Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2006, 13:40
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

hj:n öljypohja


Näyttäis öljypohjan tiivisteen raosta valuvan oljyä.Nyt tarttis neuvoa.Mikä on paras vaihtoehto:asentaa uusi tiiviste ilman liimaa vai liiman kanssa vai pelkällä liimalla? Jos pelkällä liimalla niin millä,että kestäis.Jos liimaa käyttää niin tarttis lämpimän paikan varmaan että se joskus kuivais.Vai onnistuuko pakkasella?Entäpä pohjan irtiotto,lähteekö nuin vain vai pitääkö purkaa jotain alta pois?
t:aloittelija

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2006, 13:57
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Liimankäyttö riippuu vähän siitä minkälainen uusi tiiviste on..Korkki/pahvi vai kumi
Itse käytän korkki tai pahvi tiivisteiden kanssa myös liimaa, vaikka se tarvittaessa onkin helvetin paljon ikävämpi ottaa irti. Kumitiivisteisiin en oo liimaa laittanu ja hyvin on tuntunu pitävän.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2006, 14:43
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Kyllä sen kumitiivisteen pitäisi pitää jos öljypohjan kiinnitys pinta on suora.
Ja pohjaa ei saa vetää liian kovin kiinni niin että tiiviste turskahtaa välistä.
Jos öljypohja on kertaalleen vedetty liian kovin kiinni niin että öljy pohja on venynyt pulttien kohdalta niin sitten ei oikein pidä muulla kun liiman kanssa.


__________________________________________________ ______________
Toyota Landcruiser HJ60, 4.0 diesel, 1983, 5speed,
33BFG All Terrain, winch.
nymis@offipalsta.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2006, 15:04
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Korkkitiivariin ei pitäis laittaa liimaa ollenkaan, mutta se kannattaa turvottaa valmiiks ennen kiinnitystä jottei murene. Paperisiin oon laittanu liimaa vaan toiselle puolelle, jotta irtoaa helpommin (eikä ole purkuvaiheessa kuin yks putsattava pinta, jos tiivari sattuu pettämään), toiseen pintaan olen sivelly kevyesti vaseliinia.
Ja tuo mitä NymiS sano tosta kiristämisestä on ihan totta, eli ei niitä tarvi kiristellä ihan ***eleesti. Mieluummin hiukka kierrelukitetta pultteihin kuin pellit mutkalle.

_______________________________________
Täydellinen AMATÖÖRI
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Toyota 12h-t tai 2h öljypohja osilpi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.01.2008 22:41
O: AMC 360 öljypohja J20 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.12.2007 21:43
O: Hiluxiin öljypohja? hyttinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.09.2007 08:38
O: MB m102 öljypohja Hoppala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.06.2007 17:58
O: LJ-70 vm-92 2,4td ÖLJYPOHJA Koiruus O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.05.2007 20:17


Sivu luotu: 07:37 (GMT +2).