|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
hdj 80 kone swappionko kukaan laittanu hj-61.n 12h-t moottoria hjd-80:seen?? vinkkeja kaivataa, samoin 9.5" tuuman etuperää eteen.. kuin on levennetty yms.
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 06.03.2017 11:26 |
#2
|
||||
|
||||
Tässä mutta automaatilla valitettavasti.
https://forum.ih8mud.com/threads/new...1-fj80.265446/ |
#3
|
||||
|
||||
onkohan toi toyota dyna, jossa 3b kone niin 12volttinen suomessa? sais startin siitä suoraa ellei laita salama raudalla
|
#4
|
|||
|
|||
Mites se nykyään menee että saako tuota leimattua jos on vaihdettu vanhemman mallisarjan moottori?
|
#5
|
||||
|
||||
uusien sääntöjen mukaan käytön aikanen päästömittaus ,riittää vaikka hj-61 taitaa viimeset olla 1991:siä ja hdj-80 1990 ,oliko 2000 vuoteen asti eli hdj100 sarjaan voi laittaa 12h-t moottorin . näin ainakin tällä viikolla oli katsastus miesten kertomat 2 eri konttorilla.
|
#6
|
||||
|
||||
Minulla on ollut tollanen 90 alun dynä ja kyllä se oli 24v
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
||||
|
||||
sit vielä kun löytäs bosch laturi 12v ja alipaine pumppu perässä. onkos kellään muisti kuvaa yli 90a latureista joita olis saatavilla.ford transit? mm. hitachi:n laturi on nissan vanetetssa mutta luotettavuus niin ja näin.?
|
#8
|
||||
|
||||
Aditan verkkokaupassa aika kattava luettelo kuvien kanssa: https://verkkokauppa.adita.fi/verkko...et/387-laturit
|
#9
|
||||
|
||||
Mulla oli 105a laturi -97 pajerossa pumpulla. Tosin joutu oman korjaamaan ku uus oli yli 400€.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#10
|
||||
|
||||
Oisko ihan järjetöntä laittaa 24V sähkötkin? Jos on veivilasit eikä mitään sähköhimmeleitä ja koko tekniikka vaihtuu, niin jääkö sinne oikeestaan mittariston lisäks mitään oleellista 12 volttista osaa enää paikalleen ja mittaristotkin sais varmaan yhdisteltyä toimivaks.
|
#11
|
||||
|
||||
24v sähköt ja auton omalle järjestelmälle (lämppärit, mittaristot, penkinlämmittimet) sitten 100A jännitteenalennin?
|
#12
|
|||
|
|||
Aika operaatio muuttaa kaikki 24v.lle
Releitäkin saa metsästää aika monta sopivaa. Esim valoja jne ei ole mittään järkeä alkaa jännitteenalentajan kautta ajamaan. Ite metästäisin suosiolla 12v starti tuohon 12ht.hen. Tai eihän se salamarautakaan hankala ole siihen jättää käyttöön. Tai mikä parasta... hommaisin 1hdt.n sinne keulalle. Viimeksi muokannut Mika_T : 06.03.2017 10:12 |
#13
|
||||
|
||||
juu 12v sähkö tulee helpoin kun et tartte kuin 2 osaa olla 12v startti(ellei salama raudan kanssa) ja laturi samoin lootan solenoidit käy ilmeisesti lj70.stä
|
#14
|
|||
|
|||
Joo eihän siellä oo muuta koneessa kuin laturi, 4wd kytkentäsolenoidit ja se alipainesammutin solenoidi. Mittarin anturit taitaa käydä suoraan.
|
#15
|
||||
|
||||
joku joskus väitti että hiacen/hiluxsin startin sähkömoottori sopeis hj startin runkoon
itsellä ei kokemusta |
#16
|
||||
|
||||
Eikös hehkut pitäis kans olla 12V?
|
#17
|
|||
|
|||
Eikä j80 tarvi noita 4wd kytkentäsolenoidejakaan.
Sammuttimelle nyt löytyy noita 12v alipaineventtiilejä melkein mistä tahansa 90-2000luvun auton romusta. Paljos muuten 12h-t painaa? Viimeksi muokannut Mika_T : 06.03.2017 19:32 |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Burton nimimerkki teki 12ht 12v toimimaan. Startti on 12ht ja hilux sekasin |
#19
|
|||
|
|||
Jossain oli juttua että H-moottorin 12v startti sopis suoraan.
|
#20
|
|||
|
|||
Sitten tuli mieleen että jos ja kun vaihteisto säilyy hodarin omana niin käykö 12h-t siihen mitenkään?
Ja jos vaihteistot vaihtuu niin sitten pitää tehhä nuo nelivedon alipainekytkennät ja onko kardaanit samalla puolella autoa hj vs. hdj Viimeksi muokannut Mika_T : 06.03.2017 20:43 |
#21
|
||||
|
||||
kyllä käy kun lootakin on hj:n sattuu olemaan 300tkm ajettu tekniikka jonka ostin koko auton mukana ekalta omistajalta
|
#22
|
||||
|
||||
Toyota
Land Cruiser (12V) 4,0 D/TD. (HJ60,1) 08.80-12.90 5200-7481 11 2,5 28100-47080 GR (venekäyt.) http://www.hata-autosahko.fi/?cat=187 |
#23
|
||||
|
||||
koneen sovittelua 12ht näyttäs olevan isompi kuin hodarin kone, samoin hj61 kori on 5cm leveempi, kuin hdj 80 kori , ja katto on 8cm kapeempi kuin hj61katto. ilmeisesti myös konehuone on hodarissa paljon pienempi kuin hj61:ssä
|
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#25
|
||||
|
||||
päivän onnistumiset hj61 simppukka käy suoraan kiinni hdj.n runkoon
hoojii 61.n laatikko 3cm liian leveä hdj:n kapeaan runkkoon kone huone kapea kuskinpuolelta jotain modausta pitää keksiä.. koska pako sarja ottaa kiinni tulipeltiin. onko hj61,n kone kallellaan muutaman asteen kuskin suuntaan? ja osoitaako taka kardaanin lähtö suoraan vai muutaman asteen johonkin suuntaan. eli onko muutakin kuin että kone on kuskin puolella enemmän. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 08.03.2017 23:19 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ-80 | lkss | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.07.2016 09:50 |
Myydään HDJ-80 | lacrits68 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.07.2012 16:19 |
Myydään HDJ 80 | inseneer | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 04.04.2012 20:58 |
HDJ-80 | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.04.2009 21:38 |
hdj-80? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.02.2006 08:48 |