|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Mikä kausimaasturiksi?Moro Tässä kun laina HJ61:stä parsinut leimakuntoon ja ajolle, niin tuli mieleen kysyä parviälyltä mikä olisi kustannustehokas ratkaisu. ajoreitteinä huonokuntoisia metsäautoteitä joilla tarvitaan maavaraa, näin talvella ei enää aurata, jolloin Quatron maavara loppuu kesken. olis tarve kulkuneuvolle joka kelpaisi noin 3kk ajan vuodessa edullisesti... Ulkonäön tai sosiaalisen statuksen ei väliä (vaikka rover jos kulkee) kaudessa tulee 1-2 siirtymää 300km, muuten ajettavaa alle 2000km/v haaveet. Löytyy isoja renkaita Lukot? keski / perä(t) 2+2, myös 2 paikkaa riittää ehkä lämmin Miten on? Jeep Land Rover Discoveryt (1 versiot halpoja) Tatsunit Mitsut Toyotat ps. nyt on "ilmaisen" hj61:n remontteihin mennyt yhden Discovery 1:n hinta
|
#2
|
|||
|
|||
Mulla oli sama tilanne 4v sitten piti saada talvikaudeksi maasturi mökillä käyntiin .auraamatonta parisen kilsaa.Tuli sitten jeep gc-93 v8 ja sillähän ongelma poistui,mutta kävikin niin et tykästyin tuohon sillai et mersun myin ja käyttöauto jeepistä tulikin.
|
#3
|
||||
|
||||
Itse vihreiden silmälasien läpi kun katson laittaisin Discon tai Rangen (classickin) 3.9 bensapadalla. Ja jos tarvis pahempiin paikkoihin mennä, niin keulalle vinssi ja etuperään lukko.
Uudempia jos laittaa, niin niistä voi tulla käyttis helposti. Noissa vanhemmissa ei ole paljon muuta laitettavaa, kuin satunnaisen varmat ruosteet.
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#4
|
|||
|
|||
VW Touareg. Siihen saa 33" pallot pyörimään alle. Mitä tuossa netissä on videoita katsonut Touaregin maasto-ominaisuuksista niin se ihan oikeasti pieksee aika monen muun maasturin. Jos se on vielä ilmajousituksella niin saa aika huolella maavaraa. Siitä on versioita missä takana on kytkettävä lukko. Miten tuollaisen löydät myynti ilmoituksesta niin onkin vähän kysymysmerkki. Hidasalue löytyy kaikista malleista.
Touaregin ongelma vaan taitaa olla siinä kun se on äkkiä se käyttisauto. Ei tarvi useampaa autoa kun yhdellä pärjää hyvin. Onhan siinä 3500kg vetokykyäkin. |
#5
|
||||
|
||||
Mikä on aloittajalla hintahaarukka? Se lienee kuitenkin aika määrittävä tekijä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
||||
|
||||
Heittäisin ilmaan ennakkoluulottoman ajatuksen, osta nelivetoinen Dacia Duster. Mitään hirmurenkaita tuohon ei saa mutta autossa on jo vakiona yllättävän iso maavara. Akseleille ei taida saada lukkoja mutta tarviiko niitä, laita ketjut vaikeissa paikoissa renkaisiin niin johan kulkee. Ja nuo saa rekattua pakuksi jos sitä haluaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
|||
|
|||
Tänä talvena on aika hyvin pärjännyt kun on nelivetokulkupelillä tampannut kulkuväylän. Ketjutkin tuli hommattua, mutta vielä on päässyt ilman niitäkin.
|
#8
|
|||
|
|||
Minkä ikäistä "kamelikuskia" tarkoitat?Lainaus:
Toki jos ongelma on se, että audi? quatron maanvara ei riitä auraamattomalla metsäautotiellä, niin tuo vaihteiston hidas alue ja mekaaninen takatasauspyörästön lukko; siis sen puuttuminen ei liene kovinkaan suuri ongelma? Noista alkupään/vanhemmista Turilaista ei tietoa.... Ja jos vuotuinen tarve on pari 2-300 km siirtymää ja 2000 km ajoa, ja käyttöaika 3kk/vuosi, niin nuo ilmajouset ei ehkä ole se paras vaihtoehto taloudellisessa mielessä.... (Tuon ilma-alustan korjauttaminen ulkopuolisella voi maksaa yhden "Discon" verran; siellä on monta ns. 500e osaa, ja niiden elinikä on rajallinen myös kalenterivuosissa) Ja jos meinaa oikein metsään mennä, niin aika paljon herkkiä osia, jotka ei kestä kosketuksia "kiviin ja irtokantoihin". |
#9
|
||||
|
||||
Eiköhän tuo olis paras satsata HJ61:een jatkossakin.
|
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Näitä itsellä ollu pari kappaletta, ja ihan huolettomia kilometrejä ollut (koskee V6 TDI). Varaosia saa mukavasti, kun Q7 ja Porsche Cayanne on sisarmalleja, sekä myös T5 transporterista esim. ilmastoinnin osat käy. Ongelmana maavaran puute maastossa tietysti (ja joustovarojen), mutta sinne saa 32"-33" kumit alle tosiaan. |
#11
|
||||
|
||||
x2 eli kompataan tätä. ja 300 TDi Disco, ei välttämättä bensavehjes.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
Mä olen käynyt katsoon varmaan 6 eri touaregia. Kaikissa niissä oli tuo hidasalue. Mistä päättelin sen olevan vakiona. Takalukkoa en nähnyt yhdessäkään. En tiedä onko sen saanut vain jos on ilma-alusta?
|
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kuten kerroin noissa uudemmissa, reilu 10v vanhoissa ja sitä uudemmissa harvinaista herkkua, minä olen tietoinen 2 tapauksesta, toinen on muistaakseni eläinlääkärillä uutena, ja toinen käytettynä tuotu. Ja muistaakseni molemmissa takana mekaaninen lukko.... kuten kerroin, vanhemmista turilaista ei tietoa.... |
#14
|
|||
|
|||
noi mun on ollut niitä vanhimpia yksilöitä. Alle 7000e pelejä. Ne on kyllä jokainen on ollut aivan hirveitä. Kaikki napit aivan kuluneet. VW ottanut jotain säästölinjaa tuossa kun vastaavan ikäisiä mersuja tai bimmereitä katselee niin ei niissä ole samaa kulumis ongelmaa napeissa vaikka niillä ois enemmän ajettu.
|
#15
|
|||
|
|||
tämäkin pohdinta rupeaa pääsemään maaliin, tämän hetkinen tavoite löytää "Sopiva" WJ aihioksi, Korotuksen ja isojen pyörien kautta sitten mettäautoteille.
yhtä LJ Toyotaa testailin ja se kyllä eteni 31/10.5-15 kumeilla hyvin, mutta aihioiden hintaluokka kipusi yli varsinkin mahdottoman mätiä järjestään. |
#16
|
|||
|
|||
Noni, 4.7 V8 ja Quadra Drive niin olis visko-tyyliset lukot edessä ja takana. 4.0 kutvonen ei säästä kulutuksessa internetin mukaan juurikaan ja kasi kuulostaa kivemmalta
265/70R16 kokoinen rengas eli noin 31" menee 2-tuuman korotuksella alle ja tolla korotuksella ehkä kestää etukardaanin CV-nivelkin vielä matkassa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Mikä alennin mikä teho? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.02.2006 22:33 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |