|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Toyota hj60 turbotusMinkälaisia turboja ootte laittanu hojokkeihinne?
|
#2
|
||||
|
||||
garret to3/4
celican ct26 holset hx35
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#3
|
|||
|
|||
Alkuperäinen korpivaaran satsi. Oli kohtuu helppo asennus ja toi mukavasti lisää vetoja.
|
#4
|
||||
|
||||
noissa korpivaaran seteissä on yx huonopuoli,, öljynpaluu ..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#5
|
|||
|
|||
Ei ollut mun mielestä mikään ongelma. Jos toimii ensimmäiset 500 tkm niin ei kai se huono ole. Ymmärrän kyllä mäksän pointin ja olin itsekkin aluksi samaa mieltä. Mutta eihän turbon läpi litrakaupalla sitä öljyä tule. Paluupuolellehan ei sais tulla paljoa vastapainetta.
Muille tiedoksi että korpivaaran sarjassa öljyn paluu tulee banjoliittimellä pohjaroppuun. |
#6
|
|||
|
|||
Onko tuossa korpivaaralaisessa vakio pakosarja jollain väliputkella vai 61:n sarja? Ahtimena vissiin ct26?
On täällä joskus ollut tuollaisesta kuviakin, mutta ne on vuosien saatossa hävinneet. |
#7
|
|||
|
|||
Siinä on väliputki. Käyttöö alkuperäistä 2h pakosarjaa. Turbo tulee kohtuu ylös asennettua tuolla sarjalla.
Sitten tähän tulee semmoinen holkki niihin alipaine letkuihin. Holkin kyljessä on pieni reikä josta paine karkaa ulos ettei pumpusta poksahda kalvo. Vähän tulee voimasavua mutta ero vakioon on selkeä. On mulla muistaakseni kuvia tuostä setistä. Itsellä on nyt 12ht kone käytössä |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos jaksat etsiä ja löydät jonkun kuvan niin nakkaa tähän näytille! |
#9
|
||||
|
||||
itsellä mitkä ollut korpivaara käsialaa ni ahtimena ollut kkk
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#10
|
||||
|
||||
Pystyykö öljyn syötön ottaa turbolle laturin perään tulevasta paineputkesta eli riittääkö syöttö molemmille
|
#11
|
||||
|
||||
ota sammuttimen vierestä öljykellolta
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#12
|
||||
|
||||
Ite otin kans öljykellolta t haaralla öljyn syötön turbolle ja sit hitsasin putken öljyphjan kylkeen ei loppuunsa ole iso homma ja varmasti palaa öljyt takasin kiertoon..turbona oli holset h1c joka oli asennettu 12ht pakosarjaan sai nätimmin istumaan..tässä turbossa ei ollu hukkaporttia olleenkaan paineen päästi dumppi pois..kyllä tuli vetoja mukavasti vaikka oli vakiopumppu..
|
#13
|
||||
|
||||
mä oon laittanu öljynpaluun työntötanko luukkuun kun turbo tullut noin ylös
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#14
|
||||
|
||||
Mulla tulee kans yhtä ylös ku mäksällä ni öljynpaluu toimii siis toho luukkuun?ois vaan helpompi/nopeampi toho tehä ni ja onko siin väliä mihkä kohti
|
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
sitä en tiedä mikä on oikea kohta mut itte laitoin työntötankojen väliin
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#16
|
|||
|
|||
HJ-61 turbo on nestejäähdytetty ja öljy voideltu....Lainaus:
Muutaman kerran olen vuosien saatossa "tivannut-" tuota eroa, mutta vastausta ei ole tullut. Pitänee vetää johtopäätös, että tojotan moottorit on ylimitoitettu, taikka öljyt on kehittynyt noin tupla/jopa triplatehoille, ja kestävyys on SE 400 tkm? |
#17
|
||||
|
||||
Muistakaapas sitte tulpata imusarjasta huohotin putken reikä. Ja vetää venttiilikopasta huohotin letku jonnekkin. Itellä 61 sen pakosarja ja turbo. Paine öljynpainekellolta ja paluu hitsattu öljypohjan.
|
#18
|
||||
|
||||
juu toi kaasuläpän huohotin lähtö kannattaa tukkia ettei käy niinkuin kaverille et lentää stefat
__________________
vapari ei ole vaihtoehto Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#19
|
||||
|
||||
Juu kaasuläpän huohotin tukittu jo aikoja si
|
#20
|
||||
|
||||
Mikä toi proppu on tulipeltiä lähempäna tankoluukun ala puolella,laittasin kuvan mu ku ei ny vaan jotenkin saa
|
#21
|
|||
|
|||
Mulla tais olla letkulämmitin siinä jos se tarkoittamasi on lohkossa.
Eli letkulämmitin ottaa kylmää vettä siitä ja laittaa sen kannen yläpuolelle semmoiseen metalliputkeen joka nousee kannesta ylöspäin |
#22
|
||||
|
||||
Juu lohkos on
|
#23
|
|||
|
|||
hx35
minkälaista pakopesää raati suosittelee, jos laittaa 2h koneeseen hx35 ahtimen? hj tulee kärryn vetoon, että sais kohtuu alhaalta vetää. vai oisko jotain parempaa ahdinta tuohon tarkoitukseen ,kun tuo hx35? tarkoitus ahtaa 1.5bar.
|
#24
|
||||
|
||||
HE221 tai HX30 / Super
Joku nuista varmasti parempi kun 35 jos juuri alas haluaa vetoja.
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#25
|
||||
|
||||
Samaa mieltä. Tuo 1.5bari ei kerro juuri mitään, se paljonko tavoittelet tehoa tuohon kärrynvetoon ratkaisee.
Vakiopumpun tuotolle nuo edellämainitut on järkeviä. Varmaan 1baarikin riittää polttamaan vakio pumpulla. Viimeksi muokannut tdi : 02.08.2018 21:26 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ60 turbotus | sull45 | Maasturiprojektit | 16 | 20.04.2015 18:00 |
Toyota hj60 akselit ja toyota osien sopivuus? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2013 16:00 |
Myydään Turbo / Turbotus setti Toyota Hilux, LJ70 | Fourmotion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 15.06.2013 13:54 |
HJ60 v.83 turbotus | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 05.08.2010 19:20 |
HJ60 turbotus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2007 10:34 |