Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2006, 19:41
osatauno:n Avatar
osatauno osatauno ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.10.06
Sijainti: leppävirta
Viestit: 661
Perusasetus

-83 hiluxin ahtaminen


aikomus on tehdä 2.4 toyotan koneesta turbokone
ja kopppana on 4x4 -83 hilux
turbo ois carret to3
cooleri mallia liian iso.
vinkkejä ja apuja kaivataan rojektiin

miten on öljy kierto näissä viisain tehdä??
- syöttöjä on jo joku ruuvannut laskee mustaa ,mutta riittääkö soppa??
vetoja ja potkua pitää saada hiluxiin!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2006, 08:08
RankkaAnkka:n Avatar
RankkaAnkka RankkaAnkka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.06.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 287
Perusasetus

Turbolle tuleva öljy esim. suodattimen jalasta tai painekellon lähdöstä ryöstämällä, putki/letkukooksi riittää n. 10mm hyvin. Tarvittavia liittimiä, letkulähtöjä yms löytyy aika hyvin ainakin Autoracingista Tuusulasta.
Paluupuoli suoraan öljypohjaan mahdollisimman isolla ja suoralla putkella, ts. VÄHINTÄÄN sama halkaisija kuin siinä tumpissa joka on ahtimen päässä. Isompikaan ei haittaa yhtään.

Ja muista pakosarjaa tehdessä että ahtimen pitää olla öljypintaa ylempänä koneen käydessä, muuten alkaa lyömään rasvaa laakereista läpi -> savuttaa.
Käytännössähän tämä ei varsinkaan maastoajossa aina toteudu, mutta mitä ylemmäs saat mutkan laitettua, sitä parempi.
Toinen vaihtoehto on käyttää paluupuolella erillistä pumppua, mutta siinä on taas yksi mahdollinen vikapaikka lisää.

Syötön pitäisi riittää jos et mitään hulluja paineita ajatellut värkistä ottaa, mutta jos tuntuu että vehkeet puutuu, niin pumppu kainaloon ja dieselpajalle. Sieltä löytyy kyllä lääkkeet...


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2006, 09:30
longfiedteam longfiedteam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.04
Viestit: 283
Perusasetus

kaikissa lohkossa on valmis öljyn paine lähtö.lohkon taka osassa samoilla korkeudela kuin muu öljy linja 12 tai 10mm propun alla..

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2006, 20:23
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja kone kestää ahtaa 1.5 paaria ainaki itellä aikoinaan ja kyllä sieltä soppa riittä tekemättä mitään

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2006, 21:27
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Jotain pska kuvia "mun"topicissa searchiin Hiiluxi

Offroadkainuu

www.hanakkatalo.fi
Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LR series III dieselin ahtaminen hanes Tekniikka & Jutustelu 11 09.11.2007 21:01
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 11:21 (GMT +2).