|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
J120 ravistaa ja nakuttaa kylmänäLand cruiser J120 vuosimallia 2006 ja kilsat 255000km. Kun kierrokset kylmänä noin 1500-2300 välillä niin kone päästää aika terävää nakutusta. Tyhjäkäynnillä, kovemmilla kierroksilla ja lämpöisellä koneella ääntä ei esiinny. Pari kertaa ylämäessä matalilla kierroksilla kun olen ajellut niin on tuntunut pieniä nykäyksiä. Välillä puolilämpöinen kone tuntuu ravistavan ja hytkyttävän. Laitoin suuttimen putsaus ainetta tankkiin mutta ei siitä ollut apua. Olisko suutin vikaa? Kannattaako varata aika korjaamolle että vaihtavat kerralla kaikki? Osaisin kait itse vaihtaa mutta en tiiä onko noissa "uudemmissa" diisseleissä jotai jippoja ja jekkuja kun kaikenlaisella sitä on peloteltu. Varaosat tilaisin netistä kun ovat siellä halvempia mutta aina kun jotain tilaan niin väärä tulee. Osaako joku kokenut kertoa että minkä merkkkiset suuttimet olisivat hyvät/parhaat?
|
#2
|
||||
|
||||
Voiskohan vuotaa suuttimen pohjan tiiviste? Eli ei välillä käy kunnolla kaikilla pytyillä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#3
|
|||
|
|||
Kuullostaa ihan mahdolliselta. Tulisi ainakin edullisemmaksi korjaus.
|
#4
|
|||
|
|||
Hyvin suurella todennäköisyydellä suutinvika. Älä ainakaan enää aja sillä. Meillä oli ihan samat oireet kun suutin alkovuotamaan. Lopputuloksena mäntä halki ja 10000e koneremontti.
|
#5
|
|||
|
|||
On noita varmaan joku vaihtanu itekkin kotona mutta ei taida mulla itellä aika riittää. Kalvainkin pitäis hommata. Täytyy tulevana maanantaina soitella Jyväskylän korjaamoja läpi että kuka huolis vastaan.
Osaako kukaan suositella jotain tiettyä suutin merkkiä? Kyllä mä ne vaihatan kaikki samalla vaikka siellä vaan yks oireilis. Mistä sitä tietäää että millon seuraava alkaa temppuilemaan. |
#6
|
|||
|
|||
Itellä oli juuri samaa vaivaa.. - 07 ruiseri ja 2000rpm molemmin puolin kevyessä vedätyksessä terävä tikitys kuulu...
Erityisesti "viileällä" koneella.. Korjaantu suuttimien vaiholla. Puolivuotta eteenpäin alkoi taas.. Eipä ikinä selvinny että miksi, toyota liikkeen kanta asiaan oli että ne on semmosia Tikittää vielä tänäpäivänäki (kai ei vielä yhtä pahana kuitenkaan) tutussa talossa jo neljättä vuotta |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
osasuora.fi voi ainakin kysellä. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vaihatan kaikki suuttimet kerralla, nyt kun vielä löytäisin jonkun merkin johonka voi luottaa. Kalliiksi tulee jokatapauksessa niin ei kiinnosta säästä markkaa ja teetättää samaa remppaa puolenvuoden päästä uudestaan... |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
Vois kuvitella ettei suuttimessa itsessään vikaa ole, suunnittelussa tai muussakaan mutta oisko polttoaine suodatin heikkoa suunnittelua. Siis että päästää paskaa läpitte. Itellä oli 3gen ramissa just niin että oli insinööri kuvitellu jotain ihan muuta. Tarkalleen en muista lukuja mutta jos olis pitäny olla 5 micronin suodattimet niin oli vaan kolmen jne. Sai siihenkin suuttimet vaihdattaa 2400€ hintaan...
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#11
|
|||
|
|||
Toyotalla väitti että suuttimiin olis tehty jotain muutoksia, mutta tiedä häntä. Tuskimpa löytyy muita ku densoja..
|
#12
|
|||
|
|||
Mielenkiintoinen toteamus merkkiliikkeeltä?Lainaus:
Vaihdettiinko suuttimet alkuperäisiin merkkiliikkeessä? Topiikin aloittajalle: Minä olen hoitanut ensiapuna noista omista, toki vanhemmista (Rivi-, jakaja- ja pumppusuuttimista) 2 tahti öljyllä; nykyään diesel on niin kuivaa, että varsinkin talvidieselillä nuo mekaaniset kärsii "kuivuudesta" Noihin omiin olen kaatanut 2-t öljyä suoraan tankkiin, mutta noissa uudemmissa/ja kalliimmalla korjattavissa, minä sekoittaisin dieselin ja 2-T öljyn ensin kanisterissa, sillä varsinkin talvella; dsl-suodatin esim. 5 micron dsl suodatin menee helposti tukkoon 2-T öljystä. Pahimmillaan olen käyttänyt todella paljon 2-t öljyä jakajapumpullisessa dieselissä, siis puolet.... (reilun 10v seisonnan jälkeen ei halunnut käynnistyä-, ja lähti vasta kun 12v startille syötettiin 24 volttia... kun oli syönyt tuota öljy/dsl Desin pari, kävi todella hyvin tyhjäkäyntiä) -> minä kokeilisin käyttää tankin tyhjäksi; siis kun tankki on "melkein" tyhjä, siis mittari viimmeisen viivan alapuolella, Laita jatko paluuletkuun joka on esim. 20 litran puhtaassa moottoriöljykanisterissa (ei missään nimessä peräöljy-), johon olet kaatanut esim. 1-2 litraa 2-t öljyä. (minä olen käyttänyt teboilin halpaa 2t öljyä, olikohan 2t MIX? mutta kun kyseessä on common rail- diesel, niin käyttäisin parempaa, esim. minimissään outboard https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....bjectID=179292 Käytä konetta niin pitkään että, että alkaa imemään tyhjää, siis tyhjäkäynti aaltoilee voimakkaasti, tai jopa sammuu. Sekoita ravistamalla kanisterissa olevaa seosta voimakkaasti, ja jos tuossa 20 litran kanisterissa on alle 15 litraa dieseliä ja 2-t öljyä, niin lisää dieseliä. Ja sekoita ravistamalla. Sitten seos tankkiin, ja ilmaa, jos tarvetta; ja sitten kun käy kunnolla, niin kunnolla kenkää, siis kaasu pohjassa kiihdytyksiä tyhjäkänniltä vähintään suurimman tehon kierroksille. (älä riskeeraa ajokorttia) |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
Suuttimet vaihettiin n. 210tkm kohalla samasessa liikkeessä ja koko rivi kerralla. Nyt ku alako miettimään niin kyseiseen yksilöön oli saatettu joskus nuorempana vaihtaa ne suuttimien tiivisteet.. Toyotan kamppiksena.. |
#14
|
||||
|
||||
Kolmenhan on paremmat. Mitä pienempi, sen tiheempi seula.
|
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
Laita auton rekisteri numero, niin helepottaa tuota selevittelyä. |
#16
|
|||
|
|||
Niin saatto olla juu, ei muista enää tarkalleen miten päin meni. Mutta siis pointtina just se että ei ollut vakiona niin tiheä kun olis pitänyt olla. Tarvikkeena sai sitten parempia.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#17
|
|||
|
|||
Joo en kai mie tarvi mittään tietoja enään, ole kyseistä kulkinettakaan omistanu vuosiin enään.. Kuhan omia kokemuksia runoilin..
|
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
En ite kyllä ehkä lähtis koittamaan. Toimii varmaan vanhemmissa diiseleissä, mutta tää on kuitenkin sen verran tuore kampe... Ite koittaisin kaataa forten advanced diesel conditioneria suoraan uuteen pa-suodattimeen.
|
#20
|
|||
|
|||
Suuttimenputsaus lisäainetta polttoaineen sekaan oon kokeillu useempaa erilaista mutta ei niistä mitään apua ollut. Ensiviikolla kaikki suuttimet ja filtteri uusiks
|
#21
|
|||
|
|||
Kaikki suuttimet nyt vaihdetty. Kylmänä kun starttaa niin ei kuulu enää pahaa ääntä. Siellä jossain se vika oli
|
#22
|
||||
|
||||
Jyväskylän ok auto myy alkuperäisiä kunnostettuja suuttimia. Olikohan 1200-1600e 4kpl.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ alkoi ravistaa | Reikä_eero | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 07.10.2018 17:52 |
Hilux ravistaa ! | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 27.02.2016 21:08 |
-98 hilux ravistaa | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.10.2011 20:53 |
hzj ravistaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2010 12:07 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |