Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2016, 09:43
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Perän shimmaajaa Etelä-Suomesta


Onko antaa suosituksia jostain firmasta joka osais shimmata hdj:n perän kunnolla välitysten vaihdon yhteydessä? Itsellä ei ole prässiä jolla sais laakeria pinionista irroteltua shimmailun yhteydessä enkä viittis ostaa repullista laakereita hommaa varten...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2016, 10:26
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Etu vai taka?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2016, 14:08
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Kumpikin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2016, 17:53
hattuvesku hattuvesku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: lepsämä (persämä)
Viestit: 71
Perusasetus

Moi. Mä oon muutamia periä säätäny, enkä usko että pinjonin isomman laakerin irrotus ehjänä onnistuu. Eli yleensä ainakin sen joutuu laittaa uuden.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2016, 18:07
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Saa sen irti ehjänä, vaatii vaan erikoisemmat vehkeet, itekin oon muutamia tehny, tuleeko uudet välitykset? Käytetyn säätäminen on ylempien voimien hallussa, et tulee hiljainen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2016, 18:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Onko antaa suosituksia jostain firmasta joka osais shimmata hdj:n perän kunnolla välitysten vaihdon yhteydessä? Itsellä ei ole prässiä jolla sais laakeria pinionista irroteltua shimmailun yhteydessä enkä viittis ostaa repullista laakereita hommaa varten...
Ei siihen tartte kuin yhdet ylimääriset uudet laakerit, mistä hiotaan sisäkehältä juuri sen verran matskua pois, että saa käsin paikalleen ja pois mutta on jämpti. Käytännössä pinionin sisempi laakeri riittää, ulompi vanha kun yleensä lähtee ihan nätisti pois - eikä se vaikuta pinionin syvyyteen tai hammaskosketukseen millään tavalla olettaen ettei ole ihan väljä.
Jos perässä säädetään myös lautaspyörän hammasvälys shimmeillä eikä säätöpyörillä, niin sitten toki myös toiset poskilaakerit.

Nämä kulkee myös nimellä asennuslaakeri. Eli niitten kanssa shimmaus kohdalleen, sitten kasataan "oikeilla" laakereilla ja tarkistetaan vielä että kaikki on ok.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2016, 18:21
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Osaat kyllä itsekin........


Heittokello, väri ja näppituntuma..........
Ei voi mennä paljon vikaan..........
Terkut "LATE":lle -80 luvulla joka opetti mut säätämään.......
Perän kuin perän..........klimpissä olevat helpompia/takaa aukeavat.......
Kaikki välitykset heittää.......
Puolittakaa heitto ja laittakaa värillä siihen mihin saatte......
Ja silti näppi sanoo miten pyörii........
Viimenen säädetty 2vko sitten.....Nuorison toimesta........
Edellinen itsesäädetty noin 1v. sitten..... ja kaikki ihan omassa tallissa omilla värkeillä..... DIY.
Ja kaikki tää on opetettu nuoremmalle sukupolvelle.........
Ja hyvin on kestäneet........kovempaakin löylyy.......
Näin se tieto kulkee ja menee etten.....päin .......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 08.04.2016 19:48
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2016, 19:31
tare:n Avatar
tare tare on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.034
Perusasetus

Vanha välitys kun otetaan uudelleen käyttöön se pitäisi säätää siihen välykseen mihin se on jo kulunut eli hammasvälys pitäisi mitata ennen purkamista.
Laakerin saa ehjänä irti pinionilta oikeilla työkaluilla mutta juuri eilen säädin yhdet HJ:n välitykset ja oon muuttanut niihin säätölevyt pois sisäkehältä ulkokehän alle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.04.2016, 20:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Vanha välitys kun otetaan uudelleen käyttöön se pitäisi säätää siihen välykseen mihin se on jo kulunut eli hammasvälys pitäisi mitata ennen purkamista.
Jeps.. juuri asensin itselle Jeeppiin lautaspyörän toiseen murikkaan, mikä meni alkuperäisen kitkamurikan tilalle. Olin mennyt hukkaamaan ylimääräiset shimmit metallinkeräykseen, ja hammasvälys jäi käytettväissä olleilla shimmeillä 0,1mm liian väljäksi verrattuna vanhaan. Ei ole enää hiljainen välitys, vaikka välys on muuten vielä valmistajan speksien rajoissa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.04.2016, 21:04
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Question

Palataksemme kysymykseen....


....Aloittajahan kysyi firmaa tai jotain kuka osaa tehdä perähommia?
-Vastauksista saattaa olla apuja muillekin....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.04.2016, 21:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Kiitoksia vinkeistä. Googlailin tuossa paljonko firmat velottavat shimmailusta ja hinta on 300-400€ per perä, joten pakko se on sitten ite tehdä ja ostaa ylimääräset laakerit hoonattaviksi. Meinasin eka käyttää käytettyjä irtovälityksiä mutta pitänee käyttää sittenkin purkamattomia murikoita jotta sais äänettömät.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.04.2016, 21:24
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ei ole rakettitiedettä......


Käytöstä riippuen hammasvälys 0.10-0.2mm väliin kellolla ja ison lautaspyörän keskitys mahdollisimman hyvin tasauspyörästöön pinioniin nähden......
Mun mielikki hammaskosketusvälys 0.18mm normi vehkeisiin..... min. voi mennä johonkin 0.1....0.12mm nurkille....Ei alle..... Riippuu pinionin ja ison lautaspyörän keskityksestä....Joku voi tehdä pienemilläkin........
Ei oo väljän voittanutta kun normi laitteista puhutaan........
Nopeet ja lämpiämättömät jotain muuta.........
Kello kertoo.....osaamattomalle kaiken......osaava tuntee näpissä.....
Ja väriä hammaskosketuksen toteamiseen....... ja pinnat kohilleen......
Ja muista pyöritellä ussempi rinki..........jolloin varmistut että kaikki on löytäneet paikkansa......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 08.04.2016 21:36
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.04.2016, 21:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Tarvittavat laakerit jotka hoonaa väljäksi, heittokello & magneettijalka sekä viisarinäyttöinen momenttiavain joka näyttää jotain 0-5Nm lukemia. Ei siinä paljon muuta tarvitse

..noh, toki kärsivällisyyttä ja puoli laatikollista olutta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.04.2016, 21:51
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.862
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Kiitoksia vinkeistä. Googlailin tuossa paljonko firmat velottavat shimmailusta ja hinta on 300-400€ per perä, joten pakko se on sitten ite tehdä ja ostaa ylimääräset laakerit hoonattaviksi. Meinasin eka käyttää käytettyjä irtovälityksiä mutta pitänee käyttää sittenkin purkamattomia murikoita jotta sais äänettömät.
Kuukkelointi ei välttämäti sitä lopullista hintaa kerro, vaan kiusallinen kysymys tarjouksesta. Kilpailuttaminen kannattaa...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.04.2016, 22:07
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarvittavat laakerit jotka hoonaa väljäksi, heittokello & magneettijalka sekä viisarinäyttöinen momenttiavain joka näyttää jotain 0-5Nm lukemia. Ei siinä paljon muuta tarvitse

..noh, toki kärsivällisyyttä ja puoli laatikollista olutta
Mulla on joku digitaalinen kalavaaka millä olen pinionia nyppinyt kun muutama perä tullut laakeroitua mutta saanu aina vanhoilla shimmeillä äänettömäksi kun en välityksiä ole siinä yhteydessä vaihdellut. Heittokello pitänee käydä motonetistä panostaa ja varmaan se kiinaprässi myös.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.04.2016, 22:09
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Tärkeintä kun toteet......


Ettei mitkään välykset mee nollille lämmetessä......
Joka välis pääsee oljy kiertään....
Muuten alkaa metalli kuluun........
(Jas tän takia käytetyt yleensä on vammasia......
Pinionin stefaa vaihdetty ym. ei ole enää pinioni orginaali säädöllä isoon nähden kun vedetty mutu pulttipyssyllä kiinni mihin sattuu.......)
Pinioni shimmeillä oikeeseen korkoon.....
Isolautaspyörä mahd. keskelle tasauspyörästöä ja pyörähdysakselia.....
Väriä hammaskosketuksen jotta saat parhanna mahd pinta-alan.
Ja kaikki varmasti kiinni niin että pysyy....
Ei voi mennä pieleen......
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.04.2016, 22:20
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Kuukkelointi ei välttämäti sitä lopullista hintaa kerro, vaan kiusallinen kysymys tarjouksesta. Kilpailuttaminen kannattaa...
Olet ihan oikeassa, mutta kai se on taas kerran päädyttävä siihen ratkaisuun, että kun ite tekee, niin voi syytää vaan itteensä jos menee ketuiks. Tarvittavat työkalut maksaa ekalla kerralla maksimissaan sen mitä työn teettäminen jossain firmassa ja seuraavalla kerralla ei maksa enää mitään kun kalut on valmiina. Tykkään kyllä itekkin tinkiä melkeen jopa apteekissa, mutta liika tinkiminen voi kyllä aiheuttaa vittuuntumista palvelun myyjässä ja sitten se tehdään vasemmalla kädellä tappi ottassa.

Mulla on käyttöautossa edellisen omistajan liikkeessä laitattama perä joka on laakeroinnin jälkeen kestänyt jotain 30tkm (kuitista ja h-kirjasta kattelin) ja ulompi pinionin laakeri on jo nyt ihan soronoo, joten tainnu lipsahtaa pari napsuu liian kireelle eikä ole jaksettu tehdä uusiks.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.04.2016, 22:34
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tarvittavat laakerit jotka hoonaa väljäksi, heittokello & magneettijalka sekä viisarinäyttöinen momenttiavain joka näyttää jotain 0-5Nm lukemia. Ei siinä paljon muuta tarvitse

..noh, toki kärsivällisyyttä ja puoli laatikollista olutta
Mistähän tommosia momenttiavaimia sais harrastelijahintaan?
Paikallisessa liikkeessä oli poistokorissa momenttiruuvimeisseli, 0.5-5Nm. Normihinta sillä oli 82e. Viisaria ois toki tässä tapauksessa helpompi lukea mutta varmaan tolla naksuvallakin pärjäis?

Yks mikä tuli mieleen niin esim. koneistushommissa käytettävät kiinteät momenttiavaimet. Ottais minimi- ja maksimimomenteille olevat ja säätää niin että toinen naksuu mutta toinen ei. Pitää vaan keksiä miten T10 torxiin saa sen 36mm hylsyn kiinni
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.04.2016, 22:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mistähän tommosia momenttiavaimia sais harrastelijahintaan?
Paikallisessa liikkeessä oli poistokorissa momenttiruuvimeisseli, 0.5-5Nm. Normihinta sillä oli 82e. Viisaria ois toki tässä tapauksessa helpompi lukea mutta varmaan tolla naksuvallakin pärjäis?
Jos minulta kysytään, niin naksuva laite pinionin säädössä on yksinään hieman turha kapine.. asiansa osaavista polkupyöräliikkeistä löytyy aika hyvin viisarinäyttöisiä pienen momentin monenttiavaimia. Ne tosin on usein 1/4" päälle, ja tunnetusti sovitteet voi heittää momentin vituralleen.. sellaisella kuitenkin itse olen mennyt, toimii mielestäni silti paremmin kuin naksumalli.


Lainaus:
Yks mikä tuli mieleen niin esim. koneistushommissa käytettävät kiinteät momenttiavaimet. Ottais minimi- ja maksimimomenteille olevat ja säätää niin että toinen naksuu mutta toinen ei. Pitää vaan keksiä miten T10 torxiin saa sen 36mm hylsyn kiinni
Juu, joku tällainenkin toki voisi olla vaihtoehto. Mutta se perimmäinen ongelma silti säilyy ..eli siis se viisarimalli sovellettuna silti parempi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.04.2016, 23:28
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 814
Perusasetus

Mikäs niissä sovitteissa heittää? eikai siinä periaatteessa mitään joustavaa ole mikä heittäis lukemaa.
Joo ei varmasti paljon oo 1/2" 0-5Nm avaimia et joutunee sen sovitteen laittaan kuitenkin

Toi polkupyörähomma oli hyvä vinkki. Äkkiseltään tommonen löyty http://www.ebay.com/itm/1-4-0-5N-m-d...QAAOSw3KFWdRxh

Taidan kuitenki hakee sen naksumeisselin, jos sen tinkais pariin kymppiin niin kyllä sillä yhdet perät kikkailee momenttiin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.04.2016, 23:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mikäs niissä sovitteissa heittää? eikai siinä periaatteessa mitään joustavaa ole mikä heittäis lukemaa
Aina siinä jotain pientä väljää on, ja noin pienillä momenteillä voi heittää aika nopeasti outoja lukemia sen takia. ..tai sitten ei Sovitekappaleilla itsekin olen turannut ja koittanut saada tyhjät pois ja suorassa väännettyä, niin pitäisi olla aika lähellä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.04.2016, 06:41
hattuvesku hattuvesku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: lepsämä (persämä)
Viestit: 71
Perusasetus

Toi asennuslaakeri juttu on hyvä idea!, eipä oo tullu mieleen. Omaan BJ40:seen laitoin HJ:n lukot, ja siirsin pinjonin sisemmän laakerin säädön ulkokehälle. Sopivia simmejä oli vaikee löytää. HJ:n krymppi sai mennä kans romu koppaan, ja tilalle tuli simmattava malli. Tohon momentti juttuun voi käyttää varren päässä olevaa painoa, ainakin pinjonin laakerin kireyttä koettaessa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.04.2016, 07:20
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

Ylimääränen hihnapyörä narua ja kalavaaka toiminu mahottoman hyvin pienilla momenteilla tosin pitää osata laskea säteelle sopiva vetovastus
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.04.2016, 14:56
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lahdessa tekee Auto baja oy peränshimmauksia.

Oon ollu ite tyytyväinen, hinnat tais olla satasen luokkaa per perä. En nyt muista varmaks mitä se multa viimeks otti kun kavereita ollaan.

Matti Niinimäki on hepun nimi. Puh.nro 03 7345603
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.04.2016, 04:04
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Arrow

Lisää paikkoja ja tekijöitä...?


Onhan täällä PK-seudulla ainakin Jari-JAMANT ja Jarno-4x4 Parts, joiden luulisin tekevän noita perien korjaus hommia, hinnoista en tiedä..?
-Olisiko muitakin...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Löpöä eli punasta etelä suomesta 0ltzi O/M/V Muut 6 05.03.2017 21:50
Ostetaan etelä-suomesta alle tonnin maasturi jabe O/M/V Ajoneuvot 0 03.09.2013 18:50
Ostettu Recaroja pari etelä-suomesta 0ltzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 15.02.2013 05:38
Ostetaan HJ 60tai61, toimiva,mätä, lukko akseleilla max 2000euroa etelä suomesta 0ltzi O/M/V Ajoneuvot 12 16.12.2010 15:01
tarjotaan kyytiä etelä-suomesta rovaniemelle tare Chit-Chat 6 02.10.2008 09:08


Sivu luotu: 13:45 (GMT +2).