Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.07.2017, 21:15
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Exclamation

L200 2003 automaattivaihteisto vika


03 vuoden diesel l200. Auto rääkyy 80 vauhdissa 3000rpm, ei ilmeisesti pykällä nelosta? Öljyt vaihdettu kierrättämällä ja sihti putsattu. Od namiskuukkeli kepistä piipattu ja vaikuttais pelaavan, myös valo syttyy mittaristoon. Od anturi/venttiili laatikon kylestä mitattu ja todettu ehjäksi (13ohm). En ruukaa soitella autojen perään mutta nyt joutu ja kääntymään entisen omistajan puoleen hyvässä hengessä, oli itekki epäilly yhden vaihteen puuttumista eikä osannut sanoa mitään.

Mikä neuvoksi, ennenku pistää laatikon vaihtoon? Jossain ois vissiin laatikolle rele mutten oo vielä löytäny.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2017, 22:30
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 430
Perusasetus

joissakin automaateissa on lämpöanturi joka ei anna vaihtaa suurinta vaihdetta ennen kun öljyt lämpenee,voisko olla että anturi vika.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2017, 06:39
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
joissakin automaateissa on lämpöanturi joka ei anna vaihtaa suurinta vaihdetta ennen kun öljyt lämpenee,voisko olla että anturi vika.
Kuullostaa järkevältä, täytyypä mittoa. Alle 125 astetta niin ei päästä läpi ja 143-151 astetta niin lyö käret kiinni. Kuullostaako oikealta? Ei mitään käryä kuinka korkealle tuommosessa automaatissa öljyjen lämpötila kipuaa....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.07.2017, 20:50
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Asteet ei kyllä osu oikeaan haarukkaan. Tietämättä tai googlaamatta enempää, normaali lämpötila automaatin öljylle voisi olla jotain 60-80 astetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.07.2017, 21:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Kuullostaa järkevältä, täytyypä mittoa. Alle 125 astetta niin ei päästä läpi ja 143-151 astetta niin lyö käret kiinni. Kuullostaako oikealta? Ei mitään käryä kuinka korkealle tuommosessa automaatissa öljyjen lämpötila kipuaa....
Tämä taitaa olla ylikuumenemisen merkkivalo?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2017, 22:01
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Siinähän taitaa mennä laatikolle vaijeri kaasuvivulta? Sen saa ottaa aika löysälle että vaihdot ei tapahdu yläkierroksilla. Joku 2-3cm löysää vaijerissa kun auto käy tyhjäkäyntiä, ainakin muistelisin niin. Jos sitä vaijeria ei siellä ole niin ei taida auttaa kuin purkaa ja puhdistaa se vaihteisto, jos ei sitten joku johto ole poikki solenoidilta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2017, 07:12
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Siinähän taitaa mennä laatikolle vaijeri kaasuvivulta? Sen saa ottaa aika löysälle että vaihdot ei tapahdu yläkierroksilla. Joku 2-3cm löysää vaijerissa kun auto käy tyhjäkäyntiä, ainakin muistelisin niin. Jos sitä vaijeria ei siellä ole niin ei taida auttaa kuin purkaa ja puhdistaa se vaihteisto, jos ei sitten joku johto ole poikki solenoidilta.
Niitä vaijereitaki oon testaillu kaikenmaailman kireyksillä ja irtiki
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2017, 07:13
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tämä taitaa olla ylikuumenemisen merkkivalo?
Näytti olevan, eilen tuli tuo tutkailtua
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2003 L200 katalysaattori kenni_ Tekniikka & Jutustelu 7 15.03.2016 14:19
L200 2003 raitisilmasuodatin? kenni_ Tekniikka & Jutustelu 6 27.12.2015 20:52
L200 kulutus vm 2003 kenni_ Chit-Chat 3 13.09.2015 17:34
TM 4/1975, Tuulilasi 8/2003 ja 11/2003... UAZ... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 10 10.02.2005 12:04
Nascar 2003 Atlanta 20.03.2003 klo 19:00 -> Lars Computer Games 2 20.03.2003 20:28


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).