|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Elämä jatkuu LJ70Tehdäänpä Tästä oma projekti. Auto ollut minulla vuodesta 2011 asti. Ja ollut käytössä ja rakenteilla kunnes 2014 kaadon jälkeen molemmat oikean puolen lasit sököksi ja kone öljyn puutteessa hajosi. Odotellut tähän asti aikaa ja inspiraatiota Eli kone irti ja levälleen kampiakseli ja kiertokanget vaihtoon, lasien metsästystä ja kaikkea pientä roplaamista on edessä. Rengaskin oli seisoessa kehittänyt kupan.
|
#2
|
|||
|
|||
Homma etenee.
Moottoria kasaan vereksellä kampiakselilla ja kiertokanki-mäntä setillä. Samalla laakerit ja männän-renkaat uusiksi ja venttiilit läpätty. Tuli sunnuntai ajelulla käytyä kans ja haettua uudet renkaat. 33-12,5 15 Forward Safari 500. |
#3
|
|||
|
|||
Moottori kasassa
Saihan sen nippuun kun aikansa värkkäsi,
Ensin tuli uudemman 2L2 Jakohihna ja sen perään oli paketissa oikeat rullat mutta väärä hihna "pajeron tasapainoakselin" mutta lopulta jo oikeat osat Ohuesti harmittaa kun ei pajeron pumpun 11mm nestepää sopinut pumpun kiinnityksen puolesta Ois saanut vähän savua lisää vaikka ei nuin pieni puhallin taida paljoa tarvitakaan. |
#4
|
|||
|
|||
Itse jätin koko tukiraudan pois kun vaihdoin isuzun pumpusta nestepään ja käytin sitte mynädieselissä säädettävänä ja kyllä riittää ähkyä ct26 ahtimella ja myös tarvittaessa voimasavuakin tulee : )
|
#5
|
||||
|
||||
Jos jättää takaraudan pois niin kannattaa seurata ettei etupään kiinnitykset löysty kuten mulla kävi. Pumppu mestari kehoitti laittamaan raudan, se kuulemma saattaa hiukan parantaa pumpun toimintaa kun ei pääse värisemään.
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
|||
|
|||
mietin kans että aika raskas murikka se on vain päästä roikkuvaksi murtaa pitkän päälle jakopään kotelon tai pumpun laipan.
|
#7
|
||||
|
||||
Tee siihen pajeron nestepäähän oikeaan kohtaan kiinnitysraudalle kierteet.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
It's alive
Työntämällä sisään ajamalla ulos siinä lyhykäisesti illan tapahtumat.
Jäi vielä nestepää vaihtamatta ei tosiaan tuolla turbolla(bmw 525tds:n)enempää hyödytä soppaa saada 0,8 ahdolla pakopaineet jo 1.5bar mutta muuten Virkku Ahdin ei juuri tarvitse odottaa maksimi ahtoja. Enää jarrut, kaaret, takavinssi, valot, kompura, ja ja ja... eihän Nämä ikinä ole valmiita. Löytyi myös vanhempien kätköistä aarre |
#9
|
|||
|
|||
Jotain saatu aikaiseksi.
Tuskallisen hitaasti välillä edistyy.
Pakoputki saatu aikaiseksi nyt ilman mitään kumeja joustoosan jälkeen jos pysyisi paremmin mukana. Snorkkeli uusiksi rosterista tiimin uuteen tyyliin 3 paikkaisuus muutos hyvällä mallilla keskipaikalle vielä Turvavyö. Takavalot kun toimii taas bilteman ledit entisten tuhoutuneiden tilalle. Eiköhän Tästä vielä kiire saada ennen Vuokatin kisoja. |
#10
|
|||
|
|||
Jotain koitettu tehdä tässä. Katsastus remppaa, jarrujen läpikäynti takapyörän laakerit oli kokenut Exoduksen pari kardaanin ristikkoa, perien ja laatikoiden öljyt tuli vaihdettua samalla eteen vetarin stefa ja tietenkin hitsausta.
Takasivulasit tuli 2mm polykarbonaatti levystä.ja valaistustakin tullut suunniteltua. Vielä viikko aikaa saada vuokrattiin valmiiksi |
#11
|
|||
|
|||
Kaaria
Päivässä saa monta täysin hyvää suoraa putkea aivan mutkille.
|
#12
|
|||
|
|||
Piti mennä jo leimalle mutta jarrupaineventtiili päätti toisin.
Alkoi vuotaa säätökaran kautta eikä oikeen minkäänlaisia jarruja. Asiasta toiseen onko jollain tietoa lj:n leimaamisesta 3paikkaiseksi huoltoautoksi kun paku säännöillä ei kantavuus riitä. |
#13
|
|||
|
|||
3 paikkasen leimaukseen oli joku sisätilan leveys mitta ovesta oveen, ainakin jostain muistan lukeneeni
|
#14
|
|||
|
|||
Leima tuli
Kyllä mokomat antoivat leiman
Leveys on ratin keskiöstä oveen pitää olla 1100mm LJ:ssä juuri ja juuri riittää jos ovi ei ole yhtään sisässä piti vähän oikoa että sai. vielä olisi ennen vuokatin kisaa etuvinssin remontti,laturin vaihto ja ainakin valojen kytkentää ei muuten paha mutta menee torstai iltaan asti työ reissussa että onhan siinä perjantai päivä aikaa vielä värkätä |
#15
|
|||
|
|||
Kisat takana
Autohan saatiin vuokattiin kasaan jollainlailla.
muutaman tunnin ajon jälkeen alkoi etuperästä kuulua sinne kuulumattomia ääniä jotka paljastuivat pinjonin laakereiksi ja remontin teoksihan se meni, varaosatkin oli vielä paikoillaan toisessa autossa niin sai aikaa kulumaan kun otti vielä harrastus pohjalta. Mutta ajamaan vielä hyvin kerettiin vielä kuva kollaasi perään, joukossa myös talli yonä syntynyt äitienpäivä lahja |
#16
|
|||
|
|||
Remontin korjuuta
Oulun kilpailut käytynä ilman suurempia vaurioita.
Mitä nyt ohjaustehostin lakkasi toimimasta jäähdytyksen puutteessa ja etu liukukita meni poikki. Siispä kehittelyä tarvitaan ohjaukselle jäähdytin bilhelvetistä ja paistunut pumppu vaihtoon, tilalle tuli peugeot 406:sen pumppu (sattui sellainen olemaan) jonka sai aikapienellä sovituksella sopimaan, siivapyörän keskiö piti vaihtaa että sopi toyotan pyörä tuohon pösön pumppuun ja paineputken mutka taivuttaa toiseen suuntaan. Liukukidalle myös vahviketta ja periin suojausta tullut turattua. Tulihan tuossa ennen kisaa laitettua etuperään kirrattu kitkalukko murikka tuli vain ehkä liiankin kiree kun kääntyminen alkaa olemaan aika heikkoa tuon kemppi perän kanssa. Viimeksi muokannut KunnanMies : 12.08.2018 20:49 |
#17
|
|||
|
|||
Jatkoa
Tätäkin välillä tullut pajoitettua.
Arb:in asennus etuperään ja siitä johtuen paineilma systeemit piti tehdä samalla peräkontin järjestys uusiksi. Tuli pumppuakin viriteltyä nestepää 10mm ja nokkalevy vaihdettu 1,7mm isommalla nostolla olevaan saa nähdä miten pelaa kun saa autoon paikoilleen. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Elämä | Offipiru | Chit-Chat | 0 | 03.02.2009 02:15 |
Sähkövika jatkuu Rankussa... | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 21.04.2005 10:44 |
lantikoista....jatkuu.... | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.01.2005 08:55 |
Rengasvalinnat jatkuu... | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 26.01.2004 08:27 |