhän sen kuuluukin putu kerätä, mutta määrällisesti oli kunnon kukkurallinen.

Voi sitä vanhassa autossa olla jos ei ole öljyjä vasta vaihdettu... mielestäni lastun koko ratkaisee?

Auto on 476tkm ajettu(Hj-61 vm.90), enkä tiedä onko öljyjä koskaan vaihdettu laatikkoon tai minnekkään muuallekaan.

HJ60/61 on erittäin luja peli. Vaihdat vaan kaikki rasvat ja öljyt eli ohjauksen, kardaanien ja mahdollisten puslien ja laakereiden ja ohjauspallojen rasvat, jakovaihteistoon ja periin vetopyörästö-öljyt, vaihteistoon ja moottoriin omat (moottori ei ole kovin arka eri öljyille mielestäni) öljyt. Katso luokitukset ohjekirjasta. Merkillä ei taida ennen elektronisia pumppusuutinkoneita erittäin pitkillä öljynvaihtoväleillä olla kovin paljon väliä, kunhan on hyvälaatuista!


Pistäkääs suosittelu, että mitä öljyjä olisi todettu hyväksi(periin, jakolaatikkoon, laatikkoon ja moottoriin), kiitos!

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
[/quote]

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2007, 08:40
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pannuun kesällä vaan 15W-40 Delvacit ja talvella 5W-50 Rally formulat. Talvella ei kantsi leikkiä jäykillä , kun noita öljypumpun käyttöakselin pooreja on mennyt. Lootaan 80W-90 GL4. Samoin periin, mutta jos kitkaperä, LS-merkitty öljy.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2007, 09:05
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

paisti perät vaatii gl-5
bemaripoju nyypinä

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2007, 12:27
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Kiitos vastauksista, minulla kun ei ole ohjekirjaa, niin auttoi huomattavasti laatujen kanssa(määrät kyllä tiedän).

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: AOD laatikko JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.03.2006 21:03
0:HJ 60 laatikko O/M/V Muut 4 07.09.2005 20:47
o:bj 40 laatikko O/M/V Muut 2 02.08.2005 16:17
M: HJ:n 5-v laatikko PikkuF O/M/V Muut 3 12.10.2004 15:17
O: sj 413 laatikko suzka O/M/V Muut 0 12.11.2003 13:14


Sivu luotu: 17:06 (GMT +2).