Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2006, 09:33
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lohkolämmitin


Minulla menee vaihtoon Grand Cherokeen juuriputki. Kun imusarja ja juuriputki on irti, voisi
asentaa lohkolämmittimen. Koneen kyljessä on sellaisia peltilappuja.

Miten vaikea homma on siihen lohkolämmitin asentaa ja miten se tapahtuu?
Voiko helposti epäonnistua niin, että rupeaa vuotamaan tai lämmitin ei pysy paikallaan?

Just do it!

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2006, 09:54
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.970
Perusasetus

Eikös se niin mee, että eka lyöt siihen plommiin keskelle tapilla kolon jolloin se irtoaa reunoilta hieman. Sen jälkeen lyöt laitaan jotta se plommi menee poikittain reikään ja revit sen pois. Sitten vain reikään sopiva lämmitin paikoilleen ohjeiden mukaan ja nesteet takasin koneeseen. (poistit ne nesteet tietenkin ennen alkua

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2006, 10:05
juza juza ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Ei oo vaikee laittaa jos se ei ole piilossa jossain kapeessa välissä.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2006, 10:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Jep, noin se menee, mutta jos sulla on siinä uudessa putkessa ne flex-fellos (tai mitä ne nyt olikaan nimeltään), niin mittaas ensin että mahtuuko se vastus siihen niiden kanssa!! Tulee ahdasta!!

Se vastuksen ulosjäävä runko on 30mm korkea + vastusputket 20mm lisää!! Riippuu niiden joustojen koosta mahtuuko se sinne!! Asennus on ainakin helppo kun on sarjat poissa tieltä!!

Työaikaa pakosarjan vaihtoon menee 4h!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!

Edited by - JAMANT on 10/08/2006 11:07:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2006, 11:40
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Putkessa on ne haitarit. Kiitti vihjeestä. Olishan se kiva kun peltilätkä on rikottu
ja lämmitin ei sovi. Lohkon kuvasta katsottuna noita lätkiä on viisi kappaletta.
Voiko niistä vapaasti valita mihin laittaa.

Just do it!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2006, 11:48
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Pakkastulppiahan saa muuten sit uusiakin että ei siinä hirveetä vahinkoo pääse käymään vaikka sen pois ottaisitkin ja sit ei vastus mahdukaan siellä oleen.

Yleensä on ollu tapana laittaa se vastus mahdollisimman keskelle lohkoa, lämpö laajenee paremmin ja nopeemmin ja blaa blaa blaa.

Käytännössä kuitenkin voit laittaa sen vastuksen siihen missä se parhaiten mahtuu oleen (jos ei moottorin lohkon valussa ole estettä vastuksen mahtumiselle tietyn/tiettyjen tulppien kohdalla) jos autoo pitää lohkossa sen 1,5 tuntiakin ennen starttausta niin neste on kyllä lämmennyt ja siten lämmittänyt moottoria aika laajalti oli se vastus reunassa tai keskellä.

edit:typo
____________________________
VAZ 2121 Niva & VAZ-Crawler
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi



Edited by - ToveriNiva on 10/08/2006 13:17:52
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.08.2006, 12:25
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Ja muistathan laittaa siihen lohkolämppärin vastuksen päälle lämpösuojan jos on lähellä pakosrj tai pakoputki.
Ei silloin nuo muovi liittimet kärvähdä siitä lämppäristä.

Yleensä varaosaliikkeissä on kirjassa merkitty mihin tulppaan pitää laittaa. Myös usein on asennusohjeissa kerrottu myös. Ja yleensä tämä paikka on paras vesikierron kannalta.


__________________________________________________ ___________
Toyota HJ60,Differential Locks, Super Swampper TSL 33", Winch.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.08.2006, 12:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Ohjeen mukaan ja mahtumisen kannalta se oikea on se takimmainen reikä!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Defa lohkolämmitin bensamersuun -HUUTIS- Pauli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.11.2007 23:30
2L-T moottorin Galix lohkolämmitin? Tekniikka & Jutustelu 5 13.11.2007 17:56
Pajeron lohkolämmitin poiki okkiM Tekniikka & Jutustelu 10 11.02.2007 15:14
hj:n lohkolämmitin Tekniikka & Jutustelu 3 14.03.2006 18:00
O. hj 60 lohkolämmitin. Viitapiru O/M/V Muut 2 21.11.2004 13:16


Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).