Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.06.2016, 22:56
Möröhilu:n Avatar
Möröhilu Möröhilu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.03.15
Sijainti: Lahti, Suomi
Viestit: 40
Perusasetus

Apujousien paikka???


Hölmöjä kyssäreitä ja tiedän et takuulla tietoo löytyy?? Eli jos lehtijousien kaveriks tuuppaa kierrejouset niin,,, jos laittaa pakkojen päälle ( kuin olen nyt laittanu) niin haittaa sisään joustoa mutta jos hommaa ajattelis yhdellä kierrejousella niin sijoitus mulle ongelma? pitäiskö laittaa akselin keskelle mitallisesti vai painon mukaan?? No luulisin itse että aivan kummin vaan niin parempi kuin molemminpuolin. Ajatuksena kumminkin tehdä perämurikasta jonkinmoista siltaa et sais painon mukan??? Auto johon jousi hässäkkää rakentelemassa on BJ tai siis ulos joustot ihan ok mut sisään ei

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2016, 06:59
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Tuosta ei kyllä enää pitkä matka olis ihan kierrejousitettuun...
Eka rakennat tukea ja siltaa että saat yhen jousen.

Teet vaa molemmin puolin jousipedit, lisäät jakarit panhardineen ja unohdat lehtijouset vaa pois.
Saat huomattavasti paremman ku lisäjousilla
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2016, 13:14
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Onhan noita näkynyt keskelle akselia laitetulla vieterillä (tai ilmapussilla). Keskijousi tuo jonkin verran herkkyyttä ristijoustoon, mutta myös kiikkeryyttä maantielle.

Aivan jousipetien viereen laitoin aikanaan omassani lisävieterit. Ei juuri rajoittanut sisäänjoustoa, ja ajettavuus parani jonkin verran, kun pakat olivat totaalisen lintassa. Lisävieterit nakkasin lepikkoon jo 15 vuotta sitten. Lehtien taonnalla olen koittanut pärjätä siitä asti. Seuraava suunnitelma on omalla kohdalla täysi kierteytys.

Jotkut ovat kuulemma saaneet lisävietereillä mukavat voblaukset lisäbonuksena.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2016, 22:45
DogeYoke DogeYoke ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.03.16
Sijainti: Itä-Somalia
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Jotkut ovat kuulemma saaneet lisävietereillä mukavat voblaukset lisäbonuksena.
Saisikos jollakin opilla lisättyä iskunvaimennuskykyä tielle?
Hytikkasylinterit - paineakut ja venttiilit?
Tiellä siirtäessä pussit tyhjiksi, sylinterien ristikytkentä kiinni?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2016, 12:57
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Kunnon iskarit vaan ja apujousi keskelle. Kaveri vaihto kingkapin kaks apujousta yhteen ja ristijoustot parani huomattavasti. Kahella apujousella kingin etupäässä oli enempi joustoja ku perässä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
sekava paikka Wilhard Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 1 28.03.2016 20:29
katalysaattorin paikka? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 12 05.10.2012 14:57
Päkolämpömittarin paikka? Setä Tekniikka & Jutustelu 15 29.03.2010 10:39
Tiukka paikka... 4x4_76 Tekniikka & Jutustelu 0 12.06.2003 19:41


Sivu luotu: 19:02 (GMT +2).