Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Yleiset
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.04.2004, 12:41
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Öljyt


Onko kokemuksia C4:een Mobil 1 rallyrormula 0W40 täysisynteettisestä öljystä. Pysyykö koneessa ja hydraulinostajissa yms.....

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.04.2004, 15:18
FrostWind FrostWind ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.03
Viestit: 47
Perusasetus

Olen käyttänyt juuri tuota mobilin 0W40:stä vetessäni noin parin vuoden ajan. Ihan hyvin tuo on kai pelittänyt. Miten voin tarkistaa onko öljyn käytöstä tullut jotain vaurioita vai voiko niitä edes 2 vuoden ajalta vielä tullakaan?

_________________
1985 Vette - 230hp
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.04.2004, 15:33
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Yksi C 4 mies kertoili että oli laittanut kyseistä litkua koneeseen ja sillä seurauksella että öljy paineet ainakin oli pienentyneet koska tuntuu olen kovin ohutta luirua , eli ei ainakaan saanut C4 mieheltä kehuja , lienee 0W40 tarkoitettu johonkin siperian olo suhteisiin

T:C 3

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.04.2004, 15:54
FrostWind FrostWind ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.03
Viestit: 47
Perusasetus

Hehe, olenkohan mennyt tässä lankaan, kun ostin tuota öljyä sillä perusteella, että se oli kalleinta mitä mobililla oli tarjota.

Periaateella, mitä kalliimpi --> sitä parempi.

_________________
1985 Vette - 230hp
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2004, 18:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

FrostWind, sulla on juuri oikea periaate! Timppa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.04.2004, 18:42
FrostWind FrostWind ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.03
Viestit: 47
Perusasetus

Kiitos Timppa!

..toivottavasti tuo periaate ei vie minua köyhään tulevaisuuteen..

_________________
1985 Vette - 230hp
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2004, 08:46
Sijani Sijani ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.04.04
Sijainti: Nokia, .
Viestit: 14
Perusasetus

Noista ohuista öljyistä on ainakin viritetyissä koneissa ollut murheita. Todettiin aikanaan ongelma jarrupenkissä (Kivinummella) kun nokka-akseli alkoi kulua uutta konetta säädettäessä. Tietenkin jäykät venttiilinjouset syyllisinä. Jäykemmillä perinteisillä öljyillä tuota ilmiöitä ei ole havaittu ennen eikä jälkeen tuon kokeilun vaikka on ajettu useita samankaltaisia mottoreita.
Minä olen ainakin kokemusteni mukaan päätynyt käyttämään vettessä vähän jäykempiä hyvälaatuisia öljyjä noitten ohuempien sijasta. Eikä hinta ole välttämättä tae. Kokeilussani on ollut Bilteman puolisynteettinen öljy ja ainakin minulla viime kesän 6000 km ajolla öljy toimi ihan kiitettävästi pitäen paineet kuumallakin koneella.

Jari

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.04.2004, 12:29
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus

Eivätkös nuo 0W öljyt ole tarkoitettu talvikäyttöön, kun 10W öljystä tulee siirappia. Itse olen käyttänyt ZR:ässä Castrolin 10W60 öljyä. Ohjekirja suositteli C4seen 5W30 öljyä ja ZR1:seen 10W30.




Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2004, 16:06
FrostWind FrostWind ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.03
Viestit: 47
Perusasetus

Jep, ajan läpi talven, joten sen puolesta ilmeisesti kelpaa nuo 0W öljyt mutta kesälläkö ei olisi niin hyvät?

_________________
1985 Vette - 230hp
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.04.2004, 09:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mulla on C3ssa nyt synteettiset rally formula 5w-50 ja en aja koskaan talvella niin lienee hyvä myös kuumassa eli ehkä se niin on että tuo yläpään luku pitäisi olla tuo 50 niin kuumana ja kovassa käytössä pysyy paksuna. eikös muutoin moniasteöljy tarkoita sitä että se paksuus muuttuu lämpötilan mukaan eli ei kai tuo 0w asia merkitse mitään muuta kuin juuri kylmäkännistyksessä siitä on hyötyä. Ajeletko FrostWind siis kovillakin pakkasilla?
T Vesa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.05.2004, 15:52
Tron Tron ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.02.02
Sijainti: Järvenpää, Finland.
Viestit: 28
Perusasetus


Pientä omaehtoista testausta..

Moottori: Opel 2.2l ruisku mekaanisella öljynpainemittarilla
ajettiin 2-3 kierrosta Ahvenistolla talla pohjasssa, tultiin varikolle, annettiin auton käydä tyhjäkäyntiä 2 minuuttia ja otettiin lukemat ylös.

Öljyn lämpötila oli 102-106 astetta ja paineet seuraavasti (psi):

Mobil 1 5W-50 25psi
Mobil 20W-50 32psi
Bennzoil 20W-50 40psi
Kendall GT-1 20W-50 53psi
Gastrol 20W-60 65psi (hinta jotain 60ekee/4l)

Itse en Mobilia, joka tietenkin johtaa markkinoita markkinoinnilla en omaan koneeseen laittaisi. Samaisella Mobililla on muutama esim. Turbo Unon alakerta hajoitettu...joten on niillä öljyillä väliä, Corveteten ainakin C4n kone käypi aika kuumana hellepäivinä ihan normaaliajossakin. Itse käytän Kendalia ja hyvin pelittää.

Talvikäyttö on teitenkin eriasia just sen käynnistävyyden takia. Itse en aja talvella.

JT

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
öljyt Tekniikka & Jutustelu 12 15.06.2007 09:11
Öljyt -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 0 24.09.2006 22:27
bj:n öljyt HannuN Tekniikka & Jutustelu 8 13.09.2005 16:37
Öljyt???? Tekniikka & Jutustelu 2 30.03.2004 21:51
ZF-6 öljyt Vuosimallit 1984-1996 0 27.05.2003 14:23


Sivu luotu: 21:01 (GMT +2).