Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2016, 16:10
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.561
Perusasetus

Nokian rengas, kallista paskaa?


http://www.tekniikkatalous.fi/teknii...udesta-6307476

Lainaus:
Valmistaja lähetti rengastesteihin renkaita, joita ei kuitenkaan saanut ostettua kaupan hyllyltä.
Pörssiyhtiö Nokian Renkaat on vuosia manipuloinut talvi- ja kesärenkaiden testituloksia, paljastuu yhtiön henkilöstön sähköposteista.
Sähköpostien perusteella maailman kannattavin rengasvalmistaja lähettää lehtitesteihin modifioituja ja paranneltuja testirenkaita, joita ei edes valmisteta. Ainut tarkoitus on parannelluin renkain voittaa lehtitestit, jotka tukevat Nokian Renkaiden brändimielikuvaa, hintapositiota ja osakkeen kurssia.

Testien tärkeys näkyy siinä, että Nokian Renkaat käyttää tulosaineistojen avainviestinä juuri lukuisia testivoittoja. Uusien tuotteiden testimenestys jatkuu kesällä ja talvella, Nokian Renkaat markkinoi myös kuluttajaviestinnässään.
Kauppalehti tutustui kymmeniin sähköposteihin, joissa keskustellaan ”modifioiduista testirenkaista” ja ”lehtitestilaadusta”. Viestien mukaan renkaiden ominaisuuksia muutetaan niin, että niiden testipisteet päihittävät kilpailijat.
Perustelut viritetylle testikäytännölle löytyvät rahasta.
– Voitot perustuvat lehtitesteihin valmistettuihin erikoisrenkaisiin ja jopa vääristelyyn. Kun testaavat lehtitalot ovat ostaneet renkaat suoraan kaupan hyllyltä, Nokian Renkaiden tuotteet eivät ole menestyneet testeissä. Tällaista riskiä ei tänäänkään haluta ottaa, kertoo käytännöt tunteva rengasammattilainen.
Jatkuvan testimanipulaation taustalla ovat osakkeen kurssikehitys sekä johdon palkitsemiseen rakennetut optio-ohjelmat. Sähköpostien perusteella kuluttajia on harhautettu, jotta optiot tuottaisivat rahaa haltijoilleen.
– Hallituksen kanssa on sovittu lisäoptioista, jos menestystä rengastesteissä tulee, lukee yhdessä sähköposteista.
Testivoitot ovat yhtiön johdon mukaan ”huomattavan tärkeä menestystekijä”, sillä ne vauhdittavat myyntiä. Nokian Renkaat mainitsi tulostilaisuudessa 30.10. kuinka sen testivoittajavalikoima tukee ”kannattavaa tuotemixiä ja nostaa myytyjen renkaiden keskihintaa”.
Saksalainen Volkswagen jäi vastikään kiinni dieselmoottorien typpi-oksidiarvoihin liittyvistä väärinkäytöksistä. Nokian Renkaiden toiminta muistuttaa autojätin vilppiä, ja suomalaisyhtiökin operoi oikeusjutturiskeistään tunnetuilla USA:n markkinoilla.
Ulkomaisiakin omistajia kiinnostaa se, kuinka testitulosten vääristelyä kuvaillaan.
Rengastestien järjestelmällinen vääristely alkoi toimitusjohtaja Kim Granin neljätoista vuotta kestäneellä valtakaudella, eikä se Kauppalehden tietojen mukaan ole loppunut uuden toimitusjohtajan Ari Lehtorannan aikana. Gran jätti toimitusjohtajan paikan syyskuussa 2014.
– Mitään selityksiä ei kuunnella, jos testimenestystä ei tule... Venäjä ja lehtitestit ovat pörssiarvon nousun ja renkaiden hinnan tukemisen kannalta erityisen tärkeitä asioita, Granin kauden viesti summaa.
Lehtoranta tuli runsas vuosi sitten yhtiöön ”jatkamaan Granin rakentamaa menestystarinaa” ja kertomansa mukaan ”kirjoittamaan siihen uusia lukuja”. Gran ehti kaudellaan ansaita miljoonien eurojen optiotulot, mutta myös muuta henkilöstöä kehotettiin testiparanteluun optiohyvän toivossa. Testimenestyksen tuoma palkkio saattoi ylittää henkilön vuosipalkan.
Erinomainen tulos on synnyttänyt myös satojen miljoonien eurojen osinkovirran, ja vuonna 2015 Nokian Renkaiden osake nousi noin 60 prosenttia. Kolmannella neljänneksellä yhtiön liikevoitto parani ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen.
Nokian Renkaiden hallituksen puheenjohtaja Petteri Walldén on julkisuudessa maininnut, kuinka Nokian Renkaiden pörssikurssi kymmenkertaistui Granin aikana. Walldén on vaikuttanut yhtiön hallituksessa jo vuodesta 2005, mutta myös Alkon toimitusjohtaja Hille Korhonen on istunut hallituksessa kymmenen vuotta.
– Sähköpostit antavat kuvan vuosia jatkuneesta kurssimanipulaatiosta. Nokian Renkaiden hallituksen vastuu tapahtuneesta on mielenkiintoinen kysymys, joten viranomaisten tulisi testit optiokytkentöineen tutkia, uskoo kokenut liikejuristi vastuukysymyksiä.
Tiettävästi rengastestitulosten järjestelmällinen vääristely alkoi jo vuonna 2005. Kauppalehden lukemat sähköpostit viittaavat siihen, että yhtiön markkina-asema on vahvistunut juuri pumpattujen testitulosten ansiosta.
– Kupla puhkeaa viimeistään silloin, kun viranomaiset alkavat tutkia testitulosten vääristelyä. Jos jokin lehtitesteistä ei tuottanut toivottua voittoa, meitä muistutettiin osakkeen markkina-arvon putoamisesta, yhtiön työntekijä sanoo.
– Meille huudettiin suoraan päin naamaa, jos voittoa ei tullut. Jos taas menestyimme, meille suunnattiin lisää optio-ohjelmia, manipuloinnissa mukana ollut summaa.
Sähköpostiviestien perusteella rengastestit oli syytä voittaa erityisesti silloin, kun avokätiset optio-ohjelmat olivat laukeamassa.
– Tämä testi on kriittinen, se pitää voittaa keinolla millä hyvänsä, yhdessä viesteistä kannustettiin.
Kauppalehden saamien tietojen mukaan modifioiduista renkaista ja testitulosten vääristelystä tiesi vain rajattu joukko ihmisiä, mutta vähin erin tieto valui laajalle. Modifioituja renkaita muotteineen saatettiin tuottaa testitarkoituksiin kelloon katsomatta hyvin lyhyellä varoitusajalla.
Modifioidut renkaat tuotettiin paremmista materiaaleista ja niiden pintarakenteista tehtiin ratkaisevasti normirenkaita pitävämpiä. Modifioidut testivoittajat olivat niin hyviä, ettei niiden normaali tuottaminen olisi edes kannattanut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2016, 16:26
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

En tiedä testeistä, mutta joskus erehdyin hankkimaan matalaan bimmeriin nokian, olikohan, nrzi:iit leveät ja matalat. Kulmat ynnämuut piti olla kunnossa, mutta ei saanu perkeleitä pysymään tasapainossa.. eikä kuluneet tasaisesti.

No, ei muuta maailman historiaa vielä yhdet mulla olleet renkaat. En vaan ole ostanut toisia nokioita noitten jälkeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2016, 17:50
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

En osta ja kuvastaa ikävästi suomalaista yrityskuvaa , kuraa tehdään ja äkistään miksi ei se kauppa käy ja kuluttaja suostu maksamaan kiskurihintaa.

Made in Russia ei takaa mitään ja yhdet uudet kitkat ostin aikoinani XJ,hin Nokiat ja aidot kotimaiset ja nekin tuli saksan kautta.
(täällä ylihinnoiteltuja silloin jo 2009 -50% ulkomailta).

Renkaat oli muuten hyvät ja meni auton mukana 2013 ja olivat ympärivuoden ajossa yli 40tkm eikä sulaneet alle edes kesällä kuten nämä asiantuntijat väittävät.

Arabia Marimekko ja Iittala yrittävät myydä china tuotteitaan nimellään ja kauhulla voi vain kuvitella sen turistin ilmettä kun tajuaa muumimukin tehdyksi kiinassa.

Duunarin vika ilmeisesti kun kilpailukyky ei säily ja johto vaatii ne bonuksensa ja optionsa eikös tässä ollut juuri nokianrenkaiden palkkaalet ja yt,t viime vuonna otsikoissa ?

Viimeksi muokannut eilhik : 26.02.2016 17:59
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2016, 17:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

http://m.iltalehti.fi/autot/2016022621179640_au.shtml
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2016, 18:15
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.630
Thumbs up

nokialaisia ollut käytössä subbarien alla 285 75 r16 koossa talvisin lt2 mallisia. Uutena aina kaupast ostanut ja ei mitään moitittavaan on ollut hiton hyvät ajaa,pitää tosi hyvin eikä kulu mitenkään äly nopeasti vaikka 3500kg painoa päällä. Jatkossakin ostan noita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2016, 19:13
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Eihän noissa Nokioissa ole sanomista ollut, työkalun alla kuluu parit sarjat kesin talvin. Mietin vaan että kuinka hyviä ajaa nuo testi manipulaatio gummit enään onkaan...
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2016, 19:44
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.316
Perusasetus

Pito on nokialaisissa kaupasta ostettavissa ollut aina hyvää tasoa, mutta talvirenkaiden pyöreydessä sen sijaan on ollut toivomisen varaa.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.02.2016, 23:41
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.903
Perusasetus

Tuskin on kaupasta ostettavissa Nokioissa mitään vikaa, kuten ei varmaan juuri muissakaan uusissa renkaissa. Testeissä olleet renkaat on sitten olleet vielä astetta paremmat.

Ite olin aikanaan Continentalilla töissä ja siellä sain tietää, että rengasvalmistajat mm. Conti suunnittelee ensiasennusrenkaat jokaiseen automalliin erikseen ja ne on suunniteltu silleen, että niillä korostetaan niitä ominaisuuksia autoissa, joita autovalmistaja haluaa, tyyliin Bemari urheilullinen, Mersu mukava jne. ja ne renkaat kuluu sitten mm. pehmeemmän kumiseoksen takia nopeammin kuin kaupasta ostettavat renkaat. Mistään leimoista, kyljen merkeistä tai päältä päin niitä ei erota toisistaan.

Teknarin testausmenettelyt tuntuu ontuvan, koska eivät ole mitään kusetusta huomanneet:
"Ennen testin julkaisemista nämä valmistajalta tulleet renkaat kontrolloidaan kuitenkin hankkimalla kaupasta vastaavat tuotantorenkaat. Tuossa tarkastuksessa käydään läpi renkaiden tärkeimmät ominaisuudet, kertoo toimituspäällikkö Honkanen."
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2016, 00:04
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Pito on nokialaisissa kaupasta ostettavissa ollut aina hyvää tasoa, mutta talvirenkaiden pyöreydessä sen sijaan on ollut toivomisen varaa.
USEAMMAN nokialaisen olen työny puolesta vanteelle asentanut ja jokunen on ollut "haastava" tasapainottaa ..

MUTTA esim michelin on pikkasen parempi vanteella käyttäytymään
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2016, 09:13
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

Ottamatta tuotteeseen kantaa niin tämähän on täysin kuvaava tapahtuma mitä ahneus saa aikaan. Kaatukoon vaikka joskus kukoistava suomalaisosaamista sisältävä firma kunhan muutama tienaa vitusti ja pääsee verokarkuun Portugaliin.

Vittu että vituttaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2016, 09:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
nokialaisia ollut käytössä subbarien alla 285 75 r16 koossa talvisin lt2 mallisia. Uutena aina kaupast ostanut ja ei mitään moitittavaan on ollut hiton hyvät ajaa,pitää tosi hyvin eikä kulu mitenkään äly nopeasti vaikka 3500kg painoa päällä. Jatkossakin ostan noita.
Tämä nykyajan pelleily ja kikkailu on valitettavaa.

Ei kuitenkaan omissa renkaissa pito ole muuttunut ikävän uutisen takia. LT-renkaita en ole edes hirveästi autolehtien testeissä nähnyt.

Osa autolehtien testeistä ei ole kauhean vakavastiotettavia muutenkaan mitä autoihin tulee. Niissä korostuu joku epäoleellinen, eikä käytännön toimivuus.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2016, 10:57
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Teknarin testausmenettelyt tuntuu ontuvan, koska eivät ole mitään kusetusta huomanneet:
"Ennen testin julkaisemista nämä valmistajalta tulleet renkaat kontrolloidaan kuitenkin hankkimalla kaupasta vastaavat tuotantorenkaat. Tuossa tarkastuksessa käydään läpi renkaiden tärkeimmät ominaisuudet, kertoo toimituspäällikkö Honkanen."
Jos tm ei ole huomannut koijausta siitä johtuen että sitä ei ole niiden testeissä ollut?
Jossain uutisessa sanottiin että eivät ole pystyneet huijaamaan tm:n testeissä ja eiköhän tuossa ole aika selkeä syy siihen.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.02.2016, 18:57
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Ihmetyttää tämän Nokian renkaan toimarin lausunto.

Lähes kaikki valmistajat ovat jääneet jossain vaiheessa autoalan lehtien testeissä kiinni – tai vilppiä on ainakin epäilty. Näin toteaa Nokian Renkaiden toimitusjohtaja Ari Lehtoranta Kauppalehdessä.

Eli jos jäät jostain tuomittavasta kiinni niin sillä saat asian kuitattua kun muutkin tekevät ?
Täytyy kertoa seuraavan kerran vaimolle tai poliisille kun tekee jotain laitonta että tää nyt on vaan tälläistä ja eihän se mitään kun muutkin käy vieraissa tai ajaa ylinopeutta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2016, 08:06
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Omasta mielestä nämä autolehtien testit on aina ollu täyttä paskaa ja niin paistaa läpi mikä valmistaja tarjoaa lehdelle parhaan viikonlopun/ muuta mitä ei Suomessa tunnusteta korruptioksi..

Ja vähän omakohtaisia kokemuksia Nokian renkaista: pito on huippu verrattuna muihin, MUTTA kun joudutaan ajamaan huonoilla teillä mitä hiekotetaan karkealla murskeella niin nokialaisista painuu nastat renkaasta läpi. Ja tämä todettu aika monella sarjalla. Misukka kestää paljon paremmin ainakin meidän olosuhteissa mutta pidossa häviää sitten piirun verran.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.02.2016, 08:17
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

http://www.hs.fi/talous/a1456545069204

Niin, mikä sitten on totuus, voi olla ns. parannettuja testirenkaita, mutta on myös paljastettu yritys salaisuuksia. Juttu kesken.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.02.2016, 08:22
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Omasta mielestä nämä autolehtien testit on aina ollu täyttä paskaa ja niin paistaa läpi mikä valmistaja tarjoaa lehdelle parhaan viikonlopun/ muuta mitä ei Suomessa tunnusteta korruptioksi..
En muista oliko Tekniikanmailma vai joku muu, mutta arvostelussa rankkasivat Garminin parhaaksi navigaattoriksi ja seuraavassa lehdessä oli toimituksen autoista jutut ja kaikilla oli uudet garminit lasilla
Ehkä aavistuksen puolueellinen testi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.02.2016, 08:33
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Ai, niin omat kokemukset Nokia NRT 1 kitkarenkaista kokoa 225/50-17 hyvät. Ostettu kun 3 mm jäljellä uudet Sportiva Snow Win kitkarenkaat samaa 225/50-17 sarjaa hintaan 490 €, kun Nokian NRT 2 maksoivat 1288 €. Renkasliikkeen omistaja vakuutti, että en huomaa Nokian ja Sportivan välillä eroa. No ne 3 mm kulutuspinnaltaan olevat Nokialaiset olivat pitävämmät. Onneksi autossa on kaikenmailman DSC 8 järjestelmää, niin pysytään jotenkuten tiellä. Pohjoisessa käytiin kyllä hiihtolomalla vanhemmalla DCS - järjestelmän omaavalla autolla hakkapelitta 7 nastat alla kokoa 225/60- 16.Ihan sitten omaa luokkaa...Verokkiautot ovat samaa sarjaa vm. 2001 vs. 2010.
Parhaina vuosina tuli ajettua se 60000 km/ vuosi. Muutama renkas on tullut kulutettua loppuun. Mutta on niissä renkaissa eroa. Sama asia kuin maastorenkaissa :=)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.02.2016, 23:39
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
En muista oliko Tekniikanmailma vai joku muu, mutta arvostelussa rankkasivat Garminin parhaaksi navigaattoriksi ja seuraavassa lehdessä oli toimituksen autoista jutut ja kaikilla oli uudet garminit lasilla
Daa, jos ovat testanneet vehkeitä ja todenneet jonkun "parhaaksi" niin niitä huonompiako niiden ois sitte pitäny ostaa?
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.02.2016, 05:47
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.376
Cool

Ei vaikuta ajettavuuteen lehtijutut....


-Nokialaisilla on ajettu ja ajetaan edelleen...
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 29.02.2016, 16:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
-Nokialaisilla on ajettu ja ajetaan edelleen...
x 2

Samaten firman 15 autossa on kaikissa Nokian nastat alla, hyvin ovat kestäneet ilman yhtäkään ongelmaa. Ja kaikki autot on pysyneet tiellä
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.03.2016, 17:35
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Ei tollasella uutisella tehdä käytännössä mitään muuta kuin poljetaan firman arvo pohjamutiin että joku australialainen sijoittajaryhmä voi puhaltaa firman omaan taskuunsa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.03.2016, 18:49
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ei tollasella uutisella tehdä käytännössä mitään muuta kuin poljetaan firman arvo pohjamutiin että joku australialainen sijoittajaryhmä voi puhaltaa firman omaan taskuunsa.
Juurikin näin, ei renkaat myy pelkillä lehtien testeillä.

Tokikin itse siirryin kutiaariin käyttiksessä kun hakkapeliittojen kuvio mennyt tukkoisemmaksi viimeisimmissä versiossa. Omat ajot on suurella prosentilla pienen kunnossapitoluokan teitä niin lumipito on tärkeä.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.03.2016, 19:59
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greenday Näytä viesti
Ai, niin omat kokemukset Nokia NRT 1 kitkarenkaista kokoa 225/50-17 hyvät. Ostettu kun 3 mm jäljellä uudet Sportiva Snow Win kitkarenkaat samaa 225/50-17 sarjaa hintaan 490 €, kun Nokian NRT 2 maksoivat 1288 €. Renkasliikkeen omistaja vakuutti, että en huomaa Nokian ja Sportivan välillä eroa. No ne 3 mm kulutuspinnaltaan olevat Nokialaiset olivat pitävämmät. Onneksi autossa on kaikenmailman DSC 8 järjestelmää, niin pysytään jotenkuten tiellä. Pohjoisessa käytiin kyllä hiihtolomalla vanhemmalla DCS - järjestelmän omaavalla autolla hakkapelitta 7 nastat alla kokoa 225/60- 16.Ihan sitten omaa luokkaa...Verokkiautot ovat samaa sarjaa vm. 2001 vs. 2010.
Parhaina vuosina tuli ajettua se 60000 km/ vuosi. Muutama renkas on tullut kulutettua loppuun. Mutta on niissä renkaissa eroa. Sama asia kuin maastorenkaissa :=)
Noi nokialaisethan on kesärenkaita eikä kitkoja.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.03.2016, 06:10
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Noi nokialaisethan on kesärenkaita eikä kitkoja.
Joo, hakkapelitta R1 kitkarenkaista oli kyse, tosiaan NRT on kesärenkaina, piti ihan käydä katsomassa, kun muisti temppuilee ( ikä)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 02.03.2016, 06:14
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

http://www.hs.fi/talous/a1456811645928

Kymmenkunta on saaneet sytteet 2015 tosiaan yritysalaisuuksien rikkomisesta, ilmakos kiinassa alkaa tulla jonkunlaisia rinkuloita. Eiku onnea vaan tälle uudelle yritykselle ja jaksatte rämpiä niiden syytteiden kanssa.
Pitää tän Suomen aika alas vajota kun mikään ei ole pyhää...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään nokian vatiiva muta kuvio rengas 35x12.5 r15 toyota4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 5 14.03.2013 10:35
Melko kallista paskaa Rekisteröimätön Chit-Chat 9 28.07.2009 01:54
Uskomattoman kallista... Joske Chit-Chat 1 31.01.2008 21:55
Saksassa offikama kallista?!? hector Tekniikka & Jutustelu 4 05.04.2006 07:57
Ihanan kallista... (ziguli) Reetu Chit-Chat 11 18.07.2005 19:50


Sivu luotu: 17:02 (GMT +2).