|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Defender kuorma-autoksiTerve mieheen. Defenderiä haikailen ja mietityttää mahdollisuus 130:n rekisteröimisestä kuorma-autoksi. Siis saisi tuotua Suomeen ilman mitään veroja. Onnistuuko? Entä sitten pakupuoli.. 110 HCPU:n lavan mitat toki riittävät, mutta mites se toinen 110 Pick Uppi, siis singlecabilla varustettuna? Mahtuuko uusien lavanmittojen mukaisesti pakettiautoksi?
|
#2
|
|||
|
|||
Piti siis laittamani vielä Lantikan sivuilta löydetyt mitat näkyviin:
Cargo bed length + add 161 mm if spare wheel removed *PU 1740 mm *HCPU 2010 mm Selvää kauraa eli vararenkaan heivaamisen jälkeen PU:n lavanpituuden pitäisi riittää. Mutta sitten engelsmanni sekoittaa pakkaa: Largest box length *PU 1570 mm *HCPU 1980 mm Että mitä? Suurin laatikon pituus 20 senttiä lyhyempi kuin lavan pituus! Millainen se ohjaamon takaseinän muotoilu sitten oikein onkaan? Leveys lienee mitattu pyöränkoteloiden kohdalta Largest box width: * PU 800 mm * HCPU 1060 mm http://www.landrover.co.uk/gb/en/Veh...#tableheading2 |
#3
|
||||
|
||||
Tuolla samasta aiheesta:
http://lyhytlinkki.net/?zgb0h4pd Ei ilmeisesti onnistu, paitsi vahingossa 110 HCPU kelpaa vanhoillakin vaatimuksilla. Regular voisi mennä uusillakin, mutta en oile varma. T, Antti antti(ät)offroadpaja(piste)fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#4
|
|||
|
|||
Eli sama juttu kuin kaikenmaailman MB Sprinttereiden kanssa. Saksassa yleensä rekisteröity tasan 3500 kg:n kokonaismassalle, jolloin suomi-poika hakee niihin valmistajalta uuden tyyppikilven, jossa kokonaismassaksi merkitty esim. 3550 kg ja sitten vielä saksalaisen katsastuskonttorin kautta.
Suomeen tuotaessa Sprintteri onkin sitten aito kuorma-auto, eikä tulliviskaalit iske kynsiään autoon. Toimiiko sama Defenderille, eli onko valmistaja valmis hyväksymään auton hieman raskaammalle kokonaismassalle? Jos on, niin kuinka se käytännössä onnistuu? |
#5
|
||||
|
||||
Ainakaan Suomen maahantuoja ei tue tätä. Tehtaan kannasta en tiedä.
|
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Se nyt ei ole yllätys, ettei virallinen maahantuoja juurikaan sympatiseeraa yksityisiä auton tuojia. Onneksi on yhteyksiä Viroon ja Saksaan, joista kummastakin olen saanut kiitettävää palvelua. Esim. Virosta saa merkkiedustajilta COC-todistuksia yleensä ilmaiseksi. |
#7
|
|||
|
|||
jos on abs ja ajopiirturi -03 mallisesta eteenpäin, niin mikä ettei,just kuulin että yks oisi rakennettu 3550 kg kuorkiksi..
mikä ettei, varsinkin jos tykkää.. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ajattelin kylläkin jotakin 90-luvun peliä, jolloin ei tarvitse murehtia piirturista eikä nopeudenrajoittimesta. Täytyy selvitellä asiaa etiäpäin. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sama ollut haaveissa 110 pick up lava on lyhyempi sen takia kun on ne lavan "oven" kiinnityspisteet. ne kun silipasee pois niin avot pituus riittää. ainakin 1 sellaisen sileäkylkisen omistaneena sika makee peli kyseessä, on noita muitakin suomessa kilvissä. Ei kun lisää lantikan harrastajia hip hei |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Bonuksena vielä 2 istuinrivisenä henkilöauton käyttövoima eli dieselverot. Todellakin, ei kiitos.. Lainaus:
Ne aiemmin Suomessa rekisteröidyt ovat kyllä täyden autoveron autoja, koska lavan pituusvaatimushan tuli jo vuosikymmeniä sitten Lex Timangin mukana. Eli ammuttiin kovilla Tojotan pikku-avolavaa. Lainaus:
Ensi vuonna tulee 50 vuotta täyteen siitä, kun isoisä ensimmäisen Lantikkansa osti. Nyt oma elämä on sillä mallilla, että on kakkosauton hankinta pakollista. Ykkösautona Disco II, eikä mitään Hjundai Ketziä huvittaisi kakkosautoksikaan ostaa. |
#11
|
|||
|
|||
Laittakaapa linkki johonkin ketjuun, jossa huoltoautoilusta selviää kaikki olennainen.
Itselläni ei ole oikeastaan mitään hajua asiasta, mutta tokihan minä voin varautua huoltamaan Discoa, ruohonleikkuria ja perämoottoriakin. Mites tulli suhtautuu käytettynä tuotavaan huoltoautoon? Meneekö autoveroa aivan normaaliin tapaan eli ankarimman kautta |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Heikki H. FJDC Montenegros #21 |
#13
|
|||
|
|||
Kaipa sen tiät et noi lavan mitta vaatimukset on muuttunu tän vuoden alusta?
Nythän ei pituudella ole väliä jos se pinta-ala vaatimus täyttyy...käsittääkseni. edittiä: toi siis jos pakuksi miettii. Edited by - Rölli on 09/07/2007 14:26:58 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä työ autoksi? | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 05.08.2007 09:37 | |
landrover 110stw kuorma-autoksi... | wenkku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.11.2006 22:33 |
1500 Suburban kuorma-autoksi? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.06.2006 18:58 | |
Mikä autoksi? | Grape | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 17.04.2006 01:52 |
0-autoksi Pälkäneelle? | offroadjouni | Tapahtumat | 10 | 02.07.2004 20:32 |